Scorpio 2.0 -> 2.3

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja jucca »

Minkälainen urakka on vaihtaa -94 Scorpion 2.0 koneen tilalle uudemmasta korista 2.3? Käykö samaan manuaalilaatikkoon? Mites sähköjen kytkennät tapahtuu? Onko kenelläkään kokemusta hommasta? Paljonko 2.3 on tehoa ja vääntöä?
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Tarviit mm. mittariston ja muut uudemmasta, kun 2.3 16V kone on EEC-V ohjattu. Manuaalivaihteisto pitäisi käydä ihan ongelmitta.

Tehoa se 147hp ja reilut ~200nm vääntöä.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja koskar »

Lohkon kierteet ja reiät on samalla kohtaa 2.0 ja 2.3 lohkoissa, että sen puoleen ei mitään ongelmaa pitäisi olla.

RS2000 piireissä tuo 2.0 -> 2.3 muutoksen tuoma ylimääräinen 15% on tavattu sumusaarilla korjata ihan vaan lastulla ja Escort Cosworth bensanpaineensäätimellä. Suuttimien tuotto kasvaa tällä paineen nostolla (2.7bar -> 3.5??) jotain luokkaa 254cc/min -> ~290cc/min jolloin seos kyllä jää hieman rikkaalle, mutta toimii. 175-185hp / 250Nm+ näyttää useammissa papereissa muuten vakio osilla (RS2000 nokat, imu- ja pakosarja + ECU) löytyvän. 216hp/~280Nm sitten läppärungoilla ja muille pikkuhelyillä.
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Ja tuossa 2,3 koneessa ei ole virranjakajaa. Tosin nokka-akselinpäässä kyllä olisi mahdollisuus kiinnittää 8v-mallin jakaja, mutta jakopäänkopassa ja venakopassa ei oo jakajalle paikkaa. Eli jos alkuperästä moottorinohjausta haluis käyttää, niin joutus muokkaamaan venakoppaa. Sen jakajan alle tulevan levyn voi ottaa 8v-dokista.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja koskar »

ohc205 kirjoitti:Ja tuossa 2,3 koneessa ei ole virranjakajaa. Tosin nokka-akselinpäässä kyllä olisi mahdollisuus kiinnittää 8v-mallin jakaja, mutta jakopäänkopassa ja venakopassa ei oo jakajalle paikkaa. Eli jos alkuperästä moottorinohjausta haluis käyttää, niin joutus muokkaamaan venakoppaa. Sen jakajan alle tulevan levyn voi ottaa 8v-dokista.
En noista vajaaventtiilisistä tiedä ;), mutta noissa kaikissa 16 naulaisissa pitäisi venttilikoneistonkansien käydä ristiin? Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Toki uudemmissa on esim. nokka-akselin asennontunnistimen paikka, mutta muuten samanlaisia?
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja jucca »

koskar kirjoitti:RS2000 piireissä tuo 2.0 -> 2.3 muutoksen tuoma ylimääräinen 15% on tavattu sumusaarilla korjata ihan vaan lastulla ja Escort Cosworth bensanpaineensäätimellä. Suuttimien tuotto kasvaa tällä paineen nostolla (2.7bar -> 3.5??) jotain luokkaa 254cc/min -> ~290cc/min jolloin seos kyllä jää hieman rikkaalle, mutta toimii. 175-185hp / 250Nm+ näyttää useammissa papereissa muuten vakio osilla (RS2000 nokat, imu- ja pakosarja + ECU) löytyvän. 216hp/~280Nm sitten läppärungoilla ja muille pikkuhelyillä.
Eikö tuo nyt ole jo aika offtopic?
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja koskar »

jucca kirjoitti:Eikö tuo nyt ole jo aika offtopic?
Voi anteeksi, onhan se offtopicia koko viesti, pahoitteluni tästä. Ensi kerralla lupaan olla tarkempi, mutta myös Sinä voit vaikuttaa asioihin ilmoittamalla näistä asiattomista viesteistä ylläpidolle. Taitaa olla jopa oma nappi sitä varten tuossa yläpuolella. Voit laittaa terkkuja samalla, että poistaa nämä kaikki laittamani niin ei tule Sinulle paha mieli kun joku yrittää auttaa ja et saa siitä lopulta mitään irti. Koitan olla vastaamatta tähän enää.

Laitan lisäofftopicin / selitteen:
Aloitusviestissä et maininnut mitä osia meinaat käyttää, niin vahingossa ajattelin sinulla olevan esim 2.0i 16V malli jossa tuo sama bensanpaineennosto voisi auttaakkin. Toki jos kaikki osat laitat toisesta autosta niin eipä tuossa mitään ongelmaa taida olla kysyttäväksi asti.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Tekno kirjoitti:Tarviit mm. mittariston ja muut uudemmasta, kun 2.3 16V kone on EEC-V ohjattu.
Miks mittaristo pitää vaihtaa ?
Sierran mittariston pystyy muokkaamaan niin että ymmärtää hukkakipinä sytytyksen,miks ei siis scorbankin :wink: .
gti golo palloilija
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3

Viesti Kirjoittaja jucca »

koskar kirjoitti: Voi anteeksi, onhan se offtopicia koko viesti, pahoitteluni tästä. Ensi kerralla lupaan olla tarkempi, mutta myös Sinä voit vaikuttaa asioihin ilmoittamalla näistä asiattomista viesteistä ylläpidolle. Taitaa olla jopa oma nappi sitä varten tuossa yläpuolella. Voit laittaa terkkuja samalla, että poistaa nämä kaikki laittamani niin ei tule Sinulle paha mieli kun joku yrittää auttaa ja et saa siitä lopulta mitään irti. Koitan olla vastaamatta tähän enää.

Laitan lisäofftopicin / selitteen:
Aloitusviestissä et maininnut mitä osia meinaat käyttää, niin vahingossa ajattelin sinulla olevan esim 2.0i 16V malli jossa tuo sama bensanpaineennosto voisi auttaakkin. Toki jos kaikki osat laitat toisesta autosta niin eipä tuossa mitään ongelmaa taida olla kysyttäväksi asti.
No nyt tais kaverilla leikata kiinni pahemman kerran.. Ei tarvi noin itteensä ottaa.
Ensinnäkin tässä ei ole kyse virittämisestä, vaan moottorin vaihdosta.
Toisekseen mk1 Scorpiota ei ole 16v koneella, joten venttiilien määrää ei tullut tuossa erikseen mainittua.
Vastaa Viestiin