
Mielellään ottaisin vastaan kokeneemmilta vinkkejä, mistä lähteä ongelmaa purkamaan.

Tulpat ehdin jo tarkistaa, olivat ok. Toki jo reilu 100 tkm ajettu...
Itse asias ton virranjakajan kopan sisällön katsoin ihan muuten vaan tossa joku aika takaperin, ja putsailin kun oli kontaktipinnoissa jotain töhnää. Öljyä siellä ei näkyny, joten sen osalta ok. Tarvii kattoa toi kalvo, missä kunnossa se on.Fordellion kirjoitti:En varmaksi osaa vikaa sanoa mutta alottaisin virranjakajan kopan aukasusta ja kattosin onko siellä miten hirveesti öljyä... silloin virranjakajan stefa mennyt.. toinen toimenpide jonka tekisin on että tarkistaisin kaasarin kyljestä kuskin puolella sen kalvon toimivuuden.. itellä oli reiäkäs ja vuoti ilmaa alipaine järjestelmään...
Hep, kiitti vinkistä! Tarkistelen myös noi kunhan kerkiän.nestori kirjoitti:Ainakin osasta "D" löytyy kalvo, olisiko sitä meinattu?
Siitä tulikin mieleeni, että tarkista myös virranjakajan kyljestä se metallisen värinen mokkula, mihin tulee letku joko imusarjalta tai kaasarista, en muista varmaksi. Sen sisällä on siis myös kalvo ja kyseinen vehjes säätää virranjakajalta sytytysennakkoa alipaineen mukaan. Helppo testata kun puhallat sinne kevyesti ilmaa, ja jos ei tunnu vastusta niin kalvo vuotaa.
En ole vielä ehtinyt perehtymään, viikonloppuna ois tarkotus aukaista konepelli ja tutustua aiheeseen. Mutta ennakolta varuiksi: onko tossa "throttle kickerissä" (H) jotain tiivisteitä, jotka mahollisesti menee riekaleiksi jos availee ja kurkkaa sisään? Entä saako noita kalvoja jostain varaosina, vai tartteeko hankkia koko osa/kaasari tilalle?Fordellion kirjoitti:tarkotin tuota osaa H tuosta kuvasta.. itellä kahdesta samanmoisesta kaasarista tuo kalvo puhki..
Kurkkasin nyt aamulla, mitä sieltä konepellin alta hyökkää silmille ja ainakin toi jarrutehostimelta tuleva putki on jotain kankeampaa muoviputkea etten siihen ainakaan vielä alkanut pihtejä virittelemään.Mara kirjoitti:Laitas kokeeksi vaikka lukkopihdit jarrutehostimen putkeen, ei olis eka samanlainen..
Tarkistin tuon alipainesäätimen ensiksi koska oli helpoiten testattavissa, ja ilma tuntui menevän läpi ilman sen kummempaa vastustelua. Testasin pari vuotta nuoremmasta Orionista sen alipainesäädintä, ja se ilmeisesti oli kunnossa koska ei puhaltamalla saanut menemään ilmaa läpi. Eli ainakin nyt tuo osa kaipaisi uusimista.nestori kirjoitti:Siitä tulikin mieleeni, että tarkista myös virranjakajan kyljestä se metallisen värinen mokkula, mihin tulee letku joko imusarjalta tai kaasarista, en muista varmaksi. Sen sisällä on siis myös kalvo ja kyseinen vehjes säätää virranjakajalta sytytysennakkoa alipaineen mukaan. Helppo testata kun puhallat sinne kevyesti ilmaa, ja jos ei tunnu vastusta niin kalvo vuotaa.
Mondeomies kirjoitti:eikös toi "throttle kicker" ole nimenomaan automaattivaihteisten eskojen hommeleita?! ittellä oli 1,6 automaatti esco ja siinä kun laitto D-vaihteen pesään niin throttle kicker antoi piirun verran enemmän varveja jotta auto pysyy käynnissä paremmin...
Vanha threadi, mut itselle ajankohtainen.Fordellion kirjoitti:
Kyllä toi throttle kicker on ihan kaikissa weber DFTM 28-30 kaasareissa vaihteistosta riippumatta..
tarkoitusperäähän en tarkemmin tiedä mutta jos kalvo siinä on rikki niin kasaamalla väärin päin kalvon ja jousen sen sisällä korjasi itseltäni ongelmia..