Mondeoon alustaa ja vannetta...
Mondeoon alustaa ja vannetta...
kukkuu...
olen aikeissa ostaa vm.01 farmari(1.8/2.0 bensa) mondeon ja siihen tarvisi laittaa alusta kuntoon ja pyöränkaaret täyteen...=) eli mitä madallusjousia/sarjoja olette laittaneet tai nähneet alla??tarkoitus olisi saada tyhjä väli pois renkaan ja kaaren välistä ainakin edessä ja myös takanakin... olen harkinnut tämän sarjan ostoa http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=6064
millanen mahtaa olla???
sitten vanteisiin... tarkoitus olisi laittaa 19" jos kukkaro antaa periksi mutta 18" kelpaa myös... minkä levyiset vanteet mahtaa koteloihin sopia ja millä et luvulla...???
olen aikeissa ostaa vm.01 farmari(1.8/2.0 bensa) mondeon ja siihen tarvisi laittaa alusta kuntoon ja pyöränkaaret täyteen...=) eli mitä madallusjousia/sarjoja olette laittaneet tai nähneet alla??tarkoitus olisi saada tyhjä väli pois renkaan ja kaaren välistä ainakin edessä ja myös takanakin... olen harkinnut tämän sarjan ostoa http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=6064
millanen mahtaa olla???
sitten vanteisiin... tarkoitus olisi laittaa 19" jos kukkaro antaa periksi mutta 18" kelpaa myös... minkä levyiset vanteet mahtaa koteloihin sopia ja millä et luvulla...???
Re: Mondeoon alustaa ja vannetta...
no niin... nyt on voortti ostettu...=( ajatus olisi ostaa nyt talvea vasten vaan pelkät madallusjouset... eli minkäs merkkiset jouset tiputtais tuota kotteroa niin ettei se jää "keulimaan"
Re: Mondeoon alustaa ja vannetta...
H & R.
Itekki Focukseen heitin juuri sen vuoksi ettei keuli, esim Eibachit puottaa usein takaa enempi kuin edestä, vähän kun heittä kuormaa niin jo keulii sitten viimesitään. H & R:llä auton asento aina keula jää alemmaksi kuin perä, tosin focuksess jo siinä rajoilla että vakio iskarit kestää tota, mutta vaihdetaan iskarit jos rupeaa tuntumaan siltä.

Itekki Focukseen heitin juuri sen vuoksi ettei keuli, esim Eibachit puottaa usein takaa enempi kuin edestä, vähän kun heittä kuormaa niin jo keulii sitten viimesitään. H & R:llä auton asento aina keula jää alemmaksi kuin perä, tosin focuksess jo siinä rajoilla että vakio iskarit kestää tota, mutta vaihdetaan iskarit jos rupeaa tuntumaan siltä.

Ford #11
Re: Mondeoon alustaa ja vannetta...
Mulla ainakin mondeo mk1 keuli aika raakasti h&r:illä, ei auttanu vaikka laittoi eteen lyhyemmät iskarit ja black&deckerillä sääti vähän h&r:iä.
Tänään sitten vaihdettiin taakse uudet iskarit vakio jousilla että saatiin se keuliminen loppumaan, siinä jousipuristimilla temppuillessa tuli huomattua että vittuakos niillä, sormin sai painaa jouset kasaan. vajaa 2 vuotta kerkes mukana pomppia.
Mazdassani taasen 4 vuotta olleet kybin jouset ei paljoa uudesta ollu löystyny kun siihenkin iskarit kesällä vaihdettiin.
Onhan tuo omakin mk3 vähän citymaasturin näköinen 16" aluilla ja vakio alustalla, kun menee vaikka pää kaaren väliin, mutta onpahan mukavempi ajella.
Uudempaa autoa en pelkillä madallusjousilla pilais, jos se pitää tonttiin saada niin kannattaa mielestäni sijoittaa säädettävään alustasarjaan. Vakio iskaritkaan kun ei kovin kauaa niitten madallusjousien seurana viihdy.
Tänään sitten vaihdettiin taakse uudet iskarit vakio jousilla että saatiin se keuliminen loppumaan, siinä jousipuristimilla temppuillessa tuli huomattua että vittuakos niillä, sormin sai painaa jouset kasaan. vajaa 2 vuotta kerkes mukana pomppia.
Mazdassani taasen 4 vuotta olleet kybin jouset ei paljoa uudesta ollu löystyny kun siihenkin iskarit kesällä vaihdettiin.
Onhan tuo omakin mk3 vähän citymaasturin näköinen 16" aluilla ja vakio alustalla, kun menee vaikka pää kaaren väliin, mutta onpahan mukavempi ajella.
Uudempaa autoa en pelkillä madallusjousilla pilais, jos se pitää tonttiin saada niin kannattaa mielestäni sijoittaa säädettävään alustasarjaan. Vakio iskaritkaan kun ei kovin kauaa niitten madallusjousien seurana viihdy.
Mazda 626 gti sedan -89
Ford Mondeo 2.0i glx hb -96
Ford Mondeo 1.8i trend wagon -01
www.vaasanykkosradio.fi
Ford Mondeo 2.0i glx hb -96
Ford Mondeo 1.8i trend wagon -01
www.vaasanykkosradio.fi
Re: Mondeoon alustaa ja vannetta...
???? en tiedä kun juuri h&r on tunnettu siitä että jättää auton oikesti lievään etu nojaan. Tosin H&R :llä on 3 eri tyyppistä jousi mallistoa pelkissä jousissa ja samaankin auto malliin eri akselipainoille oma sarjansa vielä jokaisessa tyypissä(=eri koneille omasettinsä). Liekkö ollut sitten juuri oikea setti kyseessä.Wiima kirjoitti:Mulla ainakin mondeo mk1 keuli aika raakasti h&r:illä, ei auttanu vaikka laittoi eteen lyhyemmät iskarit ja black&deckerillä sääti vähän h&r:iä.
Ei se siitä mihinkään pilaanu, kaikki ei halua mitään kivirekeä. Matala voi olla myös mukava kun ei ota mitään pilipali halppis jousia. Iskarien kesto on sitä vastoin tosi kuten totesin aiemmin, mutta niitä voi vaihtaa myös myöhemminkin jos ja kun tarvis tulee.Wiima kirjoitti:Uudempaa autoa en pelkillä madallusjousilla pilais, jos se pitää tonttiin saada niin kannattaa mielestäni sijoittaa säädettävään alustasarjaan. Vakio iskaritkaan kun ei kovin kauaa niitten madallusjousien seurana viihdy.
Ford #11
Re: Mondeoon alustaa ja vannetta...
ja tietenkin voi tarjota alustasarjaa tai jousia, jos on luopumassa/vaihtamassa omistaan...
Re: Mondeoon alustaa ja vannetta...
kummat...??eibach(40/30) vai voltech(45/35??)...?? mitkäs nämä jotkut fordin omat madallusjouset on?? kirjotetaan että ovat eibach mut ilmeisesti tiputtavat vaan 30/30??
-
- Viestit: 176
- Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mondeoon alustaa ja vannetta...
Focukseen asennutin tämän Fordin "listoilta" löytyvän madallussarjan ja madallukseksi mainittiin n. 30 mm. Jouset ovat Eibachin. Mittaus osoitti, että tippui edestä 37 mm ja takaa 27 mm. Ainakin Focuksessa asento muuttui varsin hyväksi.tonto79 kirjoitti:kummat...??eibach(40/30) vai voltech(45/35??)...?? mitkäs nämä jotkut fordin omat madallusjouset on?? kirjotetaan että ovat eibach mut ilmeisesti tiputtavat vaan 30/30??