Laiska Sierra (-84)
Laiska Sierra (-84)
Ongelma on se että Riesa on todella laiska, 0-80km/h kiihdytys kestää ja kestää ja kestää. Jos rekan perässä ajaa esim. satasen alueella niin ei mitään mahiksia päästä ohi kun kiihtyy niin paskasti. Kone on 1.6 OHC ja kaasari on (luultavasti) Ford VV.
Sytytystulpat uusin tänään mutta se ei vaikuttanut mitenkään. Huoltokirjan mukaan seos on oikea, vanhojen tulppien kärjet oli vaalean ruskeat. Kävin IRC-kanavalta jo kyselemässä vähän mutta vielä ei lopullista vastausta tullut. Joku ehdotti kaasutinvikaa, mitähän vikaa siinä voisi olla? Pitääkö koko värkki uusia?
Lisäksi konehuoneesta löytyi yksi venttiili joka oli auki, eikä kone tahtonut tyhjäkäynnillä pysyä ollenkaan käynnissä (sammui valoissa jne.). Venttiilin tukkimalla kone pysyy vaivoin käynnissä tyhjäkäynnillä. (kuva: http://edu.kauhajoki.fi/~mristila/sierra.jpg)
Sytytystulpat uusin tänään mutta se ei vaikuttanut mitenkään. Huoltokirjan mukaan seos on oikea, vanhojen tulppien kärjet oli vaalean ruskeat. Kävin IRC-kanavalta jo kyselemässä vähän mutta vielä ei lopullista vastausta tullut. Joku ehdotti kaasutinvikaa, mitähän vikaa siinä voisi olla? Pitääkö koko värkki uusia?
Lisäksi konehuoneesta löytyi yksi venttiili joka oli auki, eikä kone tahtonut tyhjäkäynnillä pysyä ollenkaan käynnissä (sammui valoissa jne.). Venttiilin tukkimalla kone pysyy vaivoin käynnissä tyhjäkäynnillä. (kuva: http://edu.kauhajoki.fi/~mristila/sierra.jpg)
Se on paikallaan nyt. Entäs tuo toinen avoin, minkälainen se alipainesäädin on?Arska kirjoitti:Pitkälti päin helvettiä näyttää olevan kaikki mitä kuvassa näkyy, tuohon nuolen osoittamaan letkulähtöön kuuluu tuo imuilman esilämmityksen ohjauksen letku, ja tuosta avoimesta kuuluu mennä alipainesäätimelle. Onneksi ei ole enempää kuvia....

Noh sillä lailla...
Ali-paine säädin on se mötikkä siinä virran jakajan kyljessä, johon tulee tuo kasa ali-paine letkuja ( vain 1 perille saakka ) se on SE palikka joka antaa sytytykselle ennakkoa tarpeen vaatiessa lisää...
Jos rikki, ainakin omastani katosi ystävämme vääntö kokonaan...
Ali-paine säädin on se mötikkä siinä virran jakajan kyljessä, johon tulee tuo kasa ali-paine letkuja ( vain 1 perille saakka ) se on SE palikka joka antaa sytytykselle ennakkoa tarpeen vaatiessa lisää...
Jos rikki, ainakin omastani katosi ystävämme vääntö kokonaan...
Osaamattomat valittaa
Hmm no ennakot siin o ainakin vituralla jos alipainesäätimen letku puuttuu. Itselläni on tällä hetkellä dfth-kaasari mutta imusarja näyttää samalta. Siihen nuolen osoittamaan kohtaa tulee todellakin se punainen pieni letku joka roikkuu siinä kuvan keskellä.
Sitten siihen paljaaseen tattiin joka on imusarjan vasemmassa reunassa yksin, siihen tulee alipainesäätö. Eli virranjakajassa (jossa sulla o muuten hienot keltaset johdot 8) ) on kyljessä sellanen paskanharmaanruskee pyöree esine josta lähtee pikkurillin paksunen letku. Siin o kuvasta päätellen joku t-haara myöhemmin. No sen letkun kuuluisi mennä siihen paljaaseen tattiin. Ihan mielenkiinnosta jos jaksat niin kerro mihin se nykyään menee?
EDIT: Itseasiassa itellä menee juurikin se letku joka sulla lähtee t-liittimestä "vasemmalle". Eli siin on sellanen musta möllykkä jossa on kuvassa valkoset reunat. Sen jälkeen pitäis letkun jatkaa siihen imusarjan tattiin.
Sitten siihen paljaaseen tattiin joka on imusarjan vasemmassa reunassa yksin, siihen tulee alipainesäätö. Eli virranjakajassa (jossa sulla o muuten hienot keltaset johdot 8) ) on kyljessä sellanen paskanharmaanruskee pyöree esine josta lähtee pikkurillin paksunen letku. Siin o kuvasta päätellen joku t-haara myöhemmin. No sen letkun kuuluisi mennä siihen paljaaseen tattiin. Ihan mielenkiinnosta jos jaksat niin kerro mihin se nykyään menee?
EDIT: Itseasiassa itellä menee juurikin se letku joka sulla lähtee t-liittimestä "vasemmalle". Eli siin on sellanen musta möllykkä jossa on kuvassa valkoset reunat. Sen jälkeen pitäis letkun jatkaa siihen imusarjan tattiin.
Joo, toi alipainetoimisella kakkoskurkulla oleva kaasari ei ole niitä parhaita. Voi olla, että sulla ei aukea se kakkoskurkku kunnolla/ollenkaan. Itsellä oli ainakin sellasia ongelmia. Mekaaninen kaasari vaan tilalle ni rokkaa
Weber DGV/DGAV siis.

Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Tuossahan ketjun aloittaja puhuu vv-kaasarista, jossa ei ole mitään kakkoskurkkuja. Tuo vv-kaasarihan on tuo "muuttuvakurkkuinen" (jotkut sanoo juuttuvakurkkuinen). Ehkä huonoin kaasari ikinä.. Suosittelen korvaamista jollain oikealla kaasarilla. 8)Mak383 kirjoitti:Joo, toi alipainetoimisella kakkoskurkulla oleva kaasari ei ole niitä parhaita. Voi olla, että sulla ei aukea se kakkoskurkku kunnolla/ollenkaan. Itsellä oli ainakin sellasia ongelmia. Mekaaninen kaasari vaan tilalle ni rokkaaWeber DGV/DGAV siis.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Samaa laiskuutta havaittavissa meidänkin sierrassa, tosin kaikki letkut pitäis olla paikallaan.
Mul sattuu olemaan tommonen 2 litrasen sierran kaasari, vois varmaan sen viritellä tuohon kiinni joskus. Mistähän tommoseen kaasariin sais muuten osia, kun kakkoskurkun avausmekanismista puuttuu jokunen osa?

Mul sattuu olemaan tommonen 2 litrasen sierran kaasari, vois varmaan sen viritellä tuohon kiinni joskus. Mistähän tommoseen kaasariin sais muuten osia, kun kakkoskurkun avausmekanismista puuttuu jokunen osa?
Motonetissä on myynnissä kaasuttimen huoltosarja (1,3/1,6 --87 jos Ford-VV (muuttuvakurkkuinen)) sekä pelkkiä lapazun mainitsemia alipainekalvoja (1,3/1,6 --87 Kalvo (Ford VV)). Huoltosarja maksaa 36 euroa, pelkkä kalvo 8 euroa. Kannattaisiko minun tilata kummatkin vai pelkkä alipainekalvo (olettaen että se kalvo on hajalla)?
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Turha edes miettiä tuon vv kaasarin kunnostusta, 2 litrasen kaasari vaan paikoilleen ja vähän suuttimien vaihtoa, samalla pientä teholisää. Kaikkein helpoimmalla pääset jos otat 1.6 taunuksesta kaasarin ja imusarjan, niitä saa lähes ilmaiseksi ja toimii. E-maxista löytyis tietysti 2-kurkkuista weberiä suoraan sopivilla säädöillä.
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
Varmasti loppuu laiskuus ku esim. hx40 tukkii kylkee viheltää.
Saas nähdä jos ite saa joskus toin farkun liikkeelle sillä TIC tekniikal, ei pitäs olla ainakaa laiska.
Tavoite et vakio cossu pitää ainakin kepittää.
Mulla nyt käyttö hopassa näin:
2.0iS pikku pirityksillä, iso 4-vaihteinen lodju(1.6??), Is perä 3.9:1 välityksellä. Lähtee niinku kuppa töölostä tai mummo ojasta. pykälää saa lappaa silmää kokoaja, muttei kyllä sitte hirveitä kuljekkaan.

Saas nähdä jos ite saa joskus toin farkun liikkeelle sillä TIC tekniikal, ei pitäs olla ainakaa laiska.


Mulla nyt käyttö hopassa näin:
2.0iS pikku pirityksillä, iso 4-vaihteinen lodju(1.6??), Is perä 3.9:1 välityksellä. Lähtee niinku kuppa töölostä tai mummo ojasta. pykälää saa lappaa silmää kokoaja, muttei kyllä sitte hirveitä kuljekkaan.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG