Pitäisi saada 1999 Focus TD:hen Eberin viikkokello, ja asennusohjeissa vilahtelee
napanumeroita. Osaiskos joku kertoa mitä nää napanumerot ovat ja mistä saa selville missä
navat ovat?
[edit]
Kysymys on tällaisesta:
Sähköinen kytkentä, 12 napainen pistoke (ks. lämmittimen kytkentäkaavio)
Pesä 1 Valaistus, napa 58:lle
Pesä 2 Käynnistyssignaali S +
Pesä 3 Ulkolämpötila-anturi (lisävaruste)
Pesä 4 Normaalikäyttö: vedä johdin navalle 12 (miinus)*
(TRS-järjestelmän yhteydessä ei!)
Pesä 5 Ulkolämpötila-anturi (lisävaruste)
(TRS:N yhteydessä: paluusignaali ohjainlaitteelta)
Pesä 6 Lämpötilasignaali (ilmalämmittimen yhteydessä)
Pesä 7 Ulkopuolinen lämmityskytkin (haluttaessa)
Pesä 8 Diagnoosisignaali
Pesä 9 Lämpötilasignaali (ilmalämmittimen yhteydessä)
Pesä 10 Virtalukolle, napa 15
Pesä 11 Syöttöplussa, napa 30
Pesä 12 Syöttömiinus, napa 31
Napa 58???
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Napa 58???
Ns "Bump".
Re: Napa 58???
joko releiden tai sulakkekkeden napoja ne tarkoittaa, luultavammin kun "navoista" kyse niin kyseessä releitä. Ei muutaku salake / rele rasioita tutkimaan
Ford #11
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Napa 58???
Ei löydy releistä eikä taida olla sulakekaan.
Mikäs napa se syöttöplussa, napa 30 on? Virtalukonko?
Mikäs napa se syöttöplussa, napa 30 on? Virtalukonko?
Re: Napa 58???
58 muistaakseni löytyy valokatkaisimen takaa, siitä pyöritettävästä kytkimestä. Tais tulla vastaa päivävaloja laittaissa.
Ford #11
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Napa 58???
Lapiollinen kiitoksia. Käy kyllä järkeen.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Napa 58???
Näin sadan vuoden jälkeen (ainakin tuntuu siltä) on ymmärrystä tullut lisää, ja
homman luonne on alkanut paljastua. Terminal tai napa eivät tässä aina tarkoitakaan mitään
liittimen piikkiä tms. vaan piiriä Fordin mukaan koodettuna:
30 = virta aina päällä (+12 volttia), ei ylikuormitussuojaa
31 = maa
15 = virta päällä, kun sytytysvirta kytketty, ylikuormitussuojattu
Esim: 30-GG14 = virta aina päällä (+12 volttia), ei ylikuormitussuojaa, instrumenttiklusteri,
haara 14.
...
Tuo napa 58 taitaa silti olla juuri se svartin mainitseman kytkimen "sisäinen" napa
(liittimen piikki 9).
Osaako joku sanoa mitä se "s" funktion perässä oikein tarkoittaa?
Esim, 29S-GG15. Manuska sanoo että "S" = "additionally switched function".
Ei oikein ohita tämäkään otsaluuta.
homman luonne on alkanut paljastua. Terminal tai napa eivät tässä aina tarkoitakaan mitään
liittimen piikkiä tms. vaan piiriä Fordin mukaan koodettuna:
30 = virta aina päällä (+12 volttia), ei ylikuormitussuojaa
31 = maa
15 = virta päällä, kun sytytysvirta kytketty, ylikuormitussuojattu
Esim: 30-GG14 = virta aina päällä (+12 volttia), ei ylikuormitussuojaa, instrumenttiklusteri,
haara 14.
...
Tuo napa 58 taitaa silti olla juuri se svartin mainitseman kytkimen "sisäinen" napa
(liittimen piikki 9).
Osaako joku sanoa mitä se "s" funktion perässä oikein tarkoittaa?
Esim, 29S-GG15. Manuska sanoo että "S" = "additionally switched function".
Ei oikein ohita tämäkään otsaluuta.