Eskon käynnistykseneston toiminta?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Eskon käynnistykseneston toiminta?

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Miten toimii eskon 1.8 -96 käynnistyksenesto, eli miten "oireilee" jos ei ole kunnossa? Millä periaatteella se toimii, eli estääkö startin pyörimisen, kipinän, pensansyötön vai nuo molemmat viimeiset? Menee muuten hermot tai esko vaihtoon! :evil: Tänään ei vaimolla lähtenyt käyntiin, startti pyöritti, mutta ei yrittänytkään! :shock: Kävin itse kokeileen n. tunnin päästä, sama juttu! :shock: Avasin konepellin, mutta kaikki näytti olevan kunnossa! Menin yrittään uudestaan, sama juttu! :shock: Otin avaimen pois virtalukosta, hetken päästä takaisin ja lähti käyntiin! :D Mutta miksi se "oikutteli"? :? Oisko ollut käynnistyksen esto, kosteus vai jokin mikä menee "yli hilseen"? :?: On tehnyt tuota satunnaisesti, mutta aikansa seisottuaan lähtenyt "laakista"! Olen sitä "räpeltänyt" ja aina pelittänyt pari kuukautta, kunnes on taas "yllättänyt"! :shock: Onneksi aina lähellä kotia! :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

käynnistyksen esto katkasee polttoaineen syötön ainakin, voi myös katkaista kipunat... joissain ranskalaisissa katkasee myös startin virrat..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Kuulostiko startatessa normaalilta, ettei ollut kuin "tyhjää" pyörisi?
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Mun -96 escortissa ei ainakaan startti pyöriny. Jos käynnistyksenesto aktivoituu startatessa, niin ledi alkaa vilkkua kellon ala(ylä?)puolella.
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

overboost kirjoitti:Mun -96 escortissa ei ainakaan startti pyöriny. Jos käynnistyksenesto aktivoituu startatessa, niin ledi alkaa vilkkua kellon ala(ylä?)puolella.
Juuri näin myös tuossa farkussa.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Voi olla niinkin pikku vika että on akku menossa rikki. Kannattaa mittailla sen kunto ja kuormituksen kestävyys. Myös akun navat kannattaa putsata. On meinaa niinkin käyny, että siihen tulee huonon kosketuksen johdosta ajanmyötä semmonen lasittunut pinta joka välillä estää virran kulkua.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Akku uusittu. Teki sen taas tänään ja tosiaan pyöri "liian keveästi", eli pitää kait vaihtaa öljyt varalta. Kokeilin myös "pääavainta", ei auttanut! Kun aikani "sahasin", lähti käyntiin! Pensa ei kyllä haissut! Eikös pitäis haiskahtaa jos pakovenat jumii? Sisällä on Mobilit ja ajettu niillä vasta vajaat 10tkm. Pitää kait laittaa vaikka Pyroilit, niillä ei ole tuota esiintynyt! :shock: Maksavatkin vain 15€ kannu! :D
racing
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Touko 2005 16:42
Paikkakunta: Tikkakoski/Kuikka

Viesti Kirjoittaja racing »

yhtä ekkeriä värkkäsi nii siinä oli ajoesto piuhat irti
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Voi tosiaan olla puolakin, mutta kun yleensä pelittää, ei oireile koskaan kuumana tai kylmänä, vain "puolilämpimänä"! :shock: Motin lämpöanturi pitäisi kait kokeilla vaihtaa vaikka vastusmittarin mukaan toimii? Tulpanjohdotkin voi olla loppu, mutta eikös pitäisi päkytellä tai oireilla jos loput? Kait harvinaista että menee kaikki johdot samanlailla huonoiksi, eli ei joskus edes yritä käyntiin, mutta yleensä lähtee laakista? :shock: Tönäsemällä lähtee aina, odottamalla muulloin! :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Toivossa on hyvä elää, sano lapamato! :D No niin, tänä aamuna ei meinannun startata edes tallista vaikka oli seisonut yön yli! :shock: Ei tosiaan yrittänytkään, irroitin aluksi motin lämpöanturin johdot, ei vaikutusta, sitten imuilman lämpöanturin johdot, ei vaikutusta, sitten MAFin johdot, heti "hörähti" ja seuraavalla tartilla käyntiin! :shock: Pistin takas aina edellisen ennen uuden irroitusta, MAFin nakkasin paikalleen "lennosta" vaikka tiedän sen olevan vaarallista elektroniikalle mutta en uskaltanut sammuttaa kun oli töihin kiire! :D No, pelitti päivän kuin uus, kävin kyseleen uutta anturia Voortilta, löyty hyllystä koko "kevytmetallimötikkä", hinta tingittynä 125€! :shock: Pakko oli kait ostaa kun haluaisin ajella välillä Mondeollanikin, kunhan vaimo taas luottaa Eskoonsa! :D Tuolla hinnallahan ois ennen uusinut puoli mottia, mutta nykyään ei näemmä? :x Saiskohan tuota tarvikkeena, vaikka on kyllä jo myöhäistä? :oops: No, tietääpä miksi lähtee aamulla töihin! :D Yritetään elää toivossa, jos vaikka alkas jo pelittään! :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

On kyllä joskus ollut Audi! :oops: Oli kuitenkin kaasari! :D
Vastaa Viestiin