SIERRA 1,6 -----> 2,0
SIERRA 1,6 -----> 2,0
eli sierra on 1,6 vm 89. mitäs kaikkee täytyy vaihtaa kun laittasin kaks litsasen koneen. eessä on ainakin jäähdytetyt levyt valmiiks.
Vw Passat 1.8T
Ford Fiesta mk2
Ford Fiesta mk2
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0
no ite ku vaihoin ni ei menny eka läpi ku ei ollu mukana fordin hyväksyntää siitä et autoon on vaihettu tarvittavat palikat eli ne 9" taka rummuthapa11 kirjoitti:eli sierra on 1,6 vm 89. mitäs kaikkee täytyy vaihtaa kun laittasin kaks litsasen koneen. eessä on ainakin jäähdytetyt levyt valmiiks.
Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0
Vaihda konttoria! Kyllä katsastus pitää onnistua ilman Fordin lappuja. Tarpeeksi hyvät paperit(eroavaisuus lappu, korjauskirja ym..) vaan mukaan ja voi sen takajarrun koon mitata konttorilla.henu kirjoitti: no ite ku vaihoin ni ei menny eka läpi ku ei ollu mukana fordin hyväksyntää siitä et autoon on vaihettu tarvittavat palikat eli ne 9" taka rummut
Ei mulla mitää lappuja ollu.
Piti vaan maahantuojalta hommailla sellanen päästönormilappu ton ruiskun takia. Muuten ihan läpihuutojuttu.
Takajarrut on ainoa rakenteellinen ero noissa suunnilleen. Eli taakse jarrukilvet, sylinterit ja kengät + rummut kaikkine säätöhilkkeineen uusiks. Ei iso homma siis.
Joillaki konttoreilla taas viilailevat pilkkua noista taka-akseliasioista, kun 1,6 ja 2,0 perät on erilaiset. yhdellä konttorilla taas väitti, että joutuu vaihtamaan vaihdelaatikon, perän, etutolpat, etujarrut, taka-akselin jarruineen jne. vaihtu konttori aika äkkiä
Piti vaan maahantuojalta hommailla sellanen päästönormilappu ton ruiskun takia. Muuten ihan läpihuutojuttu.
Takajarrut on ainoa rakenteellinen ero noissa suunnilleen. Eli taakse jarrukilvet, sylinterit ja kengät + rummut kaikkine säätöhilkkeineen uusiks. Ei iso homma siis.
Joillaki konttoreilla taas viilailevat pilkkua noista taka-akseliasioista, kun 1,6 ja 2,0 perät on erilaiset. yhdellä konttorilla taas väitti, että joutuu vaihtamaan vaihdelaatikon, perän, etutolpat, etujarrut, taka-akselin jarruineen jne. vaihtu konttori aika äkkiä

Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0
kaikilta konttoreilta mitä kysyin ni sanovat saman et fordilta todistus ja nää konttorit on kuopiossa, saatto tietysti olla et sattu joka konttorilla vähän kohelo ukko olemaan mut näin se homma meni mullaoverboost kirjoitti: Vaihda konttoria! Kyllä katsastus pitää onnistua ilman Fordin lappuja. Tarpeeksi hyvät paperit(eroavaisuus lappu, korjauskirja ym..) vaan mukaan ja voi sen takajarrun koon mitata konttorilla.
Jatkampa tähän...eli itellä on -87 1.6 c Sierra (täysin vakiopalikat alla tekniikaltaan) ja toi 2.0 kans kiehtos...
Eli mitä kaikkee eroo näissä nyt on jos vaihtaa ton kaks litrasen alle?? Jarrut siis menis uusiksi ja vissii laatikkoki ku entinen on nelivaihteinen...
Meneekö tuo 2.0 yleensäkkää miten helposti paikallee ja onko isokin projekti muuten??? Ja näitä millanen kakslitranen on järkevä laittaa, siis ku on kaasaria, ruiskua, Dochia yms...
Tarkoitus ei siis ois mitää rata-autoo tehä, vaa ihan tieliikennekäyttöön vähän pirteempi versio kuin tää 1.äkänen.... =/ Kuitenki ku kulutuskaan ei taida pahemmin muuttua kakslitrasen myötä..... 


Meneekö tuo 2.0 yleensäkkää miten helposti paikallee ja onko isokin projekti muuten??? Ja näitä millanen kakslitranen on järkevä laittaa, siis ku on kaasaria, ruiskua, Dochia yms...


-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
2.0 ohc menee heittämällä ja ei välttämättä tarvi edes vaihdelaatikkoa laittaa jollei muuten halua 5-lovista.
jos sun piili on kaasarivehje ja haluat ruiskun niin osta jostain koko auto joka esim.peräkolaroitu,josta riisut moottorin,johtosarjan boxeineen, tankin pumppuineen ja ne jarruvehkeet.
helpommalla pääsis tietysti kaasarikoneen laittamalla.
kulutus ei tavallisessa ajossa nouse.voi jopa laskea jos kone paremmassa kunnossa ku vanha 1,6.
dohc:ta en suosittele varsinkaan jos aiot konetta vielä viritteleen.
jos sun piili on kaasarivehje ja haluat ruiskun niin osta jostain koko auto joka esim.peräkolaroitu,josta riisut moottorin,johtosarjan boxeineen, tankin pumppuineen ja ne jarruvehkeet.
helpommalla pääsis tietysti kaasarikoneen laittamalla.
kulutus ei tavallisessa ajossa nouse.voi jopa laskea jos kone paremmassa kunnossa ku vanha 1,6.
dohc:ta en suosittele varsinkaan jos aiot konetta vielä viritteleen.
onkos se sinun laatikko pieni vai iso nelilovinen ku sitä aattelin et jos laittaa ton pienen laatikon ni pitää olla myös pieni kytkin ellei rupee säätämään jostain muusta olikohan gt cortiina et on pieni poori mut iso levy ni jokatapauksessa se pieni kytkin ei välttämättä pidä 2.0 myllyllä ainakaan jos on huonoscorpion kirjoitti:Jatkampa tähän...eli itellä on -87 1.6 c Sierra (täysin vakiopalikat alla tekniikaltaan) ja toi 2.0 kans kiehtos...Eli mitä kaikkee eroo näissä nyt on jos vaihtaa ton kaks litrasen alle?? Jarrut siis menis uusiksi ja vissii laatikkoki ku entinen on nelivaihteinen...
![]()
Meneekö tuo 2.0 yleensäkkää miten helposti paikallee ja onko isokin projekti muuten??? Ja näitä millanen kakslitranen on järkevä laittaa, siis ku on kaasaria, ruiskua, Dochia yms...Tarkoitus ei siis ois mitää rata-autoo tehä, vaa ihan tieliikennekäyttöön vähän pirteempi versio kuin tää 1.äkänen.... =/ Kuitenki ku kulutuskaan ei taida pahemmin muuttua kakslitrasen myötä.....
Kyllä toi Type-9 on meilläpäin ainakin kulkenut nimellä iso laatikko.. Ja vahvempi se on kuin mikään 4-lovinen. Ainakin itselläni kestänyt moitteetta, ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
No ymmärtääkseni se vahvin taitaa olla iso 4 vaihteinen eli tuo Type E ja sitten se iso 5v on heikompi eli Type 9. Kyllähän kaikki laatikot tietysti rikki saa riippuen siitä miten niitä käyttää mutta kovasti ovat puhuneet että tuo type 9 ei mikään hirmukestävä ole esim verrattuna type e:hen. Siis kyllähän ne vakiovehkeissä kestää varmasti vaikka kuinka polkee mutta viri-viri vehkeet aina oma lukunsa
Re: apuva
Ei mene, ainoa mikä menee heittämällä on kone paikoilleen palkkiin. kaikki muu menee vaihtoonjan kirjoitti:mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?

edes aski ei sovi saatikka putkisto
Re: apuva
Suosittelen pitämään sen OHC:n (miks vaihtaa huonompaan)jan kirjoitti:mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?

..ellet sitten tarkoita 16v DOHC:tä.
Se nelivaihteinen typeE ei todellakaan ole mitenkään vahvempi kuin Type9. Onhan noita turbo vehkeitä (+300hv ->) joissa type9 ja hyvin kestää.VesQ kirjoitti:No ymmärtääkseni se vahvin taitaa olla iso 4 vaihteinen eli tuo Type E ja sitten se iso 5v on heikompi eli Type 9. Kyllähän kaikki laatikot tietysti rikki saa riippuen siitä miten niitä käyttää mutta kovasti ovat puhuneet että tuo type 9 ei mikään hirmukestävä ole esim verrattuna type e:hen. Siis kyllähän ne vakiovehkeissä kestää varmasti vaikka kuinka polkee mutta viri-viri vehkeet aina oma lukunsa
Eli kestävyyden kannalta ei ole mitään eroa onko laatikko 4vaihteinen type e vai 5lovinen 9.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus