Sierra 2.0dohc nykii
Sierra 2.0dohc nykii
Eli tommone 2.0dohc ruisku riesa kyseessä. liikkeelle lähtiessä nykii alakierroksilla. tyhjäkäynti vähä reilu 1000rpm. mistä nykiminen johtuu?
Re: Sierra 2.0dohc nykii
Vois olla tietenkin kyseessä imuvuoto.
Ainakin jarrutehostimen alipaineletkun o-rengastiiviste saattaa alkaa vuotamaan kovettuessaan. Ja sen alipaineletkuhan voi olla itessäänkin jo haurasta kuin lasi.
Ilmanputsarin kotelo ja ilmanputsari on jo puhdistettu/vaihdettu.
Jos on mahollista päästä päästömittaria käyttämään, niin voila!
Ei kun jotain putsisprayta tai kaasarinpuhdistinta ruiskimaan imusarjan letkuihin/liitoksiin ja tiivisteisiin.
Jos HC:t nousee, niin vuotoon löytynyt.
Jos ei oo mittaria voit myös nykiä niitä imusarjan letkuja kevyesti ja jos jotain heiluttelemalla kierrokset nousee, niin siellä on tod. näkösesti imuvuotoa myös.
Sitten on tietenkin ilmamäärämittari, joka on helposti käsillä heti siinä konepellin salvan vieressä.
Liitokset voivat olla huonot tai mittari likainen/rikki.
Kierrosten seilaus alakierroksilla kyllä viittais ennemmin imuvuotoon, koska kierrosten noustessa ilman määrä kasvaa ja pienen imuvuodon aiheuttama haitta pienenee.
Myös pakoputki voi olla tukossa, tai lambda reistailla, mutta nää aiheuttaa yleensä sitten jo isompia ja useempia ongelmia.
Voit myös kokeilla ruiskusuutinten puhdistuslitkua, jos suuttimet tai polttoainejärjestelmä vaikka ovat hieman tukkoset. Se ei maksa kuin muutaman euron ja tankillisen verran ajelua.
Ainakin jarrutehostimen alipaineletkun o-rengastiiviste saattaa alkaa vuotamaan kovettuessaan. Ja sen alipaineletkuhan voi olla itessäänkin jo haurasta kuin lasi.
Ilmanputsarin kotelo ja ilmanputsari on jo puhdistettu/vaihdettu.
Jos on mahollista päästä päästömittaria käyttämään, niin voila!
Ei kun jotain putsisprayta tai kaasarinpuhdistinta ruiskimaan imusarjan letkuihin/liitoksiin ja tiivisteisiin.
Jos HC:t nousee, niin vuotoon löytynyt.
Jos ei oo mittaria voit myös nykiä niitä imusarjan letkuja kevyesti ja jos jotain heiluttelemalla kierrokset nousee, niin siellä on tod. näkösesti imuvuotoa myös.
Sitten on tietenkin ilmamäärämittari, joka on helposti käsillä heti siinä konepellin salvan vieressä.
Liitokset voivat olla huonot tai mittari likainen/rikki.
Kierrosten seilaus alakierroksilla kyllä viittais ennemmin imuvuotoon, koska kierrosten noustessa ilman määrä kasvaa ja pienen imuvuodon aiheuttama haitta pienenee.
Myös pakoputki voi olla tukossa, tai lambda reistailla, mutta nää aiheuttaa yleensä sitten jo isompia ja useempia ongelmia.
Voit myös kokeilla ruiskusuutinten puhdistuslitkua, jos suuttimet tai polttoainejärjestelmä vaikka ovat hieman tukkoset. Se ei maksa kuin muutaman euron ja tankillisen verran ajelua.
2.0 dohc sierra -92