kiitoksia paljoncossu2 kirjoitti:On se 60mm
Tarkistin

4wd-> 1 x 60mm:nTekno kirjoitti:oliko nuo 4wd cossun satulat ne, joissa oli useampi mäntä? vaiko ne 278mm ja 1kpl 60mm mäntä?
Ei ole, vaan 4WD:n satuloissa on vaan yksi iso mäntä, kuten vakioTekno kirjoitti:oliko nuo 4wd cossun satulat ne, joissa oli useampi mäntä?
Onko sulla sähköhydraulinen tehostaja? Eroa kuulema kuin yöllä ja päivällä jos vertaa johonkin alipainetehostettuun vakio sylkkyyn...Wecomanni kirjoitti:Tähänkin thrediin on pakko tuikata...Mulla on tavallisessa -92 Dohc
Sierrassa edessä yhdistelmä: 4WD Cossun jarrusatulat + 2WD Cossun
283 mm tarvikelevyt Motonetistä + 2 mm leveät isot prikat vakio napojen
ja jarrusatulan kiinnikeraudan välissä. Takana vielä tällä hetkellä vakio
rummut. Tällä konstruktiolla Sierraan tuli jarrut! Ja sitten kun käy
isän farkku Sipellä ajelulla, jossa 240 mm etulevyt niin tuntuu, että
sitä ei saa pyssäämään kirveelläkään.Ja ne farkun jarrut olen just
herkistäny, joten ovat hyvässä hapessa. Mutta kun parempaan tottuu,
niin siitä ei ole paluuta.Joten suosittelen lämpimästi noita 4WD:n
jarruja.
Itselläni on vielä alipainetehostaja paikallaan ja kun takapäässäBlackEscort kirjoitti:Onko sulla sähköhydraulinen tehostaja? Eroa kuulema kuin yöllä ja päivällä jos vertaa johonkin alipainetehostettuun vakio sylkkyyn...
Aika harvassa taitaa olla 2 litraset Scorpiot joissa on lukkoperä. Vakiovarusteenahan se on tietääkseni ollut vain 2.9 24V:ssä. Normi lukoton perä (7,5" laippamalli) omassanakin (2.0i) oli.JyriN kirjoitti:Scorpion laakeripukki ja takasatulat sekä Sierran 253mm levyt. Bolt-on.Jos ottaa koko akseliston, niin mukana tulee kallistuksenvaimennin ja lukkoperä (pl. jotkut uudemmat Scorpiot) sekä kestävämmät laippavetarit.
Ja vain vanhemmassa mallissa. Mulkkarissa oli luistonesto niin ei "tarvetta" lukolle.Tekno kirjoitti: Aika harvassa taitaa olla 2 litraset Scorpiot joissa on lukkoperä. Vakiovarusteenahan se on tietääkseni ollut vain 2.9 24V:ssä. Normi lukoton perä (7,5" laippamalli) omassanakin (2.0i) oli.
Ainakin dokkikoneet automaattivaihteistolla, niin lukkoperä on ilmeisesti vakiovaruste (?), muutamaa päässyt tutkimaan, ja kaikissa on ollut. Yllättävän monessa SUOMI-scorpiossa lukollinen perä on, onko sitten ollut oikeasti suosittu lisävaruste, vaiko olisko ollut suomi-varuste, kuten esim. A-mallin omegoissa? Taitaa melkein järjestään olla lukko suomi-ompuissa, kun taas tuontiautoista ne puuttuu.Tekno kirjoitti: Aika harvassa taitaa olla 2 litraset Scorpiot joissa on lukkoperä. Vakiovarusteenahan se on tietääkseni ollut vain 2.9 24V:ssä. Normi lukoton perä (7,5" laippamalli) omassanakin (2.0i) oli.
pöh, ei ole vakiovaruste. vaan nimenomaan lisävaruste. Ainakin tuon ohjekirjan mukaan. Ja automaattivaihteinen suomiauto se mun -91 dokkikin oli. Se lukkoperähän on muuten vielä pidemmällä välityksellä (3.64) kuin tuo lukoton (3.91) joten ei oikeen järkeenkäypää että maahantuoja olisi ruvennut heikentämään tuon umpilaiskan [n. 13,5s 0-100] auton kulkuja entisestään. Cossuhan, mistä tuo perä löytyy 100% varmasti jokaisesta, nyt varmaan vääntää vaikka millä välityksellä menemään joten siinä ei haittaa moinenSierra2.3-16v kirjoitti: Ainakin dokkikoneet automaattivaihteistolla, niin lukkoperä on ilmeisesti vakiovaruste (?), muutamaa päässyt tutkimaan, ja kaikissa on ollut.
No, 3.92 välityksellä on kyllä nuo lukolliset automaattiscorpiot olleet, mitä minä olen ihmetellyt! Tosin ovat facelift malleja olleet, oliskos itten niihin joku asia muuttunut?Tekno kirjoitti:
pöh, ei ole vakiovaruste. vaan nimenomaan lisävaruste. Ainakin tuon ohjekirjan mukaan. Ja automaattivaihteinen suomiauto se mun -91 dokkikin oli. Se lukkoperähän on muuten vielä pidemmällä välityksellä (3.64) kuin tuo lukoton (3.91) joten ei oikeen järkeenkäypää että maahantuoja olisi ruvennut heikentämään tuon umpilaiskan [n. 13,5s 0-100] auton kulkuja entisestään. Cossuhan, mistä tuo perä löytyy 100% varmasti jokaisesta, nyt varmaan vääntää vaikka millä välityksellä menemään joten siinä ei haittaa moinen
Saattanee muuten olla että se on muissa malleissa Ghia -varustetason mukana.
Jos vielä threadin aiheeseen palattaisiin, niin kysynpä että onko haittaa jos jarrupalaan kuluu pykälä johtuen siitä että levy on halkaisijaltaan pienempi kuin pitäisi olla. Ajattelin vain että jos sattuisi Cosworth takasatulat plus em. levyt eksymään taka-akselille tuohon -98 Scorpioon... Ei kait? Tietysti voisihan sitä ne 273mm levytkin hankkia joskus...