Isompi moottori "tonniseen" Fiestaan.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
kenTTiläinen
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Heinä 2009 09:23
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Isompi moottori "tonniseen" Fiestaan.

Viesti Kirjoittaja kenTTiläinen »

Tuli hankittua käyttö/sivuharrasteeksi Fiesta mk2.
Aluksi olis tarkoitus tarkistella sähköjä, ja vaihtaa laturi tehokkaampaan. Lisäksi tallissa on jo 1300cc Valencia täydellisenä pakettina, joka olis tarkoitus nostaa tuon "tonnisen paikalle.

Ilmeisesti joudun vielä hankkimaan jarrutehostimen ja päivittämään jarruja.
Riittääkö pykälää suuremmat rummut taakse?
Pitääkö etujarruille tehdä mitään?

Jos joltain löytyy hyviä vinkkejä, niin kaikki otetaan ilolla vastaan :D
watipaa
Viestit: 123
Liittynyt: 30 Loka 2006 13:08
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Isompi moottori "tonniseen" Fiestaan.

Viesti Kirjoittaja watipaa »

jarrutehostin vissiin tarvitaan, ei muuta
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Isompi moottori "tonniseen" Fiestaan.

Viesti Kirjoittaja Krisse »

1.3 Valenciaa ei erota päälle päin 1.0/1.1:stä kuin asian harrastaja, tuskin maksaa vaivaa ruveta muutoskatsastelemaan.

Fiestakokemusta on 1.1 Valenciasta, 1.3 Valenciasta, viritetystä (nokka+kaasari) 1.3 Valenciasta, 1.4CVH:sta, 1.6 CVH:sta ja viritetystä (nokka+tuplat+peltisarja+putki) 1.6 CVH:sta joten voisin kertoa myös mielipiteeni ton 1.3 Valencian vaihtamisen järkevyystä mutta sitä ei kai nyt kysytty :-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
watipaa
Viestit: 123
Liittynyt: 30 Loka 2006 13:08
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Isompi moottori "tonniseen" Fiestaan.

Viesti Kirjoittaja watipaa »

[quote="Krisse"]1.3 Valenciaa ei erota päälle päin 1.0/1.1:stä kuin asian harrastaja, tuskin maksaa vaivaa ruveta muutoskatsastelemaan.
olet krisse aivan oikeassa, turhaa rahanmenoo.
Avatar
kenTTiläinen
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Heinä 2009 09:23
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Isompi moottori "tonniseen" Fiestaan.

Viesti Kirjoittaja kenTTiläinen »

Krisse kirjoitti:Fiestakokemusta on 1.1 Valenciasta, 1.3 Valenciasta, viritetystä (nokka+kaasari) 1.3 Valenciasta, 1.4CVH:sta, 1.6 CVH:sta ja viritetystä (nokka+tuplat+peltisarja+putki) 1.6 CVH:sta joten voisin kertoa myös mielipiteeni ton 1.3 Valencian vaihtamisen järkevyystä mutta sitä ei kai nyt kysytty :-)
No ei varmaan mitään järkeä :D
Tuo 1300:nen tuli hankittua jo edelliseen mk1:seen, ja oli siinä jonkin aikaa paikallaan. Korin myin, moottorin jätin "pahan päivän varalle".

Toki kaikki apu kelpaa myös CVH:n suhteen. Tuota 1600:sta oon myös harkinnut, kun hyväkuntoisiakin moottoreita saa ihan sopuhintaan.
Vastaa Viestiin