Sierran 2.0 ohc:n viritys
Sierran 2.0 ohc:n viritys
Kuinka saisi sierran koneesta ~250-300hp kun ajattelin tehdä jääradalle auton?
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Ja lohko on 205 jos vaikuttaa mitenkään..
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Käytännössä et muuten kuin ahtamalla koneen.
Ford sierra RS cosworth grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4 grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4/2wd r/SS
MB 814 huoltoauto
Team sponsored by KENDALL motor oil
Ford sierra cosworth 4x4 grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4/2wd r/SS
MB 814 huoltoauto
Team sponsored by KENDALL motor oil
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Tästä aiheesta löytyy vaik kuinka paljon juttua ku käytät hakua. Turbottamalla, jos on tuollaiset teho tavoitteet. Saa tuosta vaparina yli 200hp mut tulee melko kalliiks. Mutta eihän tuollaisten tehojen hakeminen ole koskaan kovin halpaa
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Kyllä ajattelin ihan vaparina pitää niin mistä kannattaa aloittaa virittämään?
Ja kyllä kun se menee lähelle tuota 250 hp niin riittää..
Ja kyllä kun se menee lähelle tuota 250 hp niin riittää..
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Alakerran poraus, isoventtiilikansi, väh. 45 mm tuplat tai läppärungot, kunnon nokka, peltisarja + putkisto ym. "pientä" Eikä näillä mennä vielä lähellekään 250 heppaa..
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Se että 250 vapari ottaa niin sinne saa uhrata parin ahdin koneen verran taaloja tiskiin.
Ruiskuksi vain jokin joka ymmärtää ahdot (mega,cossusta yms.)
männät/veivit cossusta ja ahtoja 1,3bar cossun to3:lla niin aletaan olemaan siellä 250 lukemissa,vaikka vakio nokalla/kannella.
Ruiskuksi vain jokin joka ymmärtää ahdot (mega,cossusta yms.)
männät/veivit cossusta ja ahtoja 1,3bar cossun to3:lla niin aletaan olemaan siellä 250 lukemissa,vaikka vakio nokalla/kannella.
gti golo palloilija
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
kuinka suureksi kannattaisi porauttaa? Ja mitkä männät olisivat hyvät? Minkälainen nokka? Ja kun saisi edes tuohon 200 heppaan asti..mk1sierra kirjoitti:Alakerran poraus, isoventtiilikansi, väh. 45 mm tuplat tai läppärungot, kunnon nokka, peltisarja + putkisto ym. "pientä" Eikä näillä mennä vielä lähellekään 250 heppaa..
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
92 mm max poraus että toi 205 pysyy läjässä. Sitten kunnon kansi rullanokalla (n.3000e), 48 kaasarit tai ruisku+läppärungot, pakosarja (ei mikään martelius vaan kunnollinen),H-profiiliveivit 5,7"(ojennuksen tekemät parhaat koska sopii suoraan ilman kampuran ja lohkon työstöä),wisecot,teräsvauhtipyörä. Tollasella kokoonpanolla otettiin 221hv/240nm yhdestä mun kasaamasta koneesta pari vuotta sitten. Kone tuli maksamaan n.6500e.
Ford sierra RS cosworth grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4 grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4/2wd r/SS
MB 814 huoltoauto
Team sponsored by KENDALL motor oil
Ford sierra cosworth 4x4 grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4/2wd r/SS
MB 814 huoltoauto
Team sponsored by KENDALL motor oil
- Fordson-Riesa-87
- Viestit: 161
- Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
- Paikkakunta: Hyllykallio
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Nakkaa cossun mylly sinne foonillä noin 2000e takavedon kone riippu toki lisä varusteista
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Tietääkö kukaan mikä on ko. vakio moottorin männän koko ja puristuskorkeus?
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
90.8 tais olla 2.0 männän halkaisija. kyl siihe voi 94 mm volsun männät laittaa jos käy tuuri riippuu valusta voi olla et kestää ja voi olla et ei sitä ei tiiä mut tiedän monia kellä ollu 94mm ja kestäny. mut 92 varmempi. tosin 92 mäntää voi laittaa orkkis kannen tiivisteen ja 94 ei voi ku joutuu ostaa 100e tiivisteen. ihan perus vireilläki saa joku 160-180 eli 92 alakerta vaiks kuplan mäntä. puristuksia 12, isoventtiilikansi ja vaiks cranen nokka. ja 45 dellorttot. ja kannen avarrus tietysti. ja ohc:n koneis tai oikeastaan kannes tärkein et se nokka pysyy keinun liukupinnal. eli venttiilii pidentämäl ja lyhentämäl saadaan se haettua. tarkkaa mittaa ei voi etukäteen ikin tietää ku venttiilit ei ikinä ole samas korkuudes niinku joka kannes.. muuten nokka kuluu tosi äkkiä ja keinut. 1.6 kannest kannattaa lähtee tekee jos vaparina meinaa.. turbolle sillä tulee liikaa "paukkua" sit tietty kärjetönt syttyä ja sun muita perus juttuja. kyl martelliuksen peltisarjal saa ihan 200 hp asti ja yliki tehot ne johtuu aika paljo kuiteski muistaki tekijöistä. tai jos sen viimeisen 3 heppaa haluaa ni voi viedä jollekki sepälle joka laikkaa ja hitsaa pakosarjaa 3 viikkoo jarrus ni saa sen ulos sen 3 heppaa. sit taas saaki jo tehä koneremontin tulee kallis 3 heppaa
Sierra -87 2,0 sedan
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
90,8 halkaisijaKojola kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä on ko. vakio moottorin männän koko ja puristuskorkeus?
41,6 puristus korkeus (muistaakseen)
gti golo palloilija
Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys
Kestää 94mm männällä.... Ollut 95 wisecollakin ja kesti...
Mikko Koivusalo