Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Eberi puhaltaa kylmää kabiiniin???...mitä järkeä siinä on???...eikös ton pitäs hönkiä lämmintä?...olis mukava jos auto ois aamulla valmiiksi lämmin kun lähtee liikenteeseen...vai onko tuo jollakin "kesä-asetuksella"?...valaiskaa tyhmää ...ja tää on niitä alkuperäisiä fordin asentamia kai?...minikellolla varustettu...ja autohan oli focus 1.8 TD -99
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Onko varma, että eberi on käynnistynyt?Omassa autossa eberi ei lähde päälle (käy päällä, mutta sammuttaa sitten itsensä muutaman kymmenen sekunnin päästä käynnistyksestä), jos akussa ei ole tarpeeksi virtaa, kabiinin puhallin kyllä hönkii koko ajan, mutta kylmää luonnollisesti.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Yleensä jos Eberi hönkii jotain kabiiniin, se on pakokaasua.
Ilmeisesti Fordin tehdasasenteinen lisälämmitin, johon on jälkiasennettu
parkkilämmitinsarja. Puhdas tehdasasennus-Eber toimii vain koneen käydessä.
Parkkilämmitinsarja on jälkiasennus, joka sisältää lisäkontrolliyksikön,
kiertovesipumpun ja kellolaitteen.
Eberinhän siis pitäisi nestejäähdytteisissä koneissa lämmittää jäähdytysneste niin,
että parkkilämmitintoiminnassa lämpöä riittäisi myös auton omalle lämmityslaitteelle asti.
Ilmajäähdytteisen koneen lämmittimestä en tiedä mitä se suoranaisesti lämmittää ja miten.
Lämmintä tulee vasta jonkin ajan kuluttua Eberin käynnistymisestä - sitten kun kone
ja jäähdytysneste ovat lämmenneet tarpeeksi. Keleistä riippuen se vie minuuteista kymmeniin
minuutteihin. Jos Eber pöhisee puoli tuntia, ja suunnilleen jäähileet pöllyävät silti lämmityslaitteen
puhaltimesta, on jossakin selvästi vikaa.
Ilmeisesti Fordin tehdasasenteinen lisälämmitin, johon on jälkiasennettu
parkkilämmitinsarja. Puhdas tehdasasennus-Eber toimii vain koneen käydessä.
Parkkilämmitinsarja on jälkiasennus, joka sisältää lisäkontrolliyksikön,
kiertovesipumpun ja kellolaitteen.
Eberinhän siis pitäisi nestejäähdytteisissä koneissa lämmittää jäähdytysneste niin,
että parkkilämmitintoiminnassa lämpöä riittäisi myös auton omalle lämmityslaitteelle asti.
Ilmajäähdytteisen koneen lämmittimestä en tiedä mitä se suoranaisesti lämmittää ja miten.
Lämmintä tulee vasta jonkin ajan kuluttua Eberin käynnistymisestä - sitten kun kone
ja jäähdytysneste ovat lämmenneet tarpeeksi. Keleistä riippuen se vie minuuteista kymmeniin
minuutteihin. Jos Eber pöhisee puoli tuntia, ja suunnilleen jäähileet pöllyävät silti lämmityslaitteen
puhaltimesta, on jossakin selvästi vikaa.
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
mikäs tossa sun eberissä sit on tai oli vikana kun ei lähtenyt päälle?...vai johtuuko vain virran vähyydestä?bug85 kirjoitti:Onko varma, että eberi on käynnistynyt?Omassa autossa eberi ei lähde päälle (käy päällä, mutta sammuttaa sitten itsensä muutaman kymmenen sekunnin päästä käynnistyksestä), jos akussa ei ole tarpeeksi virtaa, kabiinin puhallin kyllä hönkii koko ajan, mutta kylmää luonnollisesti.
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
On niitä kyllä sellaisiakin mitkä oikeesti työntää lämmintä kabiiniin!...niin oon ainaki kuullu?...onko sitte joku eri malli?...jos toi kerran on lisäLäMMITIN niin kai sen pitäs jotain myös lämmittää???...pitää vähän syventyä tarkemmin ton eberin sielunelämään...voiskohan tota jotenkin "päivittää" et lämmittäs myös sisätilat vai pitääkö ostaa kokonaan eri laite?...ja mikähän tossa mahdollisesti vois sit olla vikana?turboruuvi kirjoitti:Yleensä jos Eberi hönkii jotain kabiiniin, se on pakokaasua.
Ilmeisesti Fordin tehdasasenteinen lisälämmitin, johon on jälkiasennettu
parkkilämmitinsarja. Puhdas tehdasasennus-Eber toimii vain koneen käydessä.
Parkkilämmitinsarja on jälkiasennus, joka sisältää lisäkontrolliyksikön,
kiertovesipumpun ja kellolaitteen.
Eberinhän siis pitäisi nestejäähdytteisissä koneissa lämmittää jäähdytysneste niin,
että parkkilämmitintoiminnassa lämpöä riittäisi myös auton omalle lämmityslaitteelle asti.
Ilmajäähdytteisen koneen lämmittimestä en tiedä mitä se suoranaisesti lämmittää ja miten.
Lämmintä tulee vasta jonkin ajan kuluttua Eberin käynnistymisestä - sitten kun kone
ja jäähdytysneste ovat lämmenneet tarpeeksi. Keleistä riippuen se vie minuuteista kymmeniin
minuutteihin. Jos Eber pöhisee puoli tuntia, ja suunnilleen jäähileet pöllyävät silti lämmityslaitteen
puhaltimesta, on jossakin selvästi vikaa.
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Virranvähyydestä se johtui, ettei startannu. Kun laitoin laturiin (minulla on DEFAN akkulaturi autossa) niin heti alkoi lämmittää. Ja lämmintä tulee sisälle muutamassa minuutissa. -20 reilu puolituntia, kun on päällä niin varmasti tarkenee sisällä, ja lasit on sulat.
Jos sulla on eberi varustettuna minikellolla, niin siinä ei ole erikseen tuuletus-/kesätoimintoa, vaan lämmintä pitäis tulla sisällekin, jos eberi on päälle. Oothan muistanu laittaa lämpötilan säätimestä lämmöt täysille, kun lämmität autoa..
Jos sulla on eberi varustettuna minikellolla, niin siinä ei ole erikseen tuuletus-/kesätoimintoa, vaan lämmintä pitäis tulla sisällekin, jos eberi on päälle. Oothan muistanu laittaa lämpötilan säätimestä lämmöt täysille, kun lämmität autoa..
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Joo,omassani ei varmaankaan tuo vikana kun ei tunnu lähtevän auton käydessäkään käyntiin???...pitää varmaan viedä johonkin liikkeeseen tutkittavaksi!?
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
kyllä siinä sitten jotain häikkää on..viehän pajalle niin selviää.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Niin kuin sanoin, Eber lämmittää jäähdytydnesteen.
Auton oma lämppäri taas ottaa lämmön siitä samaisesta jäähdytysnesteestä, kun kabiinia
lämmitetään. Eber ei käsittääkseni tee polttoaineella toimivia kabiininlämmittimiä.
Katsopa tuoltahydronic-video tai katso samaiselta sivulta hydronic-esite, sivu 5.
Ensimmäinen koe voisi olla joko Eberin liittimien avaaminen tai akkukaapelin irroittaminen
puoleksi tunniksi. "Kevyemmissä" vikatilanteissa Eber nolla vikakoodinsa ja pystyy sen jälkeen
taas yrittämään käynnistumistä.
Jos edellä mainittu ei auta, ja jos itse osaa jotain tehdä, kannattaa käydä Fordin merkkihuollossa
luetuttamassa vikakoodit ja avauttamassa mahdollinen lukko. Kun Eber ei onnistu toimimaan,
laittaa se itsensä tietyissä tilanteissa lukkoon, eli ei lähde päälle lainkaan.
Fordisoitu Eber (= Eber, jossa on Fordin kontrolliyksikkö) on sellainen että lämpimänä
diagnostiikka toimii vain Fordin omalla analysaattorilla - Eber-huolto ei yleensä pysty
lukemaan vikakoodeja, kun auto lämpiää tuotaessa liikaa (jäähdytysnesteen lämpotila
nousee yli kymmeneen asteeseen).
Kylmänä myös Eberin oma diagnostiikkaprotokolla toimii Fordisoidussa Eberissä (EOBD/KWP2000).
(Jäähdytysnesteen lämpotila alle +10 astetta).
[edit]
Eberit tehdasasennetaan pohjoismaissa Diesel-Fordeihin siksi, että koneet ovat sen verran
energiapihejä, että niiden tuottama lämpö ei riitä talvella pitämään konetta normaalissa
käyntilämmössä, vaan tarvitaan lisälämmitintä. Muualla euroopassa hommaan katsotaan
riittävän jäähdytysnesteen lämmittämisen hehkutulppatoimisella lisälämmittimellä.
Se kabiinin lämpiäminen on koneen lämmittämisen mukava sivutuote.
Auton oma lämppäri taas ottaa lämmön siitä samaisesta jäähdytysnesteestä, kun kabiinia
lämmitetään. Eber ei käsittääkseni tee polttoaineella toimivia kabiininlämmittimiä.
Katsopa tuoltahydronic-video tai katso samaiselta sivulta hydronic-esite, sivu 5.
Ensimmäinen koe voisi olla joko Eberin liittimien avaaminen tai akkukaapelin irroittaminen
puoleksi tunniksi. "Kevyemmissä" vikatilanteissa Eber nolla vikakoodinsa ja pystyy sen jälkeen
taas yrittämään käynnistumistä.
Jos edellä mainittu ei auta, ja jos itse osaa jotain tehdä, kannattaa käydä Fordin merkkihuollossa
luetuttamassa vikakoodit ja avauttamassa mahdollinen lukko. Kun Eber ei onnistu toimimaan,
laittaa se itsensä tietyissä tilanteissa lukkoon, eli ei lähde päälle lainkaan.
Fordisoitu Eber (= Eber, jossa on Fordin kontrolliyksikkö) on sellainen että lämpimänä
diagnostiikka toimii vain Fordin omalla analysaattorilla - Eber-huolto ei yleensä pysty
lukemaan vikakoodeja, kun auto lämpiää tuotaessa liikaa (jäähdytysnesteen lämpotila
nousee yli kymmeneen asteeseen).
Kylmänä myös Eberin oma diagnostiikkaprotokolla toimii Fordisoidussa Eberissä (EOBD/KWP2000).
(Jäähdytysnesteen lämpotila alle +10 astetta).
[edit]
Eberit tehdasasennetaan pohjoismaissa Diesel-Fordeihin siksi, että koneet ovat sen verran
energiapihejä, että niiden tuottama lämpö ei riitä talvella pitämään konetta normaalissa
käyntilämmössä, vaan tarvitaan lisälämmitintä. Muualla euroopassa hommaan katsotaan
riittävän jäähdytysnesteen lämmittämisen hehkutulppatoimisella lisälämmittimellä.
Se kabiinin lämpiäminen on koneen lämmittämisen mukava sivutuote.
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Kylläpä tekee! Katsopa uudestaan http://autola.wihuri.fi/tuoteryhmat/ajo ... irtronic2/turboruuvi kirjoitti:Niin kuin sanoin, Eber lämmittää jäähdytydnesteen.
Auton oma lämppäri taas ottaa lämmön siitä samaisesta jäähdytysnesteestä, kun kabiinia
lämmitetään. Eber ei käsittääkseni tee polttoaineella toimivia kabiininlämmittimiä.
Katsopa tuoltahydronic-video tai katso samaiselta sivulta hydronic-esite, sivu 5.
Ensimmäinen koe voisi olla joko Eberin liittimien avaaminen tai akkukaapelin irroittaminen
puoleksi tunniksi. "Kevyemmissä" vikatilanteissa Eber nolla vikakoodinsa ja pystyy sen jälkeen
taas yrittämään käynnistumistä.
Jos edellä mainittu ei auta, ja jos itse osaa jotain tehdä, kannattaa käydä Fordin merkkihuollossa
luetuttamassa vikakoodit ja avauttamassa mahdollinen lukko. Kun Eber ei onnistu toimimaan,
laittaa se itsensä tietyissä tilanteissa lukkoon, eli ei lähde päälle lainkaan.
Fordisoitu Eber (= Eber, jossa on Fordin kontrolliyksikkö) on sellainen että lämpimänä
diagnostiikka toimii vain Fordin omalla analysaattorilla - Eber-huolto ei yleensä pysty
lukemaan vikakoodeja, kun auto lämpiää tuotaessa liikaa (jäähdytysnesteen lämpotila
nousee yli kymmeneen asteeseen).
Kylmänä myös Eberin oma diagnostiikkaprotokolla toimii Fordisoidussa Eberissä (EOBD/KWP2000).
(Jäähdytysnesteen lämpotila alle +10 astetta).
[edit]
Eberit tehdasasennetaan pohjoismaissa Diesel-Fordeihin siksi, että koneet ovat sen verran
energiapihejä, että niiden tuottama lämpö ei riitä talvella pitämään konetta normaalissa
käyntilämmössä, vaan tarvitaan lisälämmitintä. Muualla euroopassa hommaan katsotaan
riittävän jäähdytysnesteen lämmittämisen hehkutulppatoimisella lisälämmittimellä.
Se kabiinin lämpiäminen on koneen lämmittämisen mukava sivutuote.
Ja tutkittuani hieman enemmän asiaa näyttäs siltä et eberi kyl yrittää lähteä käyntiin mut ei jostain syystä jaksa käydä kuin hetken...soitin tänään alan liikkeeseen ja tilasin ajan vikakoodien lukuun...arveli siellä et mahdollisesti tukossa? (joku sihti vissiin?)...pari kymppiä kuulemma ottavat tuosta diaknoosista...ei paha mielestäni jos sillä jotain selviää!?
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Ai joo, Airtronicit...
Enpä kyllä muista kuulleeni niitä hirveästi käytössä olleen.
Fordin tehdasasennus on yleensä diesel-autoihin laitettu D5WZ (vanhempiin) tai D5WS (uudempiin).
1999 focuksessa vielä D5WZ ja "pelkästään" moottorin suojelemiseksi ajonaikaiselta
"paleltumiselta". Monet ovat sitten hommanneet siihen parkkilämmitinsarjan, jolloin se
korvaa lohkolämmittimen ja lämmittääpä vielä vaikkapa kaupassakäynnin ajan niin,
että lämpöä riittää kabiiniinkin asti.
Uudemmissa Fordeissa parkkilämmitinsarjakin on tehdasasennus ja sitä ohjataan auton
tietokoneella.
Jos etsit mun kirjoittamia juttuja täältä ja/tai "Tekniikka"-osastolta, löydät linkkejä
Eberin manuaaleihin.
Diagnostiikka (D5WZ), muuten, onnistuu 7-päivän moduulikellolla. Se osaa myös purkaa lukituksen.
D5WS:n diagnostiikka sujunee myös EasyStart T:llä, mutta muistaisin, että D5WZ:aa EasyStart ei osaa käsitellä.
Enpä kyllä muista kuulleeni niitä hirveästi käytössä olleen.
Fordin tehdasasennus on yleensä diesel-autoihin laitettu D5WZ (vanhempiin) tai D5WS (uudempiin).
1999 focuksessa vielä D5WZ ja "pelkästään" moottorin suojelemiseksi ajonaikaiselta
"paleltumiselta". Monet ovat sitten hommanneet siihen parkkilämmitinsarjan, jolloin se
korvaa lohkolämmittimen ja lämmittääpä vielä vaikkapa kaupassakäynnin ajan niin,
että lämpöä riittää kabiiniinkin asti.
Uudemmissa Fordeissa parkkilämmitinsarjakin on tehdasasennus ja sitä ohjataan auton
tietokoneella.
Jos etsit mun kirjoittamia juttuja täältä ja/tai "Tekniikka"-osastolta, löydät linkkejä
Eberin manuaaleihin.
Diagnostiikka (D5WZ), muuten, onnistuu 7-päivän moduulikellolla. Se osaa myös purkaa lukituksen.
D5WS:n diagnostiikka sujunee myös EasyStart T:llä, mutta muistaisin, että D5WZ:aa EasyStart ei osaa käsitellä.
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Ja tuohon eberin käyntiin lähtevyyteen:
Ite painin vähän aikaa saman ongelman kanssa, eli eberi ei päästänyt pihaustakaan.
Kiertovesipumppuhan lähtee päälle vaikka eberi olisi vikatilassa/toimimaton. Se pyörii myös kun laittaa auton käyntiin. Ei ole riippuvainen eberistä.
Eber tekee aluksi lyhyen koepuhalluksen kun painat parkkinamiskaa, jos mitään ei kuulu (selvä ääni lähtee kyllä) on todennäköisesti puhallin sen verran tahkea että tarvisi enemmän virtaa pyörimiseen mitä normaalisti. Tämän huomattuaan eberi lopettaa käynnistymisensä.
Omassa oli juuri puhallin jumiutunut/laakeri kuivunut sen verran ettei lähtenyt sen vuoksi pääle.
Eberi irti ja auki, puhaltimelle virtaa suoraan akusta virtaa ja crc:tä joka reiästä minkä löytää niin sisään. Nyt toiminut moitteetta ja kalliit korjaamo hinnat säästetty. Eberi tulee kyllä hienosti auton alakautta pois, kunhan kaikki letkut ja liittimet on irti, sekä polttoainepumppu. Mitään autoon kuuluvaa ei pohjalevyä lukuunottamatta tarvi välttämättä purkaa, toki helpottaa kun nappasee polttoaine suodattimen ja ohjaustehostimen säiliön pois edestä, nehän lähtee ilman työkalujakin.
Ei todellakaan mitään rakettitiedettä, jos vaan tilat ja työkalut löytyy. Kaikki osat vaihdettavia, hinnat vaan pilvissä. Itse vaihdoin samalla uuden hehkun kun kerran oli auki. Ja tähänhän käy suoraan varaosatiskiltä Berun tulppa GH001 40euroa, taitaa olla reilu puolet halvempi kuin alkuperäinen.
Varmasti yleisin syy on juurikin tuo puhallin jumissa ja toiseksi hehkutulppa. Ei muutaku rattoisia hetkiä eberin parissa! Kyllä se siitä vielä iloks muuttuu.
Ja hehkun vaihtajille HUOM! : toisin kuin jossain täällä olleessa ohjeessa neuvotaan, jos paikoillaan yrität tulppaa vaihtaa, älä yritä pyörittää hehkun päässä olevaa pikku mutteria (johtojen kiinnitys mutteri). Sitä ei välttämättä ole. Musta kutistesukka oli päällä ja täältä löysin ohjeet että sen alla on se mutteri, ALKUPERÄISESSÄ tätä ei ole vaan johdot on jossakin puolijohteessa kiinni ja johdot täytyy irroittaa liittinpuolelta eli johtosarjasta. VARAOSAssa tämä mutterikiinnitys on ja pikkumutteri täytyy ensin pyörittää auki ennen itse hehkun irroittamista. Virheistä oppii sano...
Ite painin vähän aikaa saman ongelman kanssa, eli eberi ei päästänyt pihaustakaan.
Kiertovesipumppuhan lähtee päälle vaikka eberi olisi vikatilassa/toimimaton. Se pyörii myös kun laittaa auton käyntiin. Ei ole riippuvainen eberistä.
Eber tekee aluksi lyhyen koepuhalluksen kun painat parkkinamiskaa, jos mitään ei kuulu (selvä ääni lähtee kyllä) on todennäköisesti puhallin sen verran tahkea että tarvisi enemmän virtaa pyörimiseen mitä normaalisti. Tämän huomattuaan eberi lopettaa käynnistymisensä.
Omassa oli juuri puhallin jumiutunut/laakeri kuivunut sen verran ettei lähtenyt sen vuoksi pääle.
Eberi irti ja auki, puhaltimelle virtaa suoraan akusta virtaa ja crc:tä joka reiästä minkä löytää niin sisään. Nyt toiminut moitteetta ja kalliit korjaamo hinnat säästetty. Eberi tulee kyllä hienosti auton alakautta pois, kunhan kaikki letkut ja liittimet on irti, sekä polttoainepumppu. Mitään autoon kuuluvaa ei pohjalevyä lukuunottamatta tarvi välttämättä purkaa, toki helpottaa kun nappasee polttoaine suodattimen ja ohjaustehostimen säiliön pois edestä, nehän lähtee ilman työkalujakin.
Ei todellakaan mitään rakettitiedettä, jos vaan tilat ja työkalut löytyy. Kaikki osat vaihdettavia, hinnat vaan pilvissä. Itse vaihdoin samalla uuden hehkun kun kerran oli auki. Ja tähänhän käy suoraan varaosatiskiltä Berun tulppa GH001 40euroa, taitaa olla reilu puolet halvempi kuin alkuperäinen.
Varmasti yleisin syy on juurikin tuo puhallin jumissa ja toiseksi hehkutulppa. Ei muutaku rattoisia hetkiä eberin parissa! Kyllä se siitä vielä iloks muuttuu.
Ja hehkun vaihtajille HUOM! : toisin kuin jossain täällä olleessa ohjeessa neuvotaan, jos paikoillaan yrität tulppaa vaihtaa, älä yritä pyörittää hehkun päässä olevaa pikku mutteria (johtojen kiinnitys mutteri). Sitä ei välttämättä ole. Musta kutistesukka oli päällä ja täältä löysin ohjeet että sen alla on se mutteri, ALKUPERÄISESSÄ tätä ei ole vaan johdot on jossakin puolijohteessa kiinni ja johdot täytyy irroittaa liittinpuolelta eli johtosarjasta. VARAOSAssa tämä mutterikiinnitys on ja pikkumutteri täytyy ensin pyörittää auki ennen itse hehkun irroittamista. Virheistä oppii sano...
Focus Tddi 1.8 -00
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Jaa olitkin jo kertonut että se käy hetken, turhaan sitten tuon edellisen raamatun kohdan kerroin!
Jo se tosiaan lähtee käyntiin ja sammuu muutaman sekunnin-10s päästä siinä ei välttämättä ole mitään vikaa! Toimiiko kiertovesipumppu? Jos ei toimi niin myöskään vesi ei kierrä ja eberin sisällä oleva vesi kuumenee nopeasti kuumaksi, lämpötunnistin sitten katkaisee eberin.
Kiertovesipumppu lähtee ensimmäisenä päälle ja samalla sekunnin kymmenyksellä kun painat napista. Kokeile vielä kuunnella toimiiko? Leikkiauton surina pitäisi kuulua.
Mutta outoa jos se ei tosiaankaan lähde edes auton käynnissä ollessa päälle! Silloin auton oma vesipumppu kierrättää nesteitä ja eberin pitäisi pysyä päällä. Laita auto vielä käyntiiin odota 5min sammuta, eberi pöhisee jonkun sekunnin sammutuksesta. Toimiiko?
Ja tosiaan mitään "sihtiä" en muista nähneeni eberin sisällä??? No jos vikakoodin luku noin halpa on niin veisin suosiolla ensin sinne ennen kuin alkaisin irroittelemaan, mutta tosiaan nuo edellä mainitut hommat kannattaa katsoa. Ei maksa mitään.
Jo se tosiaan lähtee käyntiin ja sammuu muutaman sekunnin-10s päästä siinä ei välttämättä ole mitään vikaa! Toimiiko kiertovesipumppu? Jos ei toimi niin myöskään vesi ei kierrä ja eberin sisällä oleva vesi kuumenee nopeasti kuumaksi, lämpötunnistin sitten katkaisee eberin.
Kiertovesipumppu lähtee ensimmäisenä päälle ja samalla sekunnin kymmenyksellä kun painat napista. Kokeile vielä kuunnella toimiiko? Leikkiauton surina pitäisi kuulua.
Mutta outoa jos se ei tosiaankaan lähde edes auton käynnissä ollessa päälle! Silloin auton oma vesipumppu kierrättää nesteitä ja eberin pitäisi pysyä päällä. Laita auto vielä käyntiiin odota 5min sammuta, eberi pöhisee jonkun sekunnin sammutuksesta. Toimiiko?
Ja tosiaan mitään "sihtiä" en muista nähneeni eberin sisällä??? No jos vikakoodin luku noin halpa on niin veisin suosiolla ensin sinne ennen kuin alkaisin irroittelemaan, mutta tosiaan nuo edellä mainitut hommat kannattaa katsoa. Ei maksa mitään.
Focus Tddi 1.8 -00
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Eikös alkuperäinen hehkutulppa ollut juuri tuo Beru GH 001 eli E133?
[edit]
Berun sivuilta:
Glow Plug, independent car heating E 133 GH 001 0 100 226 340
[/edit]
Se Eberin kytkentä Focukseen näkyy tästä:
Ford_Focus_D5WZ.pdf - 1.5 Mb
Se sihdiksi kutsuttu on sivun 6 kuvassa osa numero 4.
Parkkilämmitinsarjan manuska on:
FORD_240148000000_einbaus_SE_8235.pdf - 469.4 Kb
(Valitettavasti ruotsinkielinen, ja senkin onnistuin saamaan Kanadan Esparilta.)
(Espar = rapakon takainen Eberspächer)
[edit]
Berun sivuilta:
Glow Plug, independent car heating E 133 GH 001 0 100 226 340
[/edit]
Se Eberin kytkentä Focukseen näkyy tästä:
Ford_Focus_D5WZ.pdf - 1.5 Mb
Se sihdiksi kutsuttu on sivun 6 kuvassa osa numero 4.
Parkkilämmitinsarjan manuska on:
FORD_240148000000_einbaus_SE_8235.pdf - 469.4 Kb
(Valitettavasti ruotsinkielinen, ja senkin onnistuin saamaan Kanadan Esparilta.)
(Espar = rapakon takainen Eberspächer)
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Eeei kyllä Beru on varaosa, Omassa hehkussa ainakin oli ebersparcherin logo..
Focus Tddi 1.8 -00
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Usein pakkanen tekee pelkästään tepposet. Helppo todentaa viemällä auto lämpimään, jossa antaa rauhassa sulaa. Sitten Eberi tulille ja jos pelaa, niin todennäköisesti vesi ollut syypäänä... Eli siis polttoainejärjestelmästä tullut vesi jäätyy ja tukkii paikkoja...Voortti78 kirjoitti: Ja tutkittuani hieman enemmän asiaa näyttäs siltä et eberi kyl yrittää lähteä käyntiin mut ei jostain syystä jaksa käydä kuin hetken...soitin tänään alan liikkeeseen ja tilasin ajan vikakoodien lukuun...arveli siellä et mahdollisesti tukossa? (joku sihti vissiin?)...pari kymppiä kuulemma ottavat tuosta diaknoosista...ei paha mielestäni jos sillä jotain selviää!?
Eberiltä kun seuraa polttoaineletkua vähän matkaa, niin vastaan pitäis tulla pieni magneettipumppu joka tuuppaa löpöä tankista lämmittimelle. Sen yhteydessä on pieni sihti, joka pakkasilla helposti tukkeutuu, kun pienen pieni kondenssivesihelmi menee pumpulle ja pakkasessa jäätyy.
Monasti auttaa, kun pumpusta ottaa tankin puoleisen letkun isrti ja päästää paineilmaa tankkiin päin. Näin putki puhdistuu. päälle sihdin tsekkaus ja letku takaisin kiinni.
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
[quote="turboruuvi"]Eikös alkuperäinen hehkutulppa ollut juuri tuo Beru GH 001 eli E133?
[edit]
Berun sivuilta:
Glow Plug, independent car heating E 133 GH 001 0 100 226 340
[/edit]
Se Eberin kytkentä Focukseen näkyy tästä:
Ford_Focus_D5WZ.pdf - 1.5 Mb
Se sihdiksi kutsuttu on sivun 6 kuvassa osa numero 4.
En saanu ladattua tota tiedostoa...mut kiitti kuitenkin!
[edit]
Berun sivuilta:
Glow Plug, independent car heating E 133 GH 001 0 100 226 340
[/edit]
Se Eberin kytkentä Focukseen näkyy tästä:
Ford_Focus_D5WZ.pdf - 1.5 Mb
Se sihdiksi kutsuttu on sivun 6 kuvassa osa numero 4.
En saanu ladattua tota tiedostoa...mut kiitti kuitenkin!
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Kiitti!...tätä pitää kokeilla!Hes-su kirjoitti: Usein pakkanen tekee pelkästään tepposet. Helppo todentaa viemällä auto lämpimään, jossa antaa rauhassa sulaa. Sitten Eberi tulille ja jos pelaa, niin todennäköisesti vesi ollut syypäänä... Eli siis polttoainejärjestelmästä tullut vesi jäätyy ja tukkii paikkoja...
Eberiltä kun seuraa polttoaineletkua vähän matkaa, niin vastaan pitäis tulla pieni magneettipumppu joka tuuppaa löpöä tankista lämmittimelle. Sen yhteydessä on pieni sihti, joka pakkasilla helposti tukkeutuu, kun pienen pieni kondenssivesihelmi menee pumpulle ja pakkasessa jäätyy.
Monasti auttaa, kun pumpusta ottaa tankin puoleisen letkun isrti ja päästää paineilmaa tankkiin päin. Näin putki puhdistuu. päälle sihdin tsekkaus ja letku takaisin kiinni.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Niin oli mullakin, mutta mutteri päässä ja teksti E 133 (= GH001).Fokke kirjoitti:Eeei kyllä Beru on varaosa, Omassa hehkussa ainakin oli ebersparcherin logo..
Lienee Beru GH 001 tehty Eberspächerille.
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Okei, kai se sit on.. Omassa tosiaan ei mutteria ollut, ja vielä molemmat johdot oli juotettu hehkuun kiinni (virta ja maa)
Focus Tddi 1.8 -00
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Onnistuisko näistä:Voortti78 kirjoitti:
FORD_240148000000_einbaus_SE_8235.pdf - 469.4 Kb
Ford_Focus_D5WZ.pdf - 1.5 Mb
[edit]
Ai niin, tossa FORD_240148000000_einbaus_SE_8235.pdf:ssa on kuva parkkilämmitinsarjan
logiikasta. Kannattaa katsoa, vaikkei ruotsinkieli olisikaan hanskassa.
[/edit]
Viimeksi muokannut turboruuvi, 22 Tammi 2010 08:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Mulla ei edes ollut kuin 1 johto siinä tulpassa. Maa tuli Eberin rungosta.Fokke kirjoitti:Okei, kai se sit on.. Omassa tosiaan ei mutteria ollut, ja vielä molemmat johdot oli juotettu hehkuun kiinni (virta ja maa)
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Malliko on kuitenki sama? D5W Z ???
Olisko siihen kuitenki vaihettu joskus tulppa?
Olisko siihen kuitenki vaihettu joskus tulppa?
Focus Tddi 1.8 -00
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Nimenomaan D5WZ. Ja auto on Ford Focus 1,8 TD -99 farmari.
Luulen , että oli alkuperäinen, kun itse vaihdoin.
Oli Eberin logo ja koodi E133, ei mainintaakaan Beru:sta.
Oli pikkuisen hommaa etsiä oikea tulppa.
En enää muista miten sinne Berun sivuille osuin, mutta sieltä se selvisi.
Aikaahan tuosta jo on.
Luulen , että oli alkuperäinen, kun itse vaihdoin.
Oli Eberin logo ja koodi E133, ei mainintaakaan Beru:sta.
Oli pikkuisen hommaa etsiä oikea tulppa.
En enää muista miten sinne Berun sivuille osuin, mutta sieltä se selvisi.
Aikaahan tuosta jo on.
Re: Ford focus -99 eberistä kyssäri?
Tänään käytin autoa paikallisella eberi-korjaamolla mutta eivät saanet heidän testerillä vikakoodeja luetuksi...???...asentaja arveli että ohjausyksikkö paskana...??? ...ja laitehan meni tossa viime viikolla lukkoon...(ilmeisesti liian monta epäonnistunutta starttia)...ei enää ees yritä lähteä käyntiin!...pitää vissiin vielä käyttää fordin huollossa jos saisivat siellä jotain selville...?