Ongelma alkoi muutama päivä sitten niin, että aamulla noin -28C pakkasella auto käyntiin normaalisti. Muutama minuutti tyhjäkäynnillä ja öljyvalo alkoi palamaan himmeästi, välillä sammuen. Muutama kilsan ajomatkan jälkeen öljyvalo alkoi palamaan voimakkaammin, mutta kiihdyttäessä se aina sammui. Noin 5-10minsan ajon jälkeen paloi valo kirkkaasti, eikä enää sammunut. Tarkastin öljyt ja oli noin puolessa välissä. Lisäsin öljyä max viivaan asti (täyssynteettinen 5W-40) Mutta ei auttanut asiaan. Sama toistui taas töistä lähtiessä, kun auto oli kylmä.
Muutama päivä myöhemmin valo lopetti kokonaan palamisen, eli ei enää syty ollenkaan kun virrat kääntää päälle. Googlettelin ongelmaa ja löysin vinkkejä, Öljynpaineanturi tai öljypumppu. Olisin tarkastanut tuon anturin, mutta en löydä mitään kuvaa mistä selviäisi missä se sijaitsee. Osaisiko joku neuvoa tässä asiassa ?
Onko jotain helppo konstia tarkastaa oljypumpun toiminta, että kiertääkö koneessa öljyt ?
Auto siis -92 MK5 escort 1.6 OHC EFI
Escort -92 Öljyvalo ongelma
Re: Escort -92 Öljyvalo ongelma
CVH:n öp-mittari on siinä Ö-suodattimen alapuolella, siis se johon menee se yks piuha.. Ja todetaksesi nouseeko öljy venttiileille, öljyntäyttökorkki auki. Jos heittää öljyä käsille, sillin luultavimmin pumppu ok.. Toki painemittari paras varmistin, mut..
Re: Escort -92 Öljyvalo ongelma
Ok. Kiitos. Täytyy huomenna tarkastaa päivänvalossa nuo asiat.
Re: Escort -92 Öljyvalo ongelma
äläs nyt ajele sillä yhtään ennenkuin ongelma on tutkittu.