Moi..Samiharju tai muu näistä riisseleistä tietävä neuvokaa miten/mistä tuosta 1,8td eskosta
säädetään tyhjäkäyntejä pienemmälle?laitatin tuohon "karvalakki"mallin esko farkkuun sen bilteman diesel kiekkamittarin joka näyttää tyhjäkäynniksi 1000-1200rpm kierroksia...laitatin mittarini paikallisella mittari huollolla ja asentaja kalibroi asennetun mittarin oman mittarin mukaisesti...tosin esko oli kyllä menny viime katsastuksesta 5/09 kunnialla läpi kai nuilla samoilla kiekoilla..mutta luin nuita aikaisempia viestejä jossa samiharju mainitsi että pitää olla alle 1000rpm:n että hyväksytään..
silläpä samiharjuun luotan kun auringon nousuun kun mainitsi olevansa katsastusmies niin tietää varmaan asian oikean laidan...ja tämä ei ollut samiharjulle mitään vittuilua päin vastoin olen ko.henkilön kirjoituksista saanut eniten tietää mitä olen kaivannut/etsinyt
1,8td tyhjäkäynnin säätö
Re: 1,8td tyhjäkäynnin säätö
käykö se korvalla kuunnellen korkeampaa tyhjää kun muut nelos-dieselit? escortin pumpun päällä on tyhjäkäynnin säätöruuvi, kokeile rohkeasti säätää
Re: 1,8td tyhjäkäynnin säätö
samiharjulle:Moi..ei minun korvaan kovin isolta kuullosta tyhjäkäynti ääni..ja kun tuossa ei ole ollut ennen kiekkamittaria niin varmaan ne on tuolla tasolla ollut..ostin sen eskoni kaksi viikkoa leimasta viime kesäkuussa..nyt blondi kysymys missä se mainitsemasi pumppu sijaitsee kun niinku avaat konepellin ja seisot siinä edessä
Re: 1,8td tyhjäkäynnin säätö
lue aivan ekana tuo viewtopic.php?f=3&t=2496
Re: 1,8td tyhjäkäynnin säätö
Ahaa oonkin katellut tuon keskustelun läpi enkä hoksannut että eka viestissä oli jo kuvan kera asia..
Mutta nyt lisää kysyttävää..Mistähän tulee/johtuu semmonen ääni kun kylmänä käynnistää kuuluu semmonen kahina/siksutus joka loppu vähän ajan päästä kun kone lämpenee..sitten ei kuulu kun koneen hyrinä..eskoon vaihetiin 8/09 kampiakselin hihnapyörä+hihna+kiristäjä joka on käsittäkseni mekaaninen..eli oisko kiristäminen tarpeellista..laiton jälkeen ajettu joku tuhat km...jakohihna+kiristäjät oli vaihettu 2007 /235000km..nyt mittarissa 280000km joten ei liene sitä vikaa..mitään ei vuoda nesteet ei häviä joten ei liene vesipumppukaan..eli oisko tuo moniura hihna jutskun ääniä
Mutta nyt lisää kysyttävää..Mistähän tulee/johtuu semmonen ääni kun kylmänä käynnistää kuuluu semmonen kahina/siksutus joka loppu vähän ajan päästä kun kone lämpenee..sitten ei kuulu kun koneen hyrinä..eskoon vaihetiin 8/09 kampiakselin hihnapyörä+hihna+kiristäjä joka on käsittäkseni mekaaninen..eli oisko kiristäminen tarpeellista..laiton jälkeen ajettu joku tuhat km...jakohihna+kiristäjät oli vaihettu 2007 /235000km..nyt mittarissa 280000km joten ei liene sitä vikaa..mitään ei vuoda nesteet ei häviä joten ei liene vesipumppukaan..eli oisko tuo moniura hihna jutskun ääniä
Re: 1,8td tyhjäkäynnin säätö
saattaa olla. laturikin voi pitää ääntä joskus. murehdi vasta kun ääni kuuluu kuumanakin...