sierra vuotaa öljyä virranjakan kansilevystä...
sierra vuotaa öljyä virranjakan kansilevystä...
Elikkä eka tulee se virranjakajan muovikoppa kiinni ja sitten siinä kopassa on ne kierteet/reijät mistä venakoppa tulee kiinni, niin siinä on sivussa sellaset näkyvät ikkunan muotoset aukot ja semmoset levyt jotka heiluu ennenkuin laittaa venakopan pultit kiinni. ne vuotaa muutamasta sellasesta öljyä ihan kunnolla välillä. kansiremontin jälkeen on ollu tälläne ongelma, oon purkanu vaikka kuinka monesti ja miettinyt että mikä siinä voi olla..
ei vuoda kannen ja venttiilikopan välistä eikä mistään halkeemasta..
oon jopa yrittäny kemiallisella metallilla niitä tukkia ja hetken on pysynytkin, mutta ei niitä pitäisi joutua tukkimaan, mikä tarkotus niillä ees on?
alkaa vituttaa pikku hiljaa kun öljyt on pitkin konehuonetta ja välillä haisee sisälle asti öljyn/bensanhaju, arvostaisin apua, kiitos
kyseessä siis dokkilainen ruisku sierra.
ei vuoda kannen ja venttiilikopan välistä eikä mistään halkeemasta..
oon jopa yrittäny kemiallisella metallilla niitä tukkia ja hetken on pysynytkin, mutta ei niitä pitäisi joutua tukkimaan, mikä tarkotus niillä ees on?
alkaa vituttaa pikku hiljaa kun öljyt on pitkin konehuonetta ja välillä haisee sisälle asti öljyn/bensanhaju, arvostaisin apua, kiitos
kyseessä siis dokkilainen ruisku sierra.
Re: sierra vuotaa öljyä virranjakan kansilevystä...
Virranjakajan stefan vuotoa veikkaisin.
Voi myös olla, että nokkaketjun ylemmän suojuksen tiiviste ei oo kunnolla paikoillaan.
Eli jos näitä ei oo vaihettu kansirempan yhteydessä tai ne on menneet hieman väärin, niin sieltä virranjakajan ympäristöstä voi tulla öljyä.
Kuva tilanteesta auttaisi
Voi myös olla, että nokkaketjun ylemmän suojuksen tiiviste ei oo kunnolla paikoillaan.
Eli jos näitä ei oo vaihettu kansirempan yhteydessä tai ne on menneet hieman väärin, niin sieltä virranjakajan ympäristöstä voi tulla öljyä.
Kuva tilanteesta auttaisi

2.0 dohc sierra -92
mitä meinaat nokkaketjun ylemmällä tiivisteellä?
tuleeko toi virranjakan stefa kansirempan tiivistesarjan mukana?
Varmaan tarkoitti sitä kumitiivistettä mikä kiertää sen ylemmän jakopäänkopan reunaa. Uudemmissa on alumiinilevy joka tiivistyy peltitiivisteellä. Molemmat (ylempi+alempi) koppien kumitiivisteet ja pari stefaa tuli ainakin FORD SIERRA DOHC 2.0 89-94 Timing Chain Kitin mukana jonka ostin sumusaariltameniax kirjoitti:mitä meinaat nokkaketjun ylemmällä tiivisteellä?

Varmaan tarkoitti sitä kumitiivistettä mikä kiertää sen ylemmän jakopäänkopan reunaa. Uudemmissa on alumiinilevy joka tiivistyy peltitiivisteellä. Molemmat (ylempi+alempi) koppien kumitiivisteet ja pari stefaa tuli ainakin FORD SIERRA DOHC 2.0 89-94 Timing Chain Kitin mukana jonka ostin sumusaarilta
.[/quote]
Siinähän se oli pähkinänkuoressa. Ite tilailin foortin merkkiliikkeestä pala kerrallaan, joten sain millon mitäkin
Teräviin kulmiin kannattaa vielä laittaa sitä mustaa tiiviste kittiä, mitä nyt mahtoi ollakaan nimeltään
:D
Muistaiskohan koskar?

Siinähän se oli pähkinänkuoressa. Ite tilailin foortin merkkiliikkeestä pala kerrallaan, joten sain millon mitäkin

Teräviin kulmiin kannattaa vielä laittaa sitä mustaa tiiviste kittiä, mitä nyt mahtoi ollakaan nimeltään

Muistaiskohan koskar?
2.0 dohc sierra -92
mulla ois nyt yks epäillus että se vuotaa sitä pulttia pitkin, koska venttiliikopan ja tiivisteen välissä ei ole silikonia. ja siinä pultin kohalla venttiilikopassa on halkeama, mutta ei vuoda siitä kohdasta.
laitoin vaan kannen ja tiivisteen välii silikonia..
eli se pitäs TAAS purkaa kun vaan innostus taas..
laitoin vaan kannen ja tiivisteen välii silikonia..
eli se pitäs TAAS purkaa kun vaan innostus taas..

Veikkaan ihan vaan moottorisilikonia? Tai sitä itse laitoin öljypohjaa kiinnittäessä jne.affu kirjoitti:Teräviin kulmiin kannattaa vielä laittaa sitä mustaa tiiviste kittiä, mitä nyt mahtoi ollakaan nimeltään:D
Muistaiskohan koskar?
Moottorisilikoonia oon ite kanssa laitellu.. vituttaa kyllä tuo pakkanen, kun ei oo talliakaa..