Eli käy ihan siististi ja toimii mutta nakuttaa, kuulostaa että tulis yläkerrasta. Voiko väärät venttiilinvälykset tehä ääntä, ei? Ihanku ei öljy kulkis yläkertaan ollenkaa ja pitää ääntä
E: jos on liian isot välykset niin voi?
Hiljattain kansi oli irti, niin sillon säädetty ja toimi hyvin, mut nyt on alkanu ääntää.
Kuinka usein ne pitäis säätää?
			
			
									
						
										
						Sierra OHC nakuttaa
Re: Sierra OHC nakuttaa
Äänen mukaan. Voi kestää pitkäänkin ilman mitään tai sit parin tonnin jälkeen saa säätää jo.Lumiukko kirjoitti: Kuinka usein ne pitäis säätää?
gti golo palloilija
			
						Re: Sierra OHC nakuttaa
Huomasin että pakosarja hohtaa 2 ja 3 pytys kohdalta, ja hohto jatkuu jonkun matkaa putkee alaspäin... Jos venttiili kantaa niin onko se että jos se kantaa->ei puristuksia ja käy huonosti? Vai voiko se kantaa osittain, kun kuitenkin kone käy kaikilla ihan hyvin mutta tyhjäkäynti aaltoilee hieman. Tai sitten on venttiiliin sulanut reikä (oli turbovehkeet kiinni) ja on voinu vetää laihalle
			
			
									
						
										
						Re: Sierra OHC nakuttaa
Tarkista sytkän ajoitus, ettei ole liika myöhäisellä ja venttiilin välykset, liian laiha seoskin sitä voi kuumentaa. Itsellä jäi kerran virranjakaja kiristämättä ja pakosarja hehkui lopuksi niin lujaa että tulpanjohdot syttyi palamaan 
			
			
									
						
							
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
			
						Re: Sierra OHC nakuttaa
Välykset ok, jakaja kiinni ja sytkä kohillaan. Seoksista en tiedä, pitäis käydä mittauttaa
Tais olla mukava huomata jos alkaa savua pukkaa konepellin alta et wtf
			
			
									
						
										
						Tais olla mukava huomata jos alkaa savua pukkaa konepellin alta et wtf

Re: Sierra OHC nakuttaa
Nakutus hävit, oli yks välyksen säätö mutteri löystänyt ja se siellä varmaan kalkatti, oli välyksetki varmaan 50 satkua  siinä samassa, muut oli melkolailla kunnossa. Pakosarja loimottaa edelleen, mites tossa säädetään seosta? Vai onkohan suuttimissa jotain pskaa ettei bensa kulje kunnolla?
Mites ne "suutinputket" siellä kaasarin kurkkujen välissä, ei niissä mitään säätöä ole, vain ruuvattu kiinni ja voiko niitä pyöritellä. Tosin jos jää löysälle niin sit ne varmaan kiiertyy siellä iteksee tärinästä. Hauslla löytyi että seos säädetään vaihtamalla putkia, eli eli.. Miks tuo sit nyt alkaa punottaa josse on aikaisemmin toiminut. Mulla on toinen samanlainen varakaasari, jos siitä vaihtais isomman suuttimen tohon niin olis molemmis yhtä isot? Tai sitten 2 läppä ei aukee eikä pääse seokset sinne?
			
			
									
						
										
						Mites ne "suutinputket" siellä kaasarin kurkkujen välissä, ei niissä mitään säätöä ole, vain ruuvattu kiinni ja voiko niitä pyöritellä. Tosin jos jää löysälle niin sit ne varmaan kiiertyy siellä iteksee tärinästä. Hauslla löytyi että seos säädetään vaihtamalla putkia, eli eli.. Miks tuo sit nyt alkaa punottaa josse on aikaisemmin toiminut. Mulla on toinen samanlainen varakaasari, jos siitä vaihtais isomman suuttimen tohon niin olis molemmis yhtä isot? Tai sitten 2 läppä ei aukee eikä pääse seokset sinne?