Orionin öljyntäyttökorkki

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Orionin öljyntäyttökorkki

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Niin, eli ilmeni orionissa semmonen vika, että öljyntäyttökorkki hyppää aina käynnissä ollessa omia aikojaan paikoiltaan. Yski asiantuntija sanoi sen johtuvan koneen löysyydestä. Öljyähän se vie aika paljon, mutta sen luulen johtuvan venttiilivarsien kumeista. Ajettuja kilometrejäkään en sen kummemmin tiedä johtuen mittarista, ajettu joko 330000km tai 430000km..

Korkki kuitenkin näyttää olevan päällisin puolin kunnossa..

Sanokeepa että mikä tuota taas riivaa, onko mahdollisesti isokin remppa edessä.. Auto siis tuo allekirjotuksen mukainen.. :?
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

aika paljon ajetultahan tuo kuulostaa.. tarkista ettei huohotin ole tukossa
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Kannattaa tarkistaa tosiaan se huohotinputki, vanha peltoauto kadetti kans aikanaan teki tuota, siinä oli huohotinputki jäätynyt tukkoon, Sulla se tuskin kuitenkaan jääs on, mutta voi olla jostain muusta syystä tukossa :lol:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Löytyykö siitä venakopasta lähtevästä huohotusletkusta sellainen musta pömpeli (ammattislangia) siitä akun lähistöltä? Tiedän yhden tapauksen missä ilmeisesti siitä oli lähtenyt täytteet (jotain teräsvillan tapaista taisi olla) liikenteeseen ja sitten tukkineet letkun. En tiedä onko noissa efi cvh:issa moniakin erillaisuuksia huohotuksissa.
Kuga PHEV
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kokeileppa kaasutella korkki auki, jos tulee "värillistä" kaasua niin remppa edessä, jos väritöntä niin selviät putsauksella tai huohotinputken johtamisella auton alle, tulppaa kuitenkin imusarjaan tai putsariin menevä reikä silloin! :D
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

nestori kirjoitti:Löytyykö siitä venakopasta lähtevästä huohotusletkusta sellainen musta pömpeli (ammattislangia) siitä akun lähistöltä? Tiedän yhden tapauksen missä ilmeisesti siitä oli lähtenyt täytteet (jotain teräsvillan tapaista taisi olla) liikenteeseen ja sitten tukkineet letkun. En tiedä onko noissa efi cvh:issa moniakin erillaisuuksia huohotuksissa.
Juu onhan siinä musta pömpeli, ja se onkin jo puhdistettu, bensassa likosi jonkun aikaa.. Ei siellä kyllä mitään muuta sisällä ollukkaan kun vähän likaa, liekkö sitten lähteneet liikulle ne villat (jos siellä pitää tosiaan sitä villaa olla). Ei sen puhdistaminen toimintaan tuntunut vaikuttavan. Mutta huomenna pitää kahtoo letkut sun muut läpi jos jaksaa.. Kovasti tekis mieli vaihtaa tuohon koko mylly, kerkiis välillä ajamaankin ettei tarviis aina korjailla ja mietiskellä että mikähän seuraavaks paukahtaa.. Nooh, pitäähän noin paljon ajetussa jo vähän vikoja ollakki..
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Monteonisti kirjoitti:Kokeileppa kaasutella korkki auki, jos tulee "värillistä" kaasua niin remppa edessä, jos väritöntä niin selviät putsauksella tai huohotinputken johtamisella auton alle, tulppaa kuitenkin imusarjaan tai putsariin menevä reikä silloin! :D
Kokeilin äsken tuota korkkiauki kaasuttelua, niin kyllä siinä kaasun seassa vähän väriä oli, mutta ei paljon, silleen jotta just huomas.. Niin mitenkäs isoa remppaa se sitten mahdollisesti tarkoittaa? Jos nimittäin tulee korjauskuluja yli 150 euroa, niin jätän tuon varaosiksi ja ostan escortin..
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Riippuu viasta ja omasta korjaustaidosta, siis rempan hinta! :D Pajalla sanovat vasta käsipäivää tuolla summalla! :shock:
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Koita nyt vaan putsata ekana jos auttais. Jos se ei älyttömästi öljyä vie niin kyllähän noilla kilsoilla vieläkin ajelee :)
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Nonni, tässä pari päivää sitten putsailin ne huohotinputket, törkyähän siellä olikin, mutta ei niin paljoa että tukossa olisi ollut.. Ilmanputsariinkin on taas ilmestynyt öljyä, vaikka sen muutama sata kilometriä sitten puhistin. Irrotin eilen venakopan, venttiilivarrenkumit pitäs vaihtaa kunhan tulevat paikalliselle koneistamolle.

Nyt kun tuota on alettu purkamaan, ajattelin ottaa kannenkin pois kun ei kerta ole kannentiivisteenkään hinta kuin 11,44 euroa motonetissä.. Sais ees jotain selkoa että miks se kone kolisee niin sietämättömästi..

Kattoo nyt jos vaikka hoonauttaski ja laittas uuvet männänrenkaat, mutta sen näkee sitten myöhemmin, että kiinnostaako ja riittääkö rahat..
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Noniin, tuli tässä venttiilivarrenkumit vaihettua, ja todella kuluneet ne olikin, ja kaiken lisäksi vielä kivikovat :shock: . Olisiko siis mahdollista, että venttiilivarsien kumien välistä olisi tyrkännyt painetta venakoppaan, ja näin ollen korkki lentänyt aina paikoiltaan?

Männät purin pois, ja kunnossa ovat renkaita myöten. Pytyssäkään ei ollut naarmuja, joten en hoonauta.

Kaipa sen koneen ensi viikkoon mennessä läjään saisi..
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Vastaa Viestiin