Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sierra2.3-16v kirjoitti:No, jos levy on erikokoinen (suurempi), niin eikö laakeripukin sitten täydy nousta ylemmäs ja satulan kiinnittyä ylemmäs, jotta suurempi levy mahtuu? Näin ainakin minun järkeni sanoo, mikäänhän ei estä kokeilemasta, se vaan yleensä maksaa rahaa.
Pitää sitten etsiä V6- tai ABS- Sierran tukivarret.. Vai käyköhän skorpparinkin tukivarret yhteen 7" kelkan ja laippavetarien kanssa?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Eihän sun tukivarsia tarvi vaihtaa, eihän ne satulat tukivarsiin pulttaannu.. Vaan ne laakeripukit, jotka pultataan tukivarsiin. Tukivarret on mun mielestä ihan samaa kamaa nelikkosierroissa, scorpeissa jne. Tai aiankin itse oon niitä sekoitellut ihan sekasin, eikä oo ollut ongelmia. Nytkin taitaa olla jotkut scorpion tukivarret autossa kiinni.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mk1 sierrassa on taka-vakaajan kiinnikkeet eri paikoissa kuin taas mk2 sierrassa ja scorpiossa.
Se ero noilla takatukivarsilla on.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

ohc205 kirjoitti:Mk1 sierrassa on taka-vakaajan kiinnikkeet eri paikoissa kuin taas mk2 sierrassa ja scorpiossa.
Se ero noilla takatukivarsilla on.
Jep, pitää paikkansa, unohdin koko mk ykkösen :oops:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Nyt tuli eteen tukivarsipaketti. Ostan varretkin kun kukaan ei tunnu myyvän laakeripukkeja erikseen.. Eteeni tyrkytetään seuraavanlaisia osia :arrow:

Kuva
Kuva2
Kuva3

Kysymys kuuluu; ovatko nuo tosiaan levyjarrullisesta sierrasta? Ja onko noissa ne laakeripukit paikallaan?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Ei tossa ekassa kuvassa ainakaan oo mitään muuta paikallaan kuin puslat. Viimesessä kuvassa on toisessa tukivarressa laakeripukki paikallaan, mutta napa puuttuu, ja ne on ainakin levyjarrullisen, koska on absianturitkin.

Itse tukivarsien olemisella levyjarrullisesta autosta ei ole mitään merkitystä, koska levyjarrullisen laakeripukit/navat voi laittaa rumpujarrullisen tukivarsiinkin, ne on ihan samanlaiset. Tosin tossa viimesessä kuvassa näkyy olevan kallistuksen vakaajan kiinnikkeetkin, onhan sekin optio kiva olla olemassa jos joskus tarvii sellainen lisätä.. :wink:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo, tässä kuva toisista tukivarsista ------->>>>>> http://s198.photobucket.com/albums/aa82 ... varsi4.jpg

Eli onko näissä ne laakeripukit paikoillaan ja ylipäänsä kaikki muu että saan heittää levyt ja satula hilppeet paikoilleen?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

No ei oo noissakaan laakeripukkeja/pyörännapoja paikallaan.. Eli se on se osa, mikä pulttaantuu siihen suuren reiän ympärille, laakeripukkiin tulee satulan kannakerauta kiinni, ja napaan levy..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

No voi vitalish.. P*rkele kun ei mistään löydä pelkkiä laakeripukkeja, ja myytävänä olevista varsista on aina nypitty pois nuo pukit :? Laakeripukkeja tuskin saa enää uusina...?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

No jos kiinnostaa, niin mulla olis yhdet takatukivarret kallistuksenvakaajan paikoilla, Laakeripukit on samat kuin sierrassa, mutta navat on scorpion. Tossa on kaks vaihtoehtoa, joko etsit niihin sierran navat, tai koneistat noihin napoihin sierran jaon.. Oon niitä itselleni vähän jemmannut jos joskus tarvis tukivarret vaihtaa, mutta voin toki myydä jos joku tarvii. Jos kiinnostusta niin kysele privalla lisää.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo, pitää aluksi koittaa etsiä noita vähän lähempää.. Seuraava kyssäri koskee tuota mainitsemaasi napaa, eli kun vaihdan laakeripukit 253mm levyllisestä Sierrasta/Scorppiosta, niin voinko silti käyttää 4WD- cossun napoja?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kyllä mun mielestä 4WD cossun navat käy niihin laakeripukkeihin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja mamu »

moro.

ghia riesassa on D mallin perä. välitys on tiedossa, mutta onko ne kaikki lukollisia? on osannut/huomannut/jaksanut lukea kaikkea ylläolevaa^^? :mrgreen:
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Ei ole kaikki lukollisia. Taitaa yleisimmin olla iS sierra mistä löytää lukkoperän
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja mamu »

selvä^^ on tai ei, sladissa menee niin p*rkleesti 8)
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Sierran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja jucca »

Onko 2.9 -93 farkku Sierra 7" vai 7.5" perällä?
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja choesos »

tuleeks millainen hyöty suhde jos vaihtaa 3,62 välityksen tilalle 3,92 ??? onks siin mitään järkeä
Viimeksi muokannut choesos, 05 Marras 2010 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Matzku.

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Matzku. »

Onko sierran ja Skorpionin taka-akselit täysin erilaisia vai passaako korppion taka akseli sierraan? joku heppu kauppas skorpionin lukkoperällä olevaa taka-akselia kehu että sopii suoraan sierraan, sais siinä levyjarrutki sitte samalla taakse, en oo vaan kerinny käymään kattomas sitä
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Tekno »

choesos kirjoitti:tuleeks millainen hyöty suhde jos vaihtaa 3,62 välityksen tilalle 3,92 ??? onks siin mitään järkeä
On siinä.

Itse vaihdoin Scorpioon 3.91 tilalle 4.27:n 8)
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

choesos kirjoitti:tuleeks millainen hyöty suhde jos vaihtaa 3,62 välityksen tilalle 3,92 ??? onks siin mitään järkeä
Kyllähän se kiihtyy paremmin. Itekin tein kyseisen swapin.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Matzku. kirjoitti:Onko sierran ja Skorpionin taka-akselit täysin erilaisia vai passaako korppion taka akseli sierraan? joku heppu kauppas skorpionin lukkoperällä olevaa taka-akselia kehu että sopii suoraan sierraan, sais siinä levyjarrutki sitte samalla taakse, en oo vaan kerinny käymään kattomas sitä
Kyllä ne sopii ristiin, kun muistaa vaan että farmareissa on iskarin kiinnitys erilainen kuin sedanissa ja viistoperässä.

Eli sedan ja viistoperä scorpiosta käy saman korimallin sierraan taka-akselisto.
Ja farmari scorpiosta käy farmari sierraan.
Ja mk1 scorpioissa on 5x112 pulttijako.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja jucca »

Mikähän välitys löytyy mk1 1.6 OHC Sierrasta? Onko murikassa mitään merkintöjä välityksestä?
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Foordson »

jucca kirjoitti:Mikähän välitys löytyy mk1 1.6 OHC Sierrasta? Onko murikassa mitään merkintöjä välityksestä?
Tuolta löytyy tarvittava tieto.
http://www.super7thheaven.co.uk/Sierra_ ... fferential
jn79
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Helmi 2007 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja jn79 »

ohc205 kirjoitti: Kyllä ne sopii ristiin, kun muistaa vaan että farmareissa on iskarin kiinnitys erilainen kuin sedanissa ja viistoperässä.

Eli sedan ja viistoperä scorpiosta käy saman korimallin sierraan taka-akselisto.
Ja farmari scorpiosta käy farmari sierraan.
Ja mk1 scorpioissa on 5x112 pulttijako.
Mites tuo raideleveys? Sierrassa 1468 mm ja scorpiossa 1492 mm.
Mondeo 2.5 v6 Ghia -97
Sierra 1.6 L -84
RaivoRape
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Joulu 2012 08:27

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Viesti Kirjoittaja RaivoRape »

tuota tuota tällästä lähtisisin kyselemään tuli hommattua tuollanen 7'5 ilmeisesti kitkalukollinen murikka välitystä en muista mutta mimmosta öljyä sinne kannattaa tunkea ja kuinka äkänen se lukko on onko kellään kokemusta
Vastaa Viestiin