Kylmien ilmojen tultua on fordiini tullut ongelmia, joista ei varsinaisesti ole ilmaantunut haittaa, mutta olisi jees tietää mistä kysymys.
Ajon jälkeen etumaskin ritilästä tupruaa valkeaa höyryä ajoittain enemmän ja ajoittain vähemmän. Lisäksi auton läheisyydessä on ajon jälkeen havaittavissa lievää ummehtunutta hajua. Ikään kuin palaneen käryä, muttei kuitenkaan. Huomasin autohallin lattialla jonkin verran vuotanutta jäähdytinnestettä. Auto toimii muutoin moitteettomasti. Se ei keitä ja lämmöt eivät nouse yhtään. Tyhjäkäynti on tasainen ja vakaa. En ole siis ainakaan vielä huomannut oireilulla mitään vaikutusta auton toimivuuteen. Varsinaista vuotokohtaakaan en löytänyt.
Mistähän voisi olla kysymys? Ja mitähän tulisi kustantamaan kuntoon laitto...
höyryongelmia, Ford Cougar 1999, 2,5 V6
Re: höyryongelmia, Ford Cougar 1999, 2,5 V6
Kyllä se taitaa jostain vuotaa sitä nestettä ulos, liekkö sitten jäähdytin, tai joku muu paikka.
Kannattaa tarkistella niitä nesteitä normaalia ahkerammin nyt ja koittaa paikallistaa se vuotokohta aika pikaisesti, ettei pääse sattumaan kallista vahinkoa.
Hyvää vuodenalkua kaikesta huolimatta.
Kannattaa tarkistella niitä nesteitä normaalia ahkerammin nyt ja koittaa paikallistaa se vuotokohta aika pikaisesti, ettei pääse sattumaan kallista vahinkoa.
Hyvää vuodenalkua kaikesta huolimatta.
Jäähdytin se varmasti vuotaa ihan aavistuksen. Itsellä oli joskus vanhassa autossa sama juttu ja sillä ajoin 2 vuotta / 30tkm mitään välittämättä ongelmasta, kunnes myin pois.
Mulla kuitenkin vuoto oli niin pientä että mitään lätäkköä ei mihinkään tullut.
Mä sanoisin että kaikkien liitosten tarkistamisten jne jälkeen, kannattaa hankkia uusi jäähdytin. Niitä jäähdytinsementtejä EI kannata mennä pistämään.
Mulla kuitenkin vuoto oli niin pientä että mitään lätäkköä ei mihinkään tullut.
Mä sanoisin että kaikkien liitosten tarkistamisten jne jälkeen, kannattaa hankkia uusi jäähdytin. Niitä jäähdytinsementtejä EI kannata mennä pistämään.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Kannattaa tosiaanki käydä kaikki liitokset läpi, etenkin jos letkuissa on semmosia puristettavia klemmareita ja vaihtaa ne tavallisiin ruuvilla kiristettäviin. Nuo väsähtää jossakin vaiheessa ja saattaa pettää.. Myös termarikotelo on helppo saada vuotamaan ylikiristyksellä, ja muovisiipisellä vesipumpulla ei kannata paljoa yli sataatuhatta ajaa.