Ekan Fordin harkinta.
Ekan Fordin harkinta.
Eli tässä olen nyt autoa vaihtamassa ja nykyinen on opel vectra 2.0i Gt -93.
Ja olen parikin kertaa jo harkinnut ford sierraa 2.0 koneella, kaasarilla tai ruiskulla.
Mitä tulisi ottaa huomioon kyseisessä autossa ja onko edes harkinnan arvoinen kiesi?
Yksi sierra tuossa olisi jo melkeimpä tarjolla, ilmeisesti tekniikan vaihto tehty jolloin vaihdettu 2.0 Ohc kone. Minkä verran tuollainen kone suunnillee kuluttaa? Kun itellä ainakin tällä hetkellä ajoa vain työharjoitteluun joka aamu eikä matka ole kuin n.15km ja muut ajot kaupunki ajoa.
Sitten kuinka kestäviä nuo ovat ylipäätään? Jakopää remontti tuohon kyseiseen on tehty tänä vuonna joten siitä ei ainakaan vielä tarvitse murehtia. Ja kannattaako kaasari vekotinta edes harkita kun auto tulisi melkein joka päiväiseen käyttöön?
Tuossa nyt pari kysymystä mitä itsellä heräsi näin ens alkuun.
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja olisi mukava kuulla toisten kokemuksia ja ehdotuksia.
Ja olen parikin kertaa jo harkinnut ford sierraa 2.0 koneella, kaasarilla tai ruiskulla.
Mitä tulisi ottaa huomioon kyseisessä autossa ja onko edes harkinnan arvoinen kiesi?
Yksi sierra tuossa olisi jo melkeimpä tarjolla, ilmeisesti tekniikan vaihto tehty jolloin vaihdettu 2.0 Ohc kone. Minkä verran tuollainen kone suunnillee kuluttaa? Kun itellä ainakin tällä hetkellä ajoa vain työharjoitteluun joka aamu eikä matka ole kuin n.15km ja muut ajot kaupunki ajoa.
Sitten kuinka kestäviä nuo ovat ylipäätään? Jakopää remontti tuohon kyseiseen on tehty tänä vuonna joten siitä ei ainakaan vielä tarvitse murehtia. Ja kannattaako kaasari vekotinta edes harkita kun auto tulisi melkein joka päiväiseen käyttöön?
Tuossa nyt pari kysymystä mitä itsellä heräsi näin ens alkuun.
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja olisi mukava kuulla toisten kokemuksia ja ehdotuksia.
Re: Ekan Fordin harkinta.
Terve
Kyllä nää kaasarioharit hyvin kestää. Se on varmaan niin, että vaikeeta voi olla sanoa mitään, ku ei tiedä kuka tai mitä sille koneelle on tehty ja miten on pelannu. Kaasarikin on voinu vaihtua ajan myötä jne., mutta peruskunnossa mullakin toi kone on hyvin pelannu ja aina lähtee käyntiin. Kulutuksissakin pääsee pitkälle alle kympin satasella. Käy koeajaa. Minkäs vuoden Sierra se on ?
Tärkeenä pitäisin sitä, että on just katsastettu, pakokaasutestit tehty ja ettei lattioista, pohjasta, helmoista, ovista, tankista ja palkeista löydy heti mitään ruosteylläreitä, siis ihan sama ku ooppeleissa, joskin yleensä vähemmän
Kyllä nää kaasarioharit hyvin kestää. Se on varmaan niin, että vaikeeta voi olla sanoa mitään, ku ei tiedä kuka tai mitä sille koneelle on tehty ja miten on pelannu. Kaasarikin on voinu vaihtua ajan myötä jne., mutta peruskunnossa mullakin toi kone on hyvin pelannu ja aina lähtee käyntiin. Kulutuksissakin pääsee pitkälle alle kympin satasella. Käy koeajaa. Minkäs vuoden Sierra se on ?
Tärkeenä pitäisin sitä, että on just katsastettu, pakokaasutestit tehty ja ettei lattioista, pohjasta, helmoista, ovista, tankista ja palkeista löydy heti mitään ruosteylläreitä, siis ihan sama ku ooppeleissa, joskin yleensä vähemmän

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Ekan Fordin harkinta.
Mulla kaasari Riesa ja ajotavasta johtuen (takaveto
) niin vie sen 10l satasella. Mukava kumppani johon on voinut luottaa kelillä kuin kelillä. Aina lähtee käyntiin ja saa annettua apuvirtaa naapurin uuteen Avensikseen. 
Muutamat kohdat kuten tuossa edellä mainittiin kun tsekkaa niin ei pitäisis olla yllätyksiä. Jos on mahdollista niin katsoo takaiskunvaimentimen yläpään kiinnityksen ettei se ole päässyt hapertumaan. Kurjaa jos vauhdissa iskari tulee konttiin...
Pelasta Sierra vaan, niitä kun ei kohta ole enää liikaa liikenteessä.


Muutamat kohdat kuten tuossa edellä mainittiin kun tsekkaa niin ei pitäisis olla yllätyksiä. Jos on mahdollista niin katsoo takaiskunvaimentimen yläpään kiinnityksen ettei se ole päässyt hapertumaan. Kurjaa jos vauhdissa iskari tulee konttiin...
Pelasta Sierra vaan, niitä kun ei kohta ole enää liikaa liikenteessä.
Re: Ekan Fordin harkinta.
Auto on -88 vuos mallia. Koneelle tuskin mitään virityksiä ainakaan tehty ja joulukuussa leimattu. Voishan sitä ainakin kokeilla ja ei se ainakaan huonompi ole jos ooppeliin vertaa.
Täytyy koittaa kauppoja hieroa jos vaikka sitten siihe vaihtais.
Mitä sitten jos harkitsis joskus ruisku rieskaa niin oliks Doch koneis jotaa ongelmia kannen kestävyyden kans?
Tässä vielä linkki kyseisestä autosta : http://www.nettiauto.com/ford/sierra/2982725
Täytyy koittaa kauppoja hieroa jos vaikka sitten siihe vaihtais.
Mitä sitten jos harkitsis joskus ruisku rieskaa niin oliks Doch koneis jotaa ongelmia kannen kestävyyden kans?
Tässä vielä linkki kyseisestä autosta : http://www.nettiauto.com/ford/sierra/2982725
Re: Ekan Fordin harkinta.
Doch on heikompi jos sitä kiusaa paljon ja flektit ei oo kunnossa eli lähde ajoissa pyörimään.
Ja Dochia ei kannata kylmänä käskeä vaan ajaa sen lämpimäks ennenku antaa runtua punarajalle.
Ja Dochia ei kannata kylmänä käskeä vaan ajaa sen lämpimäks ennenku antaa runtua punarajalle.

Re: Ekan Fordin harkinta.
Itse lähtisin ostamaan 4x4 Doch Sierraa. + 90-luvun.Hinnat liikkuu siinä +2000e paikkeilla ,kun puhutaan "hyvästä" 20vuotta vanhasta autosta.
Re: Ekan Fordin harkinta.
Tuo linkin auto ei ole se paras vaihtoehto vanhaa autoa etsiessä, varsinkin kun näyttää olevan tekniikkavikaa.
Kuten varmasti tulee selväksi, on tärkeää että auto on mahdollisimman alkuperäisessä kunnossa.
Kori on omistajan mukaan vähä ruosteinen, mutta milläpä sen toteat purkamatta sisustaa ja muutaa tiellä olevaa..
MUTTA, homma riippuu aikalailla siitäkin millaiset tilat ja vehkeet sulla on auton laittoa varten?
Auto tosiaan on tekniikanvaihto, ja siitä kuin myös asentajan taidoista riippuen saatat törmätä mitä kummallisimpiin viritelmiin. Sähköjä ei ole välttämättä tehty oikein (huom. erot 1.6 ja 2.0 sytytyksissä), eikä tuossa ole mainittu alankerran kunnosta mitään (syökö nesteitä tms.). Pääsääntöisesti suosittelen Sierran, kuten muidenkin vanhojen autojen kohdalla, etsimäään yksilön jonka tekniikka ja voimansiirto olisivat huippuvedossa, koska jarrujen remontointi tai pohjan hitsaaminen tulee itse tehtynä paljon halvemmaksi kuin vikaisen koneen kunnostus. Koneen kunto on muutenkin selkeämpi tutkailla siellä koeajolla, sillä pohjan yllätykset tulee huomattua pidemmässä juoksussa. Esim. omasta yksilöstä löysin yli 10 reikää, vaikka auto läpäisi katsastuksen työnalle ottoa edeltäneenä kesänä.nyt ilmenny pientä sähkö vikaa,kipinä sen verra heikko kovilla pakkasilla että on tarvinnu lisävirralla pistää käymää vaikka omakin akku pyörittää suhkot hyvin,varmaa puola vaihdon tarpeessa..
Kuten varmasti tulee selväksi, on tärkeää että auto on mahdollisimman alkuperäisessä kunnossa.
Kori on omistajan mukaan vähä ruosteinen, mutta milläpä sen toteat purkamatta sisustaa ja muutaa tiellä olevaa..
MUTTA, homma riippuu aikalailla siitäkin millaiset tilat ja vehkeet sulla on auton laittoa varten?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ekan Fordin harkinta.
Siinäpä se onkin kun paikkaa ja vehkeitä ei ole itellä niin ei oikein pääse sitten fiksailemaan.
Tuo tekniikan vaihto itseänikin häiritsee ja ite mieluummin tahtosin ruisku koneen mutta katsotaan nyt saako omistajalta mitään tietoja ja tuleeko vaihdosta muutenkaan mitään.
Auto tulis ihan perus käyttöautoksi ainakin aluksi.
Tuo tekniikan vaihto itseänikin häiritsee ja ite mieluummin tahtosin ruisku koneen mutta katsotaan nyt saako omistajalta mitään tietoja ja tuleeko vaihdosta muutenkaan mitään.
Auto tulis ihan perus käyttöautoksi ainakin aluksi.
Re: Ekan Fordin harkinta.
On vaan toi vectra aika paljon parempi auto ajaa kuin sierra,Rayjay kirjoitti:Eli tässä olen nyt autoa vaihtamassa ja nykyinen on opel vectra 2.0i Gt -93.
Ja olen parikin kertaa jo harkinnut ford sierraa 2.0 koneella, kaasarilla tai ruiskulla.
Mitä tulisi ottaa huomioon kyseisessä autossa ja onko edes harkinnan arvoinen kiesi?
Yksi sierra tuossa olisi jo melkeimpä tarjolla, ilmeisesti tekniikan vaihto tehty jolloin vaihdettu 2.0 Ohc kone. Minkä verran tuollainen kone suunnillee kuluttaa? Kun itellä ainakin tällä hetkellä ajoa vain työharjoitteluun joka aamu eikä matka ole kuin n.15km ja muut ajot kaupunki ajoa.
Sitten kuinka kestäviä nuo ovat ylipäätään? Jakopää remontti tuohon kyseiseen on tehty tänä vuonna joten siitä ei ainakaan vielä tarvitse murehtia. Ja kannattaako kaasari vekotinta edes harkita kun auto tulisi melkein joka päiväiseen käyttöön?
Tuossa nyt pari kysymystä mitä itsellä heräsi näin ens alkuun.
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja olisi mukava kuulla toisten kokemuksia ja ehdotuksia.
muuten yhtä luotettavia autoja molemmat...
Re: Ekan Fordin harkinta.
No jos Sierrassa on alusta kunnossa (puslat, iskarit jne.) niin kyllä mä ajan ennemmin Sierralla kuin Vectralla. Siinä on sellanen tuntuma mitä ei löydä muuta kuin ehkä Omegasta tms. Ja soralla/lumella yksikään Vectra ei pysy perässä kun oikein rajoilla vetää jotain tuttua mutkatietä!Ola83 kirjoitti: On vaan toi vectra aika paljon parempi auto ajaa kuin sierra,
muuten yhtä luotettavia autoja molemmat...

Re: Ekan Fordin harkinta.
Suosittelisin hankkimaan mahdollisimman orkkikuntoisen Sierran. Entinen Sierrani oli "tuningauto" siipicossun korisarjalla. Helmoihin ja kaariin alkoi ilmestyä "repeämiä" huonon kittauksen takia. Auto oli maalattu ja pohjat tehty huonosti -> alkoi ruostua pahasti ja maalipinta hilseili. Tekniikka pelasi hyvin pieniä starttiongelmia lukuunottamatta. Tämäkin oli tekniikanvaihto 2,0 -> 1,6 -> 2,0i ohc.
Loppupeleissä olisi pitänyt jättää koko auto ostamatta, koska rakentelun jälki korissa oli surkeaa. Moottori alkoi lopulta nakuttamaan ja tyhjäkäynti vaelsi pahasti. Seuraavaksi Sierraksi päätin hankkia mahd. karvalakin, koska entisestä löytyi ties minkälaista patenttia.
Loppupeleissä olisi pitänyt jättää koko auto ostamatta, koska rakentelun jälki korissa oli surkeaa. Moottori alkoi lopulta nakuttamaan ja tyhjäkäynti vaelsi pahasti. Seuraavaksi Sierraksi päätin hankkia mahd. karvalakin, koska entisestä löytyi ties minkälaista patenttia.
Re: Ekan Fordin harkinta.
Onkohan vaihtunut Ooppeli jo Fordiin...?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER