Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Tämä on ehkä huono aihe, mutta sopii minusta tänne tekniikkaosioon.
Tuosssa on nyt tullut pari pientä huolta Mondeon kanssa, mutta ottaen huomioon auton ikä ja kuitenkin jo 130 tkm, ei pahaa sanottavaa ole Fordista. Se on hyvä ja vakaa ajettava, kohtalaisen hiljainen eikä rämise joka paikasta. Kaikki himmelit ovat toimineet ja auto on lämmin. Koskaan se ei ole jättänyt pulaan ja huoltovaraosatkin ovat kohtuuhintaisia. Ford on on ollut usein edelläkävijänä muotoilussa ja pienellä faceliftillä Sierrakin menisi vielä täydestä. Kokemusta minulla on autoista arvatenkin keskimääräistä enemmän. Minulla on ollut 37 autoa eikä Ford poikkea
muista merkeistä ainakaan huonompaan suuntaan. Ei tietenkään kaikki 37 autoani ole ollut eri merkkisisiä, mutta tämä Ford Mondeo on toinen Fordini. Edellinen oli kauan sitten Escort, joka sekin toimi siinä missä muutkin. En viitsi tässä sanoa mikä on ollut ylivoimaisesti huonoin autoni, mutta
yllättävän moni pitää sitä japanilaismerkkiä ylivoimaisesti luotetttavimpana autona???
Tuosssa on nyt tullut pari pientä huolta Mondeon kanssa, mutta ottaen huomioon auton ikä ja kuitenkin jo 130 tkm, ei pahaa sanottavaa ole Fordista. Se on hyvä ja vakaa ajettava, kohtalaisen hiljainen eikä rämise joka paikasta. Kaikki himmelit ovat toimineet ja auto on lämmin. Koskaan se ei ole jättänyt pulaan ja huoltovaraosatkin ovat kohtuuhintaisia. Ford on on ollut usein edelläkävijänä muotoilussa ja pienellä faceliftillä Sierrakin menisi vielä täydestä. Kokemusta minulla on autoista arvatenkin keskimääräistä enemmän. Minulla on ollut 37 autoa eikä Ford poikkea
muista merkeistä ainakaan huonompaan suuntaan. Ei tietenkään kaikki 37 autoani ole ollut eri merkkisisiä, mutta tämä Ford Mondeo on toinen Fordini. Edellinen oli kauan sitten Escort, joka sekin toimi siinä missä muutkin. En viitsi tässä sanoa mikä on ollut ylivoimaisesti huonoin autoni, mutta
yllättävän moni pitää sitä japanilaismerkkiä ylivoimaisesti luotetttavimpana autona???
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Eiköhän niitä kaikkia merkkejä haukuta huonoiksi.
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Mun mielestä ihminen, kenellä EI ole kädet kuin nippu kikkeleitä autohommissa pärjää aika ankeallakin koslalla. Mulla on aina ollu Fordeja ja eivät oo tielle jättäneet.Homma toimii kun huoltaa säännöllisesti ja vaihtaa osia ENNEN kuin ne lahoaa lopullisesti. Oon tykästynyt kasari-fordeihin ku osat on halpoja ja yleensä melko helppoja vaihtaa. Ainakin oma ´85 Orion on aina ollut varaosien suhteen poskettoman halpa
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Eiköhän se mene niin että haukutaan sitä merkkiä jota ei itsellä ole. Ja sitten jos siitä muutaman satasen koslasta hajoaa jotain, niin haukutaan koko merkki sitten ihan p***kaksi. Itsella halvalla ostettu mk5 Escortti, onhan siihen osaa vaihdettu, mutta aina ennenkuin on tielle jättänyt, ja autolla kuitenkin kohta 300tkm täynnä, joista meidän perheessä 60tkm.
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Olettahan tet sen kuullu että pittäähän se OOPPELIA valamistaa ettei FOORDI ois huonoin auto Ja SIERRAA ei oikase sivuluisusta ko peltiseppä Siksi se pittää itekki ajella FOORDILA ko ei ole varaa koriauttaa muita merkkejä
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
^ , niin saksalaista laatua molemmat ja samalta tehtaalta tulee, Ooppelit vaan tehdään aina maanantaisin ja loppuviikko Foordeja....
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
tuntuu olevan arpapeliä että onko hyviä vai ei, meillä tällä hetkellä -95 escortti ja toi mun focus ja ei oo huolettomampia pelejä tässä taloudessa vielä ollut, esco varsinkin ollut ihan lyömätön rauta.
mondeoista ei sit kovin hyviä juttuja kuullut, parilla tutulla on/oli joku -99 mondeo ja toisella -03 monttu, molemmat diisseleitä ja ei oo tosikaan kuinka susia ne molemmat oli. Aina rikki ja korjaukset maksoi hunajata ja mansikoita päälle. Mitälie syöttöpumppuja ja suuttimia ja turboja ja sähkövikoja niistä molemmista sai ainakin laitella...
Ne siis melkein voitti mun entisen citikan vikojen määrässä, mut ei ihan
mondeoista ei sit kovin hyviä juttuja kuullut, parilla tutulla on/oli joku -99 mondeo ja toisella -03 monttu, molemmat diisseleitä ja ei oo tosikaan kuinka susia ne molemmat oli. Aina rikki ja korjaukset maksoi hunajata ja mansikoita päälle. Mitälie syöttöpumppuja ja suuttimia ja turboja ja sähkövikoja niistä molemmista sai ainakin laitella...
Ne siis melkein voitti mun entisen citikan vikojen määrässä, mut ei ihan
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Juuri näin. Itselläni on kokemusta neljästä Fordista; yhdestä Focuksesta, yhdestä Mondeosta, ja kahdesta Fiestasta. Näistä vain Fiestat saavat "puhtaat paperit" ensimmäiseltä 50tkm:ltä. Sen sijaan Focuksen ja Mondeon vikojen listaaminen tässä moninkertaistaisi tämän viestiketjun pituuden. No, Mondeoon voi kyllä tällä hetkellä olla suht tyytyväinen, viimeiset 60 000 km ovat menneet mukavasti ilman isompia ongelmia. Mutta etenkin alussa oli kaikenmaailman "lastentauteja" luvattoman paljon. Moni omistaja olisi varmasti hankkiutunut siitä eroon ensimmäisten vuosien aikana. Ja paasannut sitten joka puolella kuinka hele***in huonoja autoja ne Fordit ovattuomaz kirjoitti:tuntuu olevan arpapeliä että onko hyviä vai ei
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Olikohan niin, että ainakin ensimäisten tuotantosarjojen Focucset ja Mondeot (malli III) olivat joksennkin kohteliaasti sanottuna lapsentautisia. EI kovin suuri poikkeus, jos haetaan vetailukohdaksi vaikka Opelin tietyt mallit, Mersut ja Citroenit. Ja ameriikan pelit.ekn1 kirjoitti: Juuri näin. Itselläni on kokemusta neljästä Fordista; yhdestä Focuksesta, yhdestä Mondeosta, ja kahdesta Fiestasta. Näistä vain Fiestat saavat "puhtaat paperit" ensimmäiseltä 50tkm:ltä. Sen sijaan Focuksen ja Mondeon vikojen listaaminen tässä moninkertaistaisi tämän viestiketjun pituuden. No, Mondeoon voi kyllä tällä hetkellä olla suht tyytyväinen, viimeiset 60 000 km ovat menneet mukavasti ilman isompia ongelmia. Mutta etenkin alussa oli kaikenmaailman "lastentauteja" luvattoman paljon. Moni omistaja olisi varmasti hankkiutunut siitä eroon ensimmäisten vuosien aikana. Ja paasannut sitten joka puolella kuinka hele***in huonoja autoja ne Fordit ovat
Mun yksi työsuhdeautoista piti olla maailman luotettavin japanilainen käytännöllisesti katsoen rikkuuntomaton auto. Ja olihan se luotettava. Luotettavasti moni tehollinen työpäivä katosi, kun
laahasi sen verstaalle ja haki seuraavana päivänä pois. Autossa oli uutenkin sellaisia vikoja, joihin en ole törmännyt edes vanhassa Unossa.
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Nykyistä fordia eli -02 Mondeo 2.0 tddi voi kyllä sanoa huonoksi. 2500€ edestä on jarruja egr- venttiiliä ja eberiä vuoden aikana korjattu ja auton arvo uuteen vaihtaessa on vuodessa 4000€ pudonnut. Nyt vain odotetaan milloin pumppu ja kytkin leviää + laturi ja käynnistin.
Auto on muuten hyvä ajaa ja mukava käyttää, mutta kahdesti on matkanteko keskeytynyt. Saman vuotinen KA on vain tarvinnut huoltoa eli öljyn vaihtoa ja bensaa kolme vuoden aikana. Korjaamolla on yleensä mondeo päivän vikaa etsitty kun ei ole toiminut ja sitten joku vanhempi asentaja on vihjaisut kotiin mennessä katsokaa sieltä ja vika löytyy. On hienosti tietsikka kiinni ja puoli autoo aina purettu.
Kokemusta on ford:sta 70-luvulta asti on takapotku ekkeriä, taunusta, fiestaa, etuveto ekkeriä, sieraa, scorpionia galaxia ollut, mutta tämä mondeo on kyllä pohjanoteraus Myös volvosta, saabista, Vw , skodasta on tullut kokemuksia eikä ne ole näin pahoja olleet
Auto on muuten hyvä ajaa ja mukava käyttää, mutta kahdesti on matkanteko keskeytynyt. Saman vuotinen KA on vain tarvinnut huoltoa eli öljyn vaihtoa ja bensaa kolme vuoden aikana. Korjaamolla on yleensä mondeo päivän vikaa etsitty kun ei ole toiminut ja sitten joku vanhempi asentaja on vihjaisut kotiin mennessä katsokaa sieltä ja vika löytyy. On hienosti tietsikka kiinni ja puoli autoo aina purettu.
Kokemusta on ford:sta 70-luvulta asti on takapotku ekkeriä, taunusta, fiestaa, etuveto ekkeriä, sieraa, scorpionia galaxia ollut, mutta tämä mondeo on kyllä pohjanoteraus Myös volvosta, saabista, Vw , skodasta on tullut kokemuksia eikä ne ole näin pahoja olleet
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Mulle on ainakin tullu jonkinasteinen fobia uudemmista autoista. Vanhempien kanssa kyllä pärjää kunhan pellit ei kokonaan ruostu pois, vaikka sillointällöin hajoaisikin. Uudemmissa on niin helkutin kalliitakin ne osat mikkä hajoaa, suuttimen hinnallakin saa varmaan jo hyvän sierran.
Töihin on nyt tullu muutama tapaus että lyhkäisillä matkoilla kerääntynyt kondenssivesi on jäätyny öljysihdin eteen ja kiertokangenlaakerit leikannu kiinni, eikä varaosina saa tähän tautiin pienempää osaa kuin uuden alakerran. Uusin auto tais olla -05 tai -06 mazda duratecci moottorilla johon sitten sovitettiin asiakkaan luvalla kenttiläisen kk-laakerit, alkas alikokoja löytyä ja eräs saksalainen valmistaja ei anna edes kiristysmomenttia alakertaan vaan pakottaa ostamaan uuden (autodata tais neuvoa että "jos runkolaakerien pultit ovat löystyneet, vaihda moottori" tjsp.) Ihmetyttää tälläinen että jo valmistettua ei saisi korjata, varsinkin kun kaikenmaailman kierrätykset pitäis olla muotia.
...tulipa vähä avauduttua
Töihin on nyt tullu muutama tapaus että lyhkäisillä matkoilla kerääntynyt kondenssivesi on jäätyny öljysihdin eteen ja kiertokangenlaakerit leikannu kiinni, eikä varaosina saa tähän tautiin pienempää osaa kuin uuden alakerran. Uusin auto tais olla -05 tai -06 mazda duratecci moottorilla johon sitten sovitettiin asiakkaan luvalla kenttiläisen kk-laakerit, alkas alikokoja löytyä ja eräs saksalainen valmistaja ei anna edes kiristysmomenttia alakertaan vaan pakottaa ostamaan uuden (autodata tais neuvoa että "jos runkolaakerien pultit ovat löystyneet, vaihda moottori" tjsp.) Ihmetyttää tälläinen että jo valmistettua ei saisi korjata, varsinkin kun kaikenmaailman kierrätykset pitäis olla muotia.
...tulipa vähä avauduttua
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Suomessa on sen suuntanen buumi, että ainoastaan japskiautot kelpaa. Myös WV tuntuu olevan hyvässä maineessa. Tässä omaa pohdintaani.
Minusta japskiautot on suhteettoman kalliita käytettyinä. Fordin hinnalla saa jonkin tuplasti ajetun törkeän näköisen karvalakkimallin, jossa on lisävarusteena penkit. Volkkareista ja Audeista taas paukkuu vauhtipyörät todellä vähillä kilometrimäärillä ja niitä remppoja ei ihan joka TI-mies teekkään (kytkin + vauhtipyörä vaihtoon). Pikkuvolkkareilla ja audeilla tulee muuten kiva ylläri, kun lämpötilat laskee tonne -20 asteeseen. Niihin pitää nimittäin pistää pahvia syyläriin jos haluaa että lämmöt ei tipu.
Ja entäs muut autot? Mersussa jäähdytysneste vuotaa automaattivaihteistoon rikkoen sen ja siitä seuraa kolmen tonnin remppa. Volvo on käytännössä Fordin alustalle rakennettu hienommalla korilla ja nahkapenkeillä ja paljon huonommalla öljyä syövällä bensajuopolla remmikoneella ja joskus Renaultin vaihteistolla (ei hyvä). Ranskalaiset nyt on oma lukunsa tiellejättötilastoissa ja kiusallisissa vioissaan.
Fordin mainetta murentaa ehkä eniten ne kuuluisat kittisaumaruosteviat. Vetoakselitkin on legendaarisia. Toisaalta kittisaumat korjataan takuuseen (jos on leimoja) ja vetaritkin on vielä jotenkuten itse asennettavissa muutaman satasen rempalla. Totuus kuitenkin on että käytetty Ford on järkiostos. Esim. bensamondeossa saa luotettavan Mazda 6:n moottorin. Tiellejättöprosentit ei päätä huimaa ja ajo-ominaisuudet on hintaluokassaan huippuluokkaa pesten Mazdat ja muut mennen tullen. Mazda kutosesta ruostuu muuten perä aika ilosesti.
Minusta japskiautot on suhteettoman kalliita käytettyinä. Fordin hinnalla saa jonkin tuplasti ajetun törkeän näköisen karvalakkimallin, jossa on lisävarusteena penkit. Volkkareista ja Audeista taas paukkuu vauhtipyörät todellä vähillä kilometrimäärillä ja niitä remppoja ei ihan joka TI-mies teekkään (kytkin + vauhtipyörä vaihtoon). Pikkuvolkkareilla ja audeilla tulee muuten kiva ylläri, kun lämpötilat laskee tonne -20 asteeseen. Niihin pitää nimittäin pistää pahvia syyläriin jos haluaa että lämmöt ei tipu.
Ja entäs muut autot? Mersussa jäähdytysneste vuotaa automaattivaihteistoon rikkoen sen ja siitä seuraa kolmen tonnin remppa. Volvo on käytännössä Fordin alustalle rakennettu hienommalla korilla ja nahkapenkeillä ja paljon huonommalla öljyä syövällä bensajuopolla remmikoneella ja joskus Renaultin vaihteistolla (ei hyvä). Ranskalaiset nyt on oma lukunsa tiellejättötilastoissa ja kiusallisissa vioissaan.
Fordin mainetta murentaa ehkä eniten ne kuuluisat kittisaumaruosteviat. Vetoakselitkin on legendaarisia. Toisaalta kittisaumat korjataan takuuseen (jos on leimoja) ja vetaritkin on vielä jotenkuten itse asennettavissa muutaman satasen rempalla. Totuus kuitenkin on että käytetty Ford on järkiostos. Esim. bensamondeossa saa luotettavan Mazda 6:n moottorin. Tiellejättöprosentit ei päätä huimaa ja ajo-ominaisuudet on hintaluokassaan huippuluokkaa pesten Mazdat ja muut mennen tullen. Mazda kutosesta ruostuu muuten perä aika ilosesti.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Samaa vikaa näyttää nykyisissä autoissa olevan hädin tuskin takuuajan selviävät, testaus on näköjään jätetty kuluttajan kukkarolle. Tiedättekö mistä nyky volvo miehen tuntee???? No sillä on aina tonni taskussa.
Huollossa vian etsinnässä näyttää kalustotuntemus olevan kadonnut, nyhrätään vian etsinnässä maximi laskutuksen kanssa.
Ostaessani mondeon yli vuosi sitten oli ensimmäinen tapahtuma kun kaikki saumat massattiin ja maalattiin takuuseen!!! Viikko oston jälkeen. No maalaus meni uusiksi ja jälleen viikko ilman omaa autoa. Hakiessani korjaamolta auton pääsin nykien ilman tehoa n.500m takaisin ja korjaamo otti syyniin oli egr-venttiili hirttänyt auki. (olisikohan maalaamon pojat koittanut jos vaikka mondeo kiekaisee viimeisen kerran kun oli korjattava maalaus). No sitten tuli katsastus tarkastus tarjous jonka käytin hyväksi: tuomio jarrut uusiksi (jarrulevyt ja palat) sekä takaiskarit!! Onneksi otteessa oli merkintä edellisestä katsastuksesta jarrut korjattava kuukauden sisällä??!! Ei ollut tehty mitään. Tinkimisen jälkeen maksoin puolet, et silleen eka kuukausi.
Huollossa vian etsinnässä näyttää kalustotuntemus olevan kadonnut, nyhrätään vian etsinnässä maximi laskutuksen kanssa.
Ostaessani mondeon yli vuosi sitten oli ensimmäinen tapahtuma kun kaikki saumat massattiin ja maalattiin takuuseen!!! Viikko oston jälkeen. No maalaus meni uusiksi ja jälleen viikko ilman omaa autoa. Hakiessani korjaamolta auton pääsin nykien ilman tehoa n.500m takaisin ja korjaamo otti syyniin oli egr-venttiili hirttänyt auki. (olisikohan maalaamon pojat koittanut jos vaikka mondeo kiekaisee viimeisen kerran kun oli korjattava maalaus). No sitten tuli katsastus tarkastus tarjous jonka käytin hyväksi: tuomio jarrut uusiksi (jarrulevyt ja palat) sekä takaiskarit!! Onneksi otteessa oli merkintä edellisestä katsastuksesta jarrut korjattava kuukauden sisällä??!! Ei ollut tehty mitään. Tinkimisen jälkeen maksoin puolet, et silleen eka kuukausi.
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Fordin parjaaminen lienee kansallisurheilu, niinkuin ooppelin morkkaaminen. Mulla on ollut huollettavina, ajettavina ja ylläpidettävinä 5 foordia ja 4 ooppelia vuodesta 1990 lähtien. Yksikään ei ole jättänyt tielle eikä yksikään ole tehnyt mitään ääretön-euroa-laskua. Ooppeleista pitää mainita, että ne oli kaikki 1980-luvun autoja ja niillä ajettiin pitkälle 2000-luvulle. Fordit on toimineet aina hyvin ja ylläpito on onnistunut niin huolintaliikepalkoilla kuin enemmänkin syrjäytyneillä toimeentulon malleilla.
Menkää Overdrivelle katsomaan Avensis-topikkia , siellä keskustellaan japanilaislaadusta made in britain.
Päivän juttu on se, että miksi morkata tai kehua jotain autoa valmistusmaan perusteella tai muilla yhtä relevanteilla argumenteilla. Esim focuksessa on ATE-jarrut niinkuin esim. ooppeleissa ja mondeossa taas bosch. Ja on se Siemens toimittanut elektroniikkaa niin foordeihin kuin mersuihin jne. jne. Ihmisen auto on ihan niin hyvä kun millaiseksi sen ihminen itse rikkoo. Pärjäs derkut (DDR-kansalaiset) aikoinakaan trabanteilla ja warreilla, eikä ne niitä haukkuneet. Ehkä ei, kun ei ollut vaihtoehtoa.
Autot on Suomessa niin huonoja, koska ihmiset pitää niitä huonosti ja uskoo ylipitkiin huoltoväleihin yms. yms.
Menkää Overdrivelle katsomaan Avensis-topikkia , siellä keskustellaan japanilaislaadusta made in britain.
Päivän juttu on se, että miksi morkata tai kehua jotain autoa valmistusmaan perusteella tai muilla yhtä relevanteilla argumenteilla. Esim focuksessa on ATE-jarrut niinkuin esim. ooppeleissa ja mondeossa taas bosch. Ja on se Siemens toimittanut elektroniikkaa niin foordeihin kuin mersuihin jne. jne. Ihmisen auto on ihan niin hyvä kun millaiseksi sen ihminen itse rikkoo. Pärjäs derkut (DDR-kansalaiset) aikoinakaan trabanteilla ja warreilla, eikä ne niitä haukkuneet. Ehkä ei, kun ei ollut vaihtoehtoa.
Autot on Suomessa niin huonoja, koska ihmiset pitää niitä huonosti ja uskoo ylipitkiin huoltoväleihin yms. yms.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Samaa mieltä KajS:n kanssa. Lisäksi ne merkkimielikuvat syöpyy naurettavasti ihmisten päähän pitkiksi ajoiksi. Esim Volvo VW golf on ollut tosi luotettava ja hyvä auto pitkään. Eräs sukulaismies erehtyi kolmisen vuotta sitten vaihtamaan golffinsa passattiin. Pari vuotta hän tuskaili passattinsa jatkuvien koiranluuremppojen, bensatankin korkin yms. alustatankojen kanssa, kunnes vaihtoi takasin golffiin. Samanlaisista rempoista puhui toinenkin tuttu. Uskomaton vikaläjä kaikenkaikkiaan.
Sama homma muuten toyotassa. Porukat luulee että ne kaikki tulee samalta tehtaalta, vaan kun ei tule. Passatit tehdään briteissä ja vikalista on sen mukanen. Prius on aito japski ja siksi ehkä toista maata. Toisaalta Suomen pakkasissa ei taida akkuauto paljon kulutushyötyjä tuoda (varaukset aina nollissa).
Eli kannattaa opetella automerkin lisäksi myös malli ja sen lisäksi korimalli. Sitten vasta voi alkaa sanomaan jotain auton kestävyydestä ja laadusta.
Sama homma muuten toyotassa. Porukat luulee että ne kaikki tulee samalta tehtaalta, vaan kun ei tule. Passatit tehdään briteissä ja vikalista on sen mukanen. Prius on aito japski ja siksi ehkä toista maata. Toisaalta Suomen pakkasissa ei taida akkuauto paljon kulutushyötyjä tuoda (varaukset aina nollissa).
Eli kannattaa opetella automerkin lisäksi myös malli ja sen lisäksi korimalli. Sitten vasta voi alkaa sanomaan jotain auton kestävyydestä ja laadusta.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Ainahan fordia on pilkattu muiden merkkien puolelta, kun muistelee yli 30-vuotista ajokortti uraa.
Minusta alkaa kaikilla autoilla olla ongelmaa olla käytetty auto jos se on tehty 2000 luvulla.
Käytetyn ostaja saa varautua remppoihin jotka voivat olla merkkikorjaamolla jopa puolet auton arvosta.
Vanhemmissa selvisi tai selviää max parilla satkulla.
Syynä ovat nämä ympäristö arvot ja niiden mukana tullut eletroniikka, vian etsintä on työlästä ja vaatii sopivat testilaitteet. Onhan mukaan lisäksi tullut myöskin ajoa helpottavat ja turva varusteet.
Minusta alkaa kaikilla autoilla olla ongelmaa olla käytetty auto jos se on tehty 2000 luvulla.
Käytetyn ostaja saa varautua remppoihin jotka voivat olla merkkikorjaamolla jopa puolet auton arvosta.
Vanhemmissa selvisi tai selviää max parilla satkulla.
Syynä ovat nämä ympäristö arvot ja niiden mukana tullut eletroniikka, vian etsintä on työlästä ja vaatii sopivat testilaitteet. Onhan mukaan lisäksi tullut myöskin ajoa helpottavat ja turva varusteet.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Aamen! Miks jukulauta niillä nokkaremmeillä pitää ajaa se 10 vuotta/150tkm, jos niillä niin pitkään muka pääsee? Tai ostaa uusi auto, ja vaihtaa öljyt ekan kerran 40tkm:n jälkeen, niinkuin tää longlife hölmöily jossain välissä oli. On tainnut lähes kaikki jo siirtyä long-life huoltoväleistä jo lyhyempiin. Itsellä ei kanssa isompia ongelmia ole ollut, vaikka omat autot on ihan kustannussyistä olleet aina paljon ajettuja, tykkään mieluummin käyttää rahaa harrastuksiin kuin uuden auton pakollisiin huoltoihin ja arvonalenemiseen. Mitä tossa seuraillut lähipiiriä, niin uusi auto menettää arvoaan vähintään 500e/kk+jos joutuu ottamaan velkaa. Meillä on toi reilu 300tkm ajettu mondeo, sen arvo ei enää putoa yhtään, sitä kun ei enää saa mihinkään myytyä, mutta vastaavasti viimeisen reilun 4 vuoden aikana kulut on olleet alle satasen kuussa, mitä on auton huoltoihin/korjauksiin mennyt. Ja hyvin on pystynyt kaiken tekemään itse ihan perus autonkorjaustaidoilla mitkä on vuosien varrella opittu ihan itse tekemällä. Ainakin mun mielestä Ford on paljon ajettunakin erittäin laadukas ja helppo hoitoinen tuote, verrattuna moneen muuhun hyvänä pidettyyn automerkkiin. Ei ole tosiaan Toyotat, Mersut ja Volkkarit samaa kamaa mitä on joskus olleet, ne ansaitsivat laatu-statuksensa 80 luvun lopulla, 90-luvun alussa, sen jälkeen pelkkää alamäkeä. Fordin laatu taas samaan aikaan mun mielestä noussut. Ja aika moni on tässä viimeaikoina lähipiiristäkin voortiin kääntynyt, sellaisetkin jotka on joskus sanoneet "ei ikinä tuu".KajS kirjoitti: Autot on Suomessa niin huonoja, koska ihmiset pitää niitä huonosti ja uskoo ylipitkiin huoltoväleihin yms. yms.
Sanonta "Ford ei ole auto" juontaa juurensa sinne jonnekin 20-30 luvuille, kun fordiin piti olla oma ajokorttinsa, polkimet kun oli eri järjestyksessä kuin muissa, tms.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
aamen. yks kaveri joka ennen vannosi Toyotan nimeen osti ´00 turbodiisseli Mondeon ja kehuu sitä yhtenään kuinka hyvä auto se ja yleensä Foortti on!Sierra2.3-16v kirjoitti:
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
ford propagandaa..Mondeomies kirjoitti: aamen. yks kaveri joka ennen vannosi Toyotan nimeen osti ´00 turbodiisseli Mondeon ja kehuu sitä yhtenään kuinka hyvä auto se ja yleensä Foortti on!
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Naurattaa kun jotkut kaverit katseli meikäläistä säälien tyyliin "ekkai sää ny foordia menny ostamaan... taivaspaikka...lässyn lässyn...". Hemmetin halpoja kilometrejä tykitin muutaman vuoden Fokuksella eikä mitään vaikeita tai kalliita remppoja näkynyt. Varaosat oli halpoja kun saippua. Kaiken tein itse. Nyt mondeo ollu kesästä lähtien ja alkukankeuksien jälkeen (ilmastointikenno ja kittisaumaruosteet jotka myyjäliike maksoi sataprosenttisesti) olen yhden öljynvaihdon tehnyt.
Enpä kylläkään odota että mitään ei koskaan tule. Tekniikkaan tulee aina vikaa. Sen on saanut karvaasti moni toyotauskovainen huomata. Parempi kun opettelee vähän laittamaan itse. Ei kannata maksaa mansikoita siitä "hajoamattomasta" autosta kun sellasta ei ole myynnissä.
Enpä kylläkään odota että mitään ei koskaan tule. Tekniikkaan tulee aina vikaa. Sen on saanut karvaasti moni toyotauskovainen huomata. Parempi kun opettelee vähän laittamaan itse. Ei kannata maksaa mansikoita siitä "hajoamattomasta" autosta kun sellasta ei ole myynnissä.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Sivusta seuranneena työkaverin seikkailuja toyotamiehen jännittävässä maailmassa, ei ole kivaa ostella 1400 euron katalysaattoreita tai 700 euron lambdoja.. Veikkaan että "seuraavalla kierroksella" suomessa myydään hieman vähemmän tojotia..
Ja toinen japsi, Nissan... Aika monella Primeran omistajalla huonoja kokemuksia näistä tuoreemmista, jarrusatula vikoja, öljyvuotoja, monitoiminäyttöjen pimenemisiä yms. kallista...
Ja toinen japsi, Nissan... Aika monella Primeran omistajalla huonoja kokemuksia näistä tuoreemmista, jarrusatula vikoja, öljyvuotoja, monitoiminäyttöjen pimenemisiä yms. kallista...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Jokaisesta merkistä löytyy enemmän tai vähemmän vikoja, mutta tästä loistaa selvästi kirjoittajan asenne japanilaismerkkejä kohtaan. Vaikuttaa vähän jo kun uskonnolta...Sierra2.3-16v kirjoitti:Sivusta seuranneena työkaverin seikkailuja toyotamiehen jännittävässä maailmassa, ei ole kivaa ostella 1400 euron katalysaattoreita tai 700 euron lambdoja.. Veikkaan että "seuraavalla kierroksella" suomessa myydään hieman vähemmän tojotia..
Ja toinen japsi, Nissan... Aika monella Primeran omistajalla huonoja kokemuksia näistä tuoreemmista, jarrusatula vikoja, öljyvuotoja, monitoiminäyttöjen pimenemisiä yms. kallista...
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 27 Kesä 2009 20:41
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Meillä on 2 Fordia, toinen 2000 vuoden Escort ja tuo mun Orion, Orion ollu meillä 90-luvun puolivälistä eikä oo kertaakaan jättäny tielle vaikka kyseistä p****aa jauhettiin koulussakin koko ajan. Osat on halpoja ja huollot pystyy tekeen vielä itekin. 292 000 tuli mittariin juuri ja on pelannut kuin kello. Hyvä se on Volvo tai riisikupin kuljettajien tulla pottuilemaan kun eivät tiedä mistään mitään
Ford Orion 1.3 OHV. Ei ole moottorinohjausta tai luistonestoa, vain perustekniikka.
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Itse taas en inhoa japsimerkkejä. Ne on kelpo autoja tietynlaisille ihmisille. Itseäni vaan ärsyttää varsinkin toyotakuskit, jotka aina jaksaa jauhaa sitä "fordit leviää tielle"-evankeliumia. Tunnen useampia mazda-, honda- ja subarukuskeja enkä ole koskaan kuullut heiltä samanlaista lässytystä.Fiestalla kirjoitti: Jokaisesta merkistä löytyy enemmän tai vähemmän vikoja, mutta tästä loistaa selvästi kirjoittajan asenne japanilaismerkkejä kohtaan. Vaikuttaa vähän jo kun uskonnolta...
Jutteleppa toyotakuskin kanssa hetki, niin sieltä se tekstiä tyyliin "en ole koskaan edes vaihtanu öljyjä mun toyotaan ja nyt on viissataatuhatta mittarissa". Sitten kun vähän kauemmin on tekemisissä, niin vikoja onkin korjailtu siinä missä muissakin autoissa tyyliin "niin no menihän mun Jari Ässästä koiranluut ja menihän mun anjoviksesta laatikko..."
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info ... o_2009.pdf
9v, 10v sekä 11v vanhojen autojen kärjessä KAIKKI ovat japseja...
9v, 10v sekä 11v vanhojen autojen kärjessä KAIKKI ovat japseja...
Viimeksi muokannut Tekno, 13 Helmi 2010 23:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta