Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Avattaisko lisävaloille ihan oma topicci, kaikkia kokemuksiä ja kysymyksiä varten.
Itsellä olis kysymyksenä että onko kellään Lighforcen kombosuotimista kokemusta, nyt turhan kapea ja pistemmäinen toi valokeila vaikka xenoneilla meneekin varmaan lähelle kilsaa. Tuolla Ruotsissa oli yhdessä testissä kombosuotimet mutta se oli ihan katastrofi , en tiedä noista väliholkeista Ruotsin testissä mutta liekkö niillä mitä merkitystä tohon tulokseen.
Viimeksi muokannut svart, 18 Marras 2009 19:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyseleppäs tokor:lta kokemusta komboista (170mm). Itellä ei vielä kokemuksia.
Onko sulla tuosta "katastrofi"-testistä linkkiä tai muuta vastaavaa? Kyllä se väliholkki vaikuttaa valokeilaan merkittävästi.
Sulla ilmeisesti xenonit tungettuna lamppuihin?
hoopee kirjoitti:Kyseleppäs tokor:lta kokemusta komboista (170mm)
Eipä tuota kokemusta ole oikein tullut...kerran päässy kokeileen suotimien vaihdon jälkeen, täällä on liian paljo valopylväitä!
Herra tiplomitollo raahaa ahterin pikkaisen etelämmäs niin aletaan testaan kunnolla ja eri yhdistelmillä!
hoopee kirjoitti:Kyllä se väliholkki vaikuttaa valokeilaan merkittävästi.
Välirenkaalla itsellään saadaan jo merkittäviä muutoksia aikaan ajatellen valokuviota, polttoväliä muuttamalla on aika iso merkitys!
svart kirjoitti:nyt turhan kapea ja pistemmäinen toi valokeila vaikka xenoneilla meneekin varmaan lähelle kilsaa
Kokeiles tuplata välirengas, keksi jostain toiset/jotain jolla saat tuplattua alkuperäisen renkaan...pistän kombosuotimista infoa ku ehtis/jaksais lähtä erikseen testaan!
joo pysähdyin yhdelle tielle ja zoomailin tolla kopalla erillaisia holkki variaatioita silleen ihan pyörittelemällä koppaa eri polttoväleille, mutta en saanut mielestäni sillaikaan riittävästi leveyttä tolla alkumatkalle. Edelliset Bosch Navigatorit valaisi kyllä ojan pohjatkin perusteellisesti heti auton keulan jälkeen.
Kombosuotimia tekis mieli koitella mutta noi aiemmin mainitut Ruotsin testit ei rohkaise tilaamaan sikaa säkissä.
Vaihda valot vaikka boschin touring 190:iin eli semmoset littanat. Rupeaa näyttään lähelle ja leveesti.
En sitten tiedä mitä haluat siinä metrin päässä nähdä...hirven kohdalla mahtaa sillon olla jo myöhäistä
Pitääpä testailla E-170:ä kun joskus saa keulalle asti
Paikallaanhan nuo combot on...pitää varmaan poistaa xenonit käytöstä auton omista lähivaloista jotta näkee kuvion paremmin, näyttävät lähelle sen verran hyvin ettei 100w polttimoa oikein erota ..toki kauemmas näyttävät paremmin
Combon pikatestaus vaikuttaa sille ettei kärsi pitää välirenkaita paikallaan jos haluaa valokuvion yltävän myös pidemmälle..kerrotaan lisää ku ehditään kokeileen!
tokor kirjoitti:Combon pikatestaus vaikuttaa sille ettei kärsi pitää välirenkaita paikallaan jos haluaa valokuvion yltävän myös pidemmälle..kerrotaan lisää ku ehditään kokeileen!
Juuri tätä haen. Tota epäilenkin Ruotsin testin syyksi
No, kävin juuri hakemassa ne kombo suotimet Lightforce:n E240:siin 100km päästä olevasta lähimmästä myymälästä, ajoin pimeässä mennessä vakioilla ja tulessa komboilla. Ja kylläpä muuten kannatti ajaa se 200km ja maksaa niistä se 70eur, nyt on leveyttä vaikka kuinka ja pituuttakin silti aivan riittävästi.
Holkkeja ei paikoillaan kummallakaan matkalla.
Niin...suotimen ovh maahantuojan (ja meidän) sivuilla on 30€ kpl.
Ja eikös tuolla 200km kuluvalla polttoaineen hinnalla maksele jo vähän postikulujakin.
Onko sulla lähettää autosta kuvaa? Kerran ollaan soviteltu noita ämpärimalleja mk2 mondeon keulaan mutta päädyttiin hillitympiin.
Niin on, mutta lisäsivät vielä toimitus kulut kun he joutuivat tilaamaan ne kanssa maahantuojalta, ne kyllä tuli hieman yllärinä, muutenhan olisin ottanut ne suoraan kotiini jostain netti puljusta, No en ruvenuut kinaamaan vaan maksoin ja kiitin.
Kilometrejähän ei lasketa kunhan on vaan jokin syy ajella ja sai testata heti kunnolla ennenkaikkee.
Autona Mondeo 2008 mk4 1.8 tdci ja ongelmana kaiuttimesta kuuluva "rätinä" lisäpitkiä päälle laittaessa.
Eli asennutin tuossa vkl:na Hella Comet FF200 + kiinasta hommattu ultrafast ballasti 55w xenoneilla. Releen kautta asennus ja herätejohto otettu ryöstämällä vakiokaukovaloista H1:sta. Maadoitus tehty runkoon. Nyt kun laittaa lisäpitkät päälle niin kaiuttimista kuuluu sellainen häiritsevä "rätinä". Tämä kuuluu ainoastaan lisäpitkiä päälle laittaessa, jokaisella kerralla.
Vkl:n asennutin samalla vahvarin, oisko tälläkin jotain yhteyttä em. ongelmaan......?
Kellään kokemusta ja ideoita miten ton rätinän sais pois, parempi ballasti, virta/maadoitusongelmat vai onko joku rele/konkka (toimiiko häiriönpoistaja)?
thoai90 kirjoitti:Autona Mondeo 2008 mk4 1.8 tdci ja ongelmana kaiuttimesta kuuluva "rätinä" lisäpitkiä päälle laittaessa.
Eli asennutin tuossa vkl:na Hella Comet FF200 + kiinasta hommattu ultrafast ballasti 55w xenoneilla. Releen kautta asennus ja herätejohto otettu ryöstämällä vakiokaukovaloista H1:sta. Maadoitus tehty runkoon. Nyt kun laittaa lisäpitkät päälle niin kaiuttimista kuuluu sellainen häiritsevä "rätinä". Tämä kuuluu ainoastaan lisäpitkiä päälle laittaessa, jokaisella kerralla.
Vkl:n asennutin samalla vahvarin, oisko tälläkin jotain yhteyttä em. ongelmaan......?
Kellään kokemusta ja ideoita miten ton rätinän sais pois, parempi ballasti, virta/maadoitusongelmat vai onko joku rele/konkka (toimiiko häiriönpoistaja)?
Tässä yksi nopea teoria:
Ballastin ottama virta vaihtelee käynnistettäessä ja tämä heiluttelee auton korin eri pisteiden potentiaaleja. Jos vahvistin on maadoitettu auton koriin, senkin maadoituksen potentiaali ja sitä kautta käyttöjännite vaihtelee. Käyttöjännitteen häiriö menee vahvarin läpi. Voi myös mennä autoradion kautta. Kokeilepa vetäistä xenonien maadoitus akun miinusnavalta asti, ei siis yhtään koria pitkin.
Maadoitusvian pitäisi poistua näin, mutta säteilevä häiriön tapauksessa onkin sitten kinkkisempi juttu poistaa ongelma.
Joo hyvä idea, pitääpä koittaa ottaa maa suoraan akulta. Josta tuli muuten mieleen, että onkohan tarkoituksella Mondeoon suunniteltu, että akun miinusnapaa ei ole tarkoitus ottaa pois, sillä mulla ainakin miinusnapa on tosi vaikeasti muovien alla kun taas +-napa avonaisena heti vastassa...