Tiedossa on että venttiilivälykset pitää olla kylmänä imussa 0,22mm ja paossa 0,59mm ohjaimien välykset jotain tähtitieteellisen pieniä.
Venttiilikoppa auki.. ja siitä eteenpäin?
Ohjeita/kuvia/vinkkejä ym. otetaan vastaan.
Kiitos jo etukäteen!

sitä että liuskamitta hinkkaa sekä nokkaan että seuraajaan. eli liikkuu tahkeasti, muttei tiukasti siellä välissä.ford86 kirjoitti:mitenkäs ohc koneen välykset? tiedän kyllä periaatteen, mutta ohje kirjassa sanotaan että kun liuskamitta liukuu tahmeasti kyseisen keinuvivun ja nokan välissä, ni silloin on hyvä?? mitä tuo tahmeasti tarkoittaa, pelkään että menee välykset vituilleen ku säädän..
ehkä helpoiten huomattava ero tuon kaasarin lisäksi on myös se, ettei hcs koneessa ole perinteistä virranjakajaa.TeRoK kirjoitti:Joo Noilla paikkeilla ne on mitä tinde kirjotti.
Ja valencian ja hcs:n erotat siitä, että valencioissa on toi muuttuvakurkkunen kaasari kun taas HCS:ssä on 2kurkkunen kaasari.
eipä se kummemmin haittaa (jos mahtu oikean kokoset liuskat sielä välissä vielä olemaan), on tullut säädettyä niitä joskus pienemmiksikkin mitä suositellaan. hyvin se toimii.ford86 kirjoitti:jos sit huomenna jaksais säätää noi venttiilit uusiks, ku tuli tänää säädettyä ne pikkasen tiukoille...??!! rakotulkki liuku just ja just siellä nokan ja keinun välissä... 8)
Voihan sitä kädelläkin pyörittää, mutta helpompaa jollain kiintoavaimella/räikällä.Strader kirjoitti:Moro, mites ku itelläkin tommonen HCS ja pitäisi säätää välykset, niin saako kampiakselia pyöritettyä ihan kädellä kun pitää saada ne yläkuolokohdat aina kohdalleen jne. Jostain luin et joissain autois tarvii vaihde päällä työntää kun ei muuten mene mut mites tos?