Moi. Eli ongelmana on vuoden 99 farkku focuksessa nykiminen, kun painaa kaasun pohjaan tai melkein pohjaan, alkaa auto "nykimään", ikään kuin hakee kierroksia ja lähtee sitten vähän yli kahden tonnin kiihtymään tasaisesti. Kun moottori on kylmä ei nykimistä tapahdu (automaatti ryyppy päällä). Eli voisko vika olla jossain ilmamääränanturissa? Tulpat ja tulpanjohdot olen vaihtanut, eikä ongelma hävinnyt.
Kiitos avustanne.
Focus -99 nykii yli 2k kierroksilla.
Re: Focus -99 nykii yli 2k kierroksilla.
Moro.
Samat viat päällä myös minun -00 1.6 farkussa. Ei myöskään auttanut tulpat,johdot ja akku..
Ajoa ei pääsääntöisesti haittaa mut reilusti kun painaa kaasua loppuu veto/nykii ja kun pikkasen himmaa ni taas mennään.. josko joku ois vaikka oireisiin sopivan vian korjannu niin kiitollinen oisin tiedosta !!
Samat viat päällä myös minun -00 1.6 farkussa. Ei myöskään auttanut tulpat,johdot ja akku..
Ajoa ei pääsääntöisesti haittaa mut reilusti kun painaa kaasua loppuu veto/nykii ja kun pikkasen himmaa ni taas mennään.. josko joku ois vaikka oireisiin sopivan vian korjannu niin kiitollinen oisin tiedosta !!
Vika korjaantui ainakin toistaiseksi tulpanjohtojen vaihdolla. Jouduin viemään auton korjaamoon, kun jätti parkkipaikalle eikä lähtenyt enää käyntiin. Pari viikkoa tehnyt jo tuota ettei meinaa startata, kylmällä ilmalla. Korjaamossa vaihtoivat tulpanjohdot ja puhdistivat tulpat. Raportissa luki että; "tulpanjohdot venyneet ja ei kunnolla paikoillaan". Vaihdoin itse joskus kesällä 2009 itse tulpanjohdot, motonetistä ostetut. Niissä ilmeisesti vika oli!!
edit: Joo no eipä se noilla tulpanjohdoilla korjaantunutkaan. Päivän toimi hyvin ja sitten taas alkoi nykiminen.
edit: Joo no eipä se noilla tulpanjohdoilla korjaantunutkaan. Päivän toimi hyvin ja sitten taas alkoi nykiminen.
Viimeksi muokannut mikasa-, 03 Helmi 2010 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Volkkareissa ainakin vastaavaa "tyyppivikaa" ja oireet hävinneet ilmamassa-anturin vaihdolla.
Saattas olla myös puolavika. Uus puola maksaa motonetissä 50€. Taunusliikkeessä orggispuola maksaa 120€.
Älä seuraa johtajaa aja sillä - FORD!!
Veikkaan kanssa puolavikaa - semmoinen tuli tuossa syksyllä korjattua samojen oireiden takia.
Investoi yleismalliseen OBDII lukijaan ja tarkista vikakoodit. Jos koodi on "cylinder x misfire", niin puolavika on todennäköisin. Voi se olla ne tulpanjohdot tai tulpatkin.
Puolan vaihto on periaatteessa yksinkertainen homma, mutta ahtaan paikan takia vähän hankala.
Investoi yleismalliseen OBDII lukijaan ja tarkista vikakoodit. Jos koodi on "cylinder x misfire", niin puolavika on todennäköisin. Voi se olla ne tulpanjohdot tai tulpatkin.
Puolan vaihto on periaatteessa yksinkertainen homma, mutta ahtaan paikan takia vähän hankala.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Noniin, vika korjattu! Sytyspuolassa oli tosiaan vika. Halkeama yhden nastan juuressa ja nasta oli hapettunut.
Kiitos kaikille neuvoista!
Kiitos kaikille neuvoista!