Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Joo eli mulla on vuoden -91 dohc sierra ja jotenki vaihdekeppi tuntuu väljältä ja pitkäliikkeiseltä, vaihteet menee kyllä ihan hyvin päälle mutta silti tuntuu että sen pitäs vähän jäykempi olla ja niiden vaihteiden pitäs sillei oikein loksahtaa paikoilleen. Oon kuullu vähän sellasta huhua että heti siinä vaihdekepin alla on jonkulainen nivel mikä pääsee kulumaa ja että se ei olis iso homma vaihtaa, pitääkö tällanen juttu paikkaansa? Kertokaa kokemuksia, mielepiteitä jne. Paljon sellane homma tulee kustantamaan ja miten iso homma se oikeesti on? Nii ja jos sitä hommaa ei heti hoida alta pois niin voiko sieltä mennä jotai sitte vaihteistosta rikki?
Niinnno, eipä siinä heti kepin alla mitään oikein kuluvaa ole, vaan itse keppi on kiinnitetty sellaiseen peltiseen hässkkään, joka on löysillä kumipuslilla laitettu vaihteistoon kiinni. Ne puslat kun korvaa esim. metallisilla holkeilla, niin tulee paljon tarkempi tuntuma keppiin, samoin se siirtäjätanko kepistä laatikkoon saattaa olla murtunut tai jotenkin vinksallaan siitä boksista mihin se tulee kiinni.
Eipä ole koskaan osunut eteen, että se itse "kuula" kepin juuresta olis niin kulunut.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Ja kantsii samala kattoa siitä kepiin juuresta mihin sokala laitettu kiinni siirtäjään ettei ole kulunu se reikä horoksi! Uutenahan niisä oli sitä vikkaa että siirtäjä tanko oli joko liian lyhyt tai pitkä. Toisisa vaihekeppi siirty 1. 3. ja 5 vaihteela melekeen kiinni kojelautaan ja toisisa 2.4. ja pakki taas meni melekeen takapenkile omassaki resusa tahtoo mennä 2. 4. ja pakki mennä turhan taka.
Kun tässä nyt on ilmeisesti DOHC Sierran kohdalla kyse Mt-75 vaihteistosta, voisin samaan threadiin kysyä onko Type-9 väljyyteen olemassa jotain korjauskonsteja?
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
Posmo kirjoitti:Kun tässä nyt on ilmeisesti DOHC Sierran kohdalla kyse Mt-75 vaihteistosta, voisin samaan threadiin kysyä onko Type-9 väljyyteen olemassa jotain korjauskonsteja?