
ei kipinää (korjattu)
ei kipinää (korjattu)
Sierra 88 OHC ei tule kipinää puolalle. Pari päivää oli semmonen että virta pätki valot ja puhallin sammui pariks sekunniks ja latausvalo syttyi. ja nyt ei käynnisty enään ollenkaan. bensaa saa ja startti pyörii ei vaan käynnisty. Osaisko joku arvella vikaa. Sori jos on vähä sekava viesti 

Viimeksi muokannut kiuru, 10 Helmi 2010 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: ei kipinää
Onko maadoitus kunnossa? Mulla oli granadassa käynnistymisongelmia kanssa. ostin motonetistä sellaset järeät littanat maadoituspiuhat ja laitoin ne AKKU -> RUNKO ja AKKU -> MOOTTORI. sen jälkeen rupesi kipinää tulemaan ja lähti ekalla yrittämällä 

Re: ei kipinää
Pitää sit ottaa tommoset kanssa ku meinasin lähtee kyseleen virtalukkoon uutta pohjaa... ostaa motonetti tyhjäks 

Re: ei kipinää
Puhutaanko ruisku vai kaasari oharista?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: ei kipinää
no eihän se varmasti toi maadotus oo syypää. voihan se olla joku muukin. se maadoitus on helppo testata starttikaapeleiden kanssa. (akku-runko jne.)kiuru kirjoitti:Pitää sit ottaa tommoset kanssa ku meinasin lähtee kyseleen virtalukkoon uutta pohjaa... ostaa motonetti tyhjäks
Re: ei kipinää
Noniin koitin noil apukaapelit laittaa akusta moottoriin ja runkoon mutta kipinä ei vaan meinaa löytyä ja uus virtalukonpohja vaihdettu. mitäs sitä vois viel kokeilla 

Re: ei kipinää
Virranjakaja, pyörijä, Hall-anturi, sytytysmoduuli, tulee ekana mieleen...kiuru kirjoitti:Noniin koitin noil apukaapelit laittaa akusta moottoriin ja runkoon mutta kipinä ei vaan meinaa löytyä ja uus virtalukonpohja vaihdettu. mitäs sitä vois viel kokeilla
-EDIT- Jooja tuohan on 2.0 koneella(?), jos e-nax niin saattaa olla induktiivinen jakaja, jolloin ei Hall-anturia.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: ei kipinää
Releet ja sulakkeet on ilmeisesti kans katsottu?
Re: ei kipinää
joo 2.0. sulakkeet kunnossa mites noi releet voi varmistaa ei näyttäny ainaka pahalta ku niit pois nypin ja yritin vaihella niitten kolmen releen paikkaa. sit koitin vetää akulta suoraan puolaan johon en tiedä voiko niin tehä mutta tein silti hah 

Re: ei kipinää
Vika tais löytyä. http://www.varaosahaku.fi/?index=stock& ... any_id=800
Toi tainnu kärähtää ja uutena ei enään saa
. Pitää miettiä mitä sitä nyt tekis :/
Toi tainnu kärähtää ja uutena ei enään saa

Re: ei kipinää
No ei siinä sitten muuta kuin toimiva ESC2- boksi tilalle. Pieni hintahan tuosta pyydetään, ottaen huomioon että matka jatkuu. Tai sitten vaihtaa auton merkkiä, jos se tulee halvemmaksikiuru kirjoitti:Vika tais löytyä. http://www.varaosahaku.fi/?index=stock& ... any_id=800
Toi tainnu kärähtää ja uutena ei enään saa. Pitää miettiä mitä sitä nyt tekis :/

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ei kipinää
Mä vaihtaisin ensin sen koko virranjakajan antureineen, onkohan siinä se alipainesäädin vai ei, no tossa yks:
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3804978
, sillä muistaakseni joku on selvinny, boksit ei kait niin helposti hajoa...
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3804978
, sillä muistaakseni joku on selvinny, boksit ei kait niin helposti hajoa...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: ei kipinää
Toi boksinäytti kyl vähä kärähtäneelt ja haisi kun avas, mut mikähän sen on voinnu hajottaa. Meinaa jos uuden ostaa ettei kärähdä sit samantien? 

Re: ei kipinää
Jos laittaa johtoja vääriin akun napoihin niin se boxi kärähtää heti, kokemusta on.
Suriseeko se tyhjäkäynninsäätöaskelmoottori siinä kaasarin kyljes kun laitat virran päälle? Entä tuleeko puolalle virta?
Ja vielä jos omistat led-virtakynän (led on nopeampi kuin hehkulamppu) niin laita se akun+ ja puolan- väliin ja kokeile välkkyykö kun starttaa.
Suriseeko se tyhjäkäynninsäätöaskelmoottori siinä kaasarin kyljes kun laitat virran päälle? Entä tuleeko puolalle virta?
Ja vielä jos omistat led-virtakynän (led on nopeampi kuin hehkulamppu) niin laita se akun+ ja puolan- väliin ja kokeile välkkyykö kun starttaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: ei kipinää
Puolaan tulee virta. Pitää huomena koittaa tota ledkynä juttua mitäs se kertoo jos valovälkkyy? 

-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Re: ei kipinää
Pyöriikö jakaja kun starttaa?
Re: ei kipinää
Elikkä ettei jakohihna ole poikki...xtaaviankka kirjoitti:Pyöriikö jakaja kun starttaa?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: ei kipinää
eli siis startti pyörii normaalisti. puolalle tulee virtaa mut puolasta ei tuu enää kipinää ja puola on ehjä.
no pitää huomen koittaa tota valojuttua

Re: ei kipinää
Lähdetään siitä, että kun tulee jatkuva jännite niin mittarin valo (tässä tapauksessa ledi) palaa jatkuvasti, jos valo välkkyy niin jännitekin "välkkyy" ja katkeilee tasaisesti....kiuru kirjoitti:Puolaan tulee virta. Pitää huomena koittaa tota ledkynä juttua mitäs se kertoo jos valovälkkyy?
Muutenkaan ei oo sähköhommissa tarkimpia nuo eskari-ikäisten virtakynät, ne eivät edes mittaa jännitettä vaan tunnistavat ko. johdon magneettisuuden. Niillä voi lähinnä seurata kaapelin pinnalta minnekä asti virta tulee, sekin on ns. ehkä-jännite-arvo. Varsinkin kun autossa johtojen mitat ovat pisimmillään muutamia kymmeniä senttejä, niin järkivintä on mitata lukemat yleismittarilla tai edes Flukella, tässä tapauksessa kuitenkin liittimienpäät ovat avoinna. Jos oikosulkua epäilet niin ohmi-asennossa/Flukella tunget toisen kärjen runkoa vasten ja kokeilet toisella plus-johtimet kerrallaan läpi, jos piippaa/näyttää 0ohm, niin on oikoslulku kyseessä, pois lukien maadoitusjohdot

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ei kipinää
Tarkoitin sellaista ledkynää joka laitetaan normaalista jännitteen ja maan väliin esim. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=15144kiuru kirjoitti:Puolaan tulee virta. Pitää huomena koittaa tota ledkynä juttua mitäs se kertoo jos valovälkkyy?
Jos vilkkuu niin boxi katkoo puolan virtaa kuten sen kuuluukin tehdä, jos ei niin silloin voi epäillä hal-anturia, boxia taikka sitten sitä virtakynää

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: ei kipinää
wuhuu taas käy. Sytytysyksikkö oli menny. haki romuttamolta uuden ja pisti kiinni. piti kattoo vaan tuleeko kipinää ni kettu sehä lähti 3tulpal käymää 3viikonseisomisen jälkee laakista
:D ja käy paremmi ku ennen
. kiitoksia kaikille ketkä jaksanu neuvoo 


