sierra xr4i
-
sierra xr4i
Moi! Mulla projektina kyseinen sierra vuosimallia -84. Mikäs vikana kun tyhjäkäynti ei tipu alle 1500rpm?
Re: sierra xr4i
Eli tämä 2.8 MFI?
Olethan tarkistanut mekaaniset viat, eli kaasuvaijerin palautumisen?
Tyhjäkäyntiä säädetään isosta ruuvista siitä kaasuläpän alta (muistaakseni). Eihän sitä ole ronkittu epätasaisen käynnin peittämiseksi? Sitten voisi olla kai myös imuilmavuoto haitariputkessa, tätä voi paikallistaa vaikka starttipilottia suihkimalla esim. kiinnityspantojen reunoihin koneen käydessä. Jos kierrokset nousee, olet löytänyt vuotokohdan.
Tuolta volkkarien parista löytyy myös näitä k-jettejä. Vaikka xr4i:ssä on 6-pyttyinen toteutus, samaa vikaselvitystä tässäkin voi käyttää.
Olethan tarkistanut mekaaniset viat, eli kaasuvaijerin palautumisen?
Tyhjäkäyntiä säädetään isosta ruuvista siitä kaasuläpän alta (muistaakseni). Eihän sitä ole ronkittu epätasaisen käynnin peittämiseksi? Sitten voisi olla kai myös imuilmavuoto haitariputkessa, tätä voi paikallistaa vaikka starttipilottia suihkimalla esim. kiinnityspantojen reunoihin koneen käydessä. Jos kierrokset nousee, olet löytänyt vuotokohdan.
Tuolta volkkarien parista löytyy myös näitä k-jettejä. Vaikka xr4i:ssä on 6-pyttyinen toteutus, samaa vikaselvitystä tässäkin voi käyttää.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
-
kaasuvaijeri ei jumi ja ruuvia ei saa enää pienemmälle. En tiwdä vaikuttaako kun ei ole ilmansuodatinta. Olen koittanut hankkia mut ei valmisteta kuulemma enää. Pystyykö seoksia säätään mistään?
-
sulla muuten just samanlainen valkoinen ku mulla. On mpi ruisku
Ymmärtääkseni seoksia säädetään sen ilmamäärämittaus -lautasen juuresta. Siinä ffp:n linkissä on havainnollistava kuva.jaskapaska kirjoitti:kaasuvaijeri ei jumi ja ruuvia ei saa enää pienemmälle. En tiwdä vaikuttaako kun ei ole ilmansuodatinta. Olen koittanut hankkia mut ei valmisteta kuulemma enää. Pystyykö seoksia säätään mistään?
Ei se ilmansuodatin pitäisi tuohon mitenkään oleellisesti vaikuttaa, mutta kannattaa sinne joku roskia estävä tuke laittaa. Menee muuten koko säätötyö hukkaan kun kone horii kaikki kottaraista pienemmät vastaan lentävät roskat sisäänsä.
Minä säädätin koneen loppuviimeeksi pajalla, kun olin ensin korjannut imuvuodot ja tarkistanut, että kylmärikastus ja sen suutin toimivat oikein. Hyvä tuli ja katsastukset on sen jälkeen menneet läpi ongelmitta.
Mikäs tuon auton tarina on? Onko sitä kenties miten paljon jo ennen tyhjäkäyntiongelmia ropattu, eli onko tuo korkea tyhjäkäynti vain oire jostain muusta?
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
-
No auto on viimeksi katsastettu vuonna -99 ja sen jlkeen seissyt joskus vähän käytetty välillä. Entisen omistajan mukaan tekniikka toiminut moitteemasti sillo 99 ku viimeksi käytössä ollut