Scorpio 2.0 -> 2.3
Scorpio 2.0 -> 2.3
Minkälainen urakka on vaihtaa -94 Scorpion 2.0 koneen tilalle uudemmasta korista 2.3? Käykö samaan manuaalilaatikkoon? Mites sähköjen kytkennät tapahtuu? Onko kenelläkään kokemusta hommasta? Paljonko 2.3 on tehoa ja vääntöä?
Re: Scorpio 2.0 -> 2.3
Tarviit mm. mittariston ja muut uudemmasta, kun 2.3 16V kone on EEC-V ohjattu. Manuaalivaihteisto pitäisi käydä ihan ongelmitta.
Tehoa se 147hp ja reilut ~200nm vääntöä.
Tehoa se 147hp ja reilut ~200nm vääntöä.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Scorpio 2.0 -> 2.3
Lohkon kierteet ja reiät on samalla kohtaa 2.0 ja 2.3 lohkoissa, että sen puoleen ei mitään ongelmaa pitäisi olla.
RS2000 piireissä tuo 2.0 -> 2.3 muutoksen tuoma ylimääräinen 15% on tavattu sumusaarilla korjata ihan vaan lastulla ja Escort Cosworth bensanpaineensäätimellä. Suuttimien tuotto kasvaa tällä paineen nostolla (2.7bar -> 3.5??) jotain luokkaa 254cc/min -> ~290cc/min jolloin seos kyllä jää hieman rikkaalle, mutta toimii. 175-185hp / 250Nm+ näyttää useammissa papereissa muuten vakio osilla (RS2000 nokat, imu- ja pakosarja + ECU) löytyvän. 216hp/~280Nm sitten läppärungoilla ja muille pikkuhelyillä.
RS2000 piireissä tuo 2.0 -> 2.3 muutoksen tuoma ylimääräinen 15% on tavattu sumusaarilla korjata ihan vaan lastulla ja Escort Cosworth bensanpaineensäätimellä. Suuttimien tuotto kasvaa tällä paineen nostolla (2.7bar -> 3.5??) jotain luokkaa 254cc/min -> ~290cc/min jolloin seos kyllä jää hieman rikkaalle, mutta toimii. 175-185hp / 250Nm+ näyttää useammissa papereissa muuten vakio osilla (RS2000 nokat, imu- ja pakosarja + ECU) löytyvän. 216hp/~280Nm sitten läppärungoilla ja muille pikkuhelyillä.
Re: Scorpio 2.0 -> 2.3
Ja tuossa 2,3 koneessa ei ole virranjakajaa. Tosin nokka-akselinpäässä kyllä olisi mahdollisuus kiinnittää 8v-mallin jakaja, mutta jakopäänkopassa ja venakopassa ei oo jakajalle paikkaa. Eli jos alkuperästä moottorinohjausta haluis käyttää, niin joutus muokkaamaan venakoppaa. Sen jakajan alle tulevan levyn voi ottaa 8v-dokista.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Scorpio 2.0 -> 2.3
En noista vajaaventtiilisistä tiedäohc205 kirjoitti:Ja tuossa 2,3 koneessa ei ole virranjakajaa. Tosin nokka-akselinpäässä kyllä olisi mahdollisuus kiinnittää 8v-mallin jakaja, mutta jakopäänkopassa ja venakopassa ei oo jakajalle paikkaa. Eli jos alkuperästä moottorinohjausta haluis käyttää, niin joutus muokkaamaan venakoppaa. Sen jakajan alle tulevan levyn voi ottaa 8v-dokista.

Re: Scorpio 2.0 -> 2.3
Eikö tuo nyt ole jo aika offtopic?koskar kirjoitti:RS2000 piireissä tuo 2.0 -> 2.3 muutoksen tuoma ylimääräinen 15% on tavattu sumusaarilla korjata ihan vaan lastulla ja Escort Cosworth bensanpaineensäätimellä. Suuttimien tuotto kasvaa tällä paineen nostolla (2.7bar -> 3.5??) jotain luokkaa 254cc/min -> ~290cc/min jolloin seos kyllä jää hieman rikkaalle, mutta toimii. 175-185hp / 250Nm+ näyttää useammissa papereissa muuten vakio osilla (RS2000 nokat, imu- ja pakosarja + ECU) löytyvän. 216hp/~280Nm sitten läppärungoilla ja muille pikkuhelyillä.
Re: Scorpio 2.0 -> 2.3
Voi anteeksi, onhan se offtopicia koko viesti, pahoitteluni tästä. Ensi kerralla lupaan olla tarkempi, mutta myös Sinä voit vaikuttaa asioihin ilmoittamalla näistä asiattomista viesteistä ylläpidolle. Taitaa olla jopa oma nappi sitä varten tuossa yläpuolella. Voit laittaa terkkuja samalla, että poistaa nämä kaikki laittamani niin ei tule Sinulle paha mieli kun joku yrittää auttaa ja et saa siitä lopulta mitään irti. Koitan olla vastaamatta tähän enää.jucca kirjoitti:Eikö tuo nyt ole jo aika offtopic?
Laitan lisäofftopicin / selitteen:
Aloitusviestissä et maininnut mitä osia meinaat käyttää, niin vahingossa ajattelin sinulla olevan esim 2.0i 16V malli jossa tuo sama bensanpaineennosto voisi auttaakkin. Toki jos kaikki osat laitat toisesta autosta niin eipä tuossa mitään ongelmaa taida olla kysyttäväksi asti.
Re: Scorpio 2.0 -> 2.3
Miks mittaristo pitää vaihtaa ?Tekno kirjoitti:Tarviit mm. mittariston ja muut uudemmasta, kun 2.3 16V kone on EEC-V ohjattu.
Sierran mittariston pystyy muokkaamaan niin että ymmärtää hukkakipinä sytytyksen,miks ei siis scorbankin

gti golo palloilija
Re: Scorpio 2.0 -> 2.3
No nyt tais kaverilla leikata kiinni pahemman kerran.. Ei tarvi noin itteensä ottaa.koskar kirjoitti: Voi anteeksi, onhan se offtopicia koko viesti, pahoitteluni tästä. Ensi kerralla lupaan olla tarkempi, mutta myös Sinä voit vaikuttaa asioihin ilmoittamalla näistä asiattomista viesteistä ylläpidolle. Taitaa olla jopa oma nappi sitä varten tuossa yläpuolella. Voit laittaa terkkuja samalla, että poistaa nämä kaikki laittamani niin ei tule Sinulle paha mieli kun joku yrittää auttaa ja et saa siitä lopulta mitään irti. Koitan olla vastaamatta tähän enää.
Laitan lisäofftopicin / selitteen:
Aloitusviestissä et maininnut mitä osia meinaat käyttää, niin vahingossa ajattelin sinulla olevan esim 2.0i 16V malli jossa tuo sama bensanpaineennosto voisi auttaakkin. Toki jos kaikki osat laitat toisesta autosta niin eipä tuossa mitään ongelmaa taida olla kysyttäväksi asti.
Ensinnäkin tässä ei ole kyse virittämisestä, vaan moottorin vaihdosta.
Toisekseen mk1 Scorpiota ei ole 16v koneella, joten venttiilien määrää ei tullut tuossa erikseen mainittua.