Renkaan kuluminen
Renkaan kuluminen
Vaihdatin vasemmalle puolelle eteen uuden pallonivelen. Vaihtaessani talvirenkaita huomasin kyseessäolevalta puolelta renkaan kuluneen sisäreunalta. Voiko alapallon vaihtaminen muuttaa kulmia niin, että rengas olisi kulunut sen takia, vai olisiko se kulunut jo sitä ennen, tai kulunut jostakin muusta syystä. Osaisiko joku vastata tähän?
Re: Renkaan kuluminen
Jokaisen nivelenvaihdon jälkeen pitää tehdä pyörien suuntaus ammattitaitoisessa liikkeessä. Jos et ole teettänyt niin kipinkapin pyörien suuntaukseen.
Re: Renkaan kuluminen
Näin kai se on. Arvelin silloin, että kun uusi osa laitetaan niin silloin kulmat menee kohdalleen, jos ne olisivat kuluneen osan takia hieman muuttuneet. Kyllä kai ne on nyt tarkistettava ja laitettava kohdalleen, tovottavasti se siitä korjaantuu.
Re: Renkaan kuluminen
Jep, heti kulmien tarkastukseen. Itse ajoin aivan uusilla Goodyear 18" F1 Assymmetric:llä 1vkon moottoritietä töihin sekä kotiin ja olivat aivan sliksit sisäsyrjältä.
Ajoin, koska olin saanut aurauskulmille ajan vasta viikon päähän piheyttäni.
Halpaa siis kuin saippua, jos ei ole aurauskulmat kunnossaa. Ei kannata mennä halvimpaan puljuun, jos kalliimmalla saat heti laitettua.
Ajoin, koska olin saanut aurauskulmille ajan vasta viikon päähän piheyttäni.
Halpaa siis kuin saippua, jos ei ole aurauskulmat kunnossaa. Ei kannata mennä halvimpaan puljuun, jos kalliimmalla saat heti laitettua.
Re: Renkaan kuluminen
äkkiähän ne itekkin tarkistaa, ja säätää myös jotakuinkin kohdalleen.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Renkaan kuluminen
tallin lattialla, rullamitalla? ei tule hyvä kun tuurilla..Tekno kirjoitti:äkkiähän ne itekkin tarkistaa, ja säätää myös jotakuinkin kohdalleen.
Re: Renkaan kuluminen
Teleskooppiongenvavalla, kierretangosta tehdyllä työkalulla, mitä nyt kukin keksii. Kunhan varsi on jäykkä eikä taivu kuten joku rullamitta. Ongen kanssa jousi ja prikka sisälle niin että se painaa itsensä vanteen tai renkaan sivuja vasten. Tarvitaan mielellään kaveri pitämään vastapäässä sitä paikoillaan oikella korkeudella rengasta. Matkan voi sitten mitata tekemällä merkit vapaan sillä tavalla että voi vertailla eroa renkaan etu- ja takapuolen kesken.samiharju kirjoitti: tallin lattialla, rullamitalla? ei tule hyvä kun tuurilla..
Erohan (eli auraus) pitäisi olla kait jotain 0-5mm riippuen autosta. Kannattaa ottaa selvää. Tuolla mittaustavalla ei kyllä ole vaikea saada tuon alueen sisälle. Millejä jos ruvetaan hiomaan yksi kerrallaan niin sitten meneekin vaikeaksi. Jos kovin jännittää lopputulos, niin sitten vaan kulmien tarkastukseen (20-30e) ja kappas, ei tarvitsekaan säädätyttää aurauskulmia kun ne on kohdallaan.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta