Tervehdys!
Eli focus alkoi vilkuttamaan moottorivaloa , ja katalysaattori haiskahti ku pysähdyin. En havainnu ennen valoa muuta kuin pienen nykäyksen ja pientä levottomuutta nopeusmittarissa. --> Korjaamolle, jossa vikakoodiksi 3. sylinterissä sytytyshäiriö. Tulpat vaihdettiin ja vika näytti korjaantuneen.
Vajaa 50km jälkeen auto alkoi nykiä ja nopeusmittari liikahteli levottomasti +-20km/h ajonopeuden kieppeillä, mutta ei moottorinvaloa, eikä hajua ilmaantunu. Takasin korjaamolle, jossa 2. sylinterissä sytytyshäiriö. Puola vaihdettu, ei vaikutusta.
Nyt vikaa on haettu tuloksetta jo aika kauan tuloksetta. Olisiko täällä tietoa ongelman aiheuttajasta?
Rapis
Focus -01 1,6 ongelma (sytytyksessä?) Ratkasu löyty!
Focus -01 1,6 ongelma (sytytyksessä?) Ratkasu löyty!
Viimeksi muokannut Rapis, 03 Tammi 2010 15:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Focus -01 1,6 ongelma (sytytyksessä?)
onko tulpanjohtoja vaihdeltu?
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus -01 1,6 ongelma (sytytyksessä?)
Johdot mitattiin, ja näyttivät olevan kunnossa, eli ei ole vaihdettu.tuomaz kirjoitti:onko tulpanjohtoja vaihdeltu?
Lisään vielä, että puolan vaihdon jälkeen auto pelasi normaalisti, kunnes lämpesi kunnolla.
Autolla tosiaan on ajettu vain 93tkm, eli ei kai pitäs vielä tämmösiä olla.
Rapis
Re: Focus -01 1,6 ongelma (sytytyksessä?)
En kyllä ite luottaisi piuhojen eheyteen ihan vaan mittaamisen ja silmämääräsen tarkastelun perusteella. Ne kuitenkin heiluvat ja vatkaavat siellä mennessään ja jos ne on huonoja nii siinä ne sitten iloisesti temppuilevat.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Focus -01 1,6 ongelma (sytytyksessä?)
Noniin, ratkaisuhan löyty. Huoltamohan se pisti hommat monimutkasiksi!
Eli vaihtovat aluksi sen puolan, myöhemmin sitte kokeilivat UUTTA puolaa siihen, eli aluksi oli joku roskapöntöstä kaivettu resu laitettu siihen. Sillähän se korjaantu sitte. Töitähän ne koitti laskuttaa luonnollisesti ihan huolella, mutta ne sain tingittyä reippaasti vähemmille tunneille. Ihmettelin puolan hintaa, jonka meinasin ite aluksi motonetistä hommata siihen, mutta eivät suostuneet, sanovat laittaneen alkuperäsen, hintaa se n.180e (motonetin puola n.50e). Sitte raitisilmasuodatinta vaihtaessa satuin vilkasemaan sinne puolan suuntaan, eihän sielä mittään voortia lukenu, "oem quality" luki matolaatikon päällä! Voipi olla, että en ole ihan heti siihen liikkeeseen kiikuttamassa romujani!
Eli vaihtovat aluksi sen puolan, myöhemmin sitte kokeilivat UUTTA puolaa siihen, eli aluksi oli joku roskapöntöstä kaivettu resu laitettu siihen. Sillähän se korjaantu sitte. Töitähän ne koitti laskuttaa luonnollisesti ihan huolella, mutta ne sain tingittyä reippaasti vähemmille tunneille. Ihmettelin puolan hintaa, jonka meinasin ite aluksi motonetistä hommata siihen, mutta eivät suostuneet, sanovat laittaneen alkuperäsen, hintaa se n.180e (motonetin puola n.50e). Sitte raitisilmasuodatinta vaihtaessa satuin vilkasemaan sinne puolan suuntaan, eihän sielä mittään voortia lukenu, "oem quality" luki matolaatikon päällä! Voipi olla, että en ole ihan heti siihen liikkeeseen kiikuttamassa romujani!
Re: Focus -01 1,6 ongelma (sytytyksessä?) Ratkasu löyty!
Kiitokset tästä vinkistä. Itsellekin sattui samainen ongelma, tyhjäkäynti ja alhaiset kierrokset röpsöttivät. Moottorimerkkivalo vilkkui/paloi jatkuvasti, ja kattikin haisi.
Tosiaan motonetistä puola ja tulpanjohdot yht. n 80€. Ja taas foordi kiitää seuraavan päivän ainakin..
Tosiaan motonetistä puola ja tulpanjohdot yht. n 80€. Ja taas foordi kiitää seuraavan päivän ainakin..
Re: Focus -01 1,6 ongelma (sytytyksessä?) Ratkasu löyty!
Ikävä kyllä suurin osa korjaamoista kusettaa asiakkaita niin paljon kuin vain mahdollista.
Siksi en käytä korjaamoita/vastaavia muuhun kuin renkaiden tasapainotukseen ja nelipyöräsuuntaukseen.
Siksi en käytä korjaamoita/vastaavia muuhun kuin renkaiden tasapainotukseen ja nelipyöräsuuntaukseen.
Mondeo Ghia X (MK3)