Lohkolämmitin Focukseen

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Kanuuna

Lohkolämmitin Focukseen

Viesti Kirjoittaja Kanuuna »

Focus -09 1,6 bensakone. Mihin tulee lohkolämppäri kiinni? Onko vaikea asentaa, pitääkö purkaa jotain konehuoneesta? Vastus on hankittu jo, mutta asennus vielä tekemättä.

T: Kanuuna
Rookkus

Re: Lohkolämmitin Focukseen

Viesti Kirjoittaja Rookkus »

Onko se semmoinen vastus kierukka mikä tulis lohkoon eli pakkasroppu pois ja kierukka tilalle?Mun st focuksessa on säteilylämmitin mikä lämmittää öljypohjaa.Ahdasta siel varmaan on...Mul oli aikoinaan 1.6 100hv focus 2001 ja siin oli se lohkon anturi moottorin takana ns.rintapellin luona.Liike asenti sen anturin mulle paikoilleen ja ite vedin sit piuhat repsikan jalkatilaan sisälämppäriä varten ja puskuriin kytkentäpään.kyl siin vähäsen säästi..Lämmitin variaatioita on kans niin paljon..mun kaveril on opel vectra tdi vm 98 mis on taas letkulämmitin..
Ford focus st 2.5 vm2008
Kanuuna

Viesti Kirjoittaja Kanuuna »

Joo, tämä on sellainen lämmittäjä mikä tulee pakkasropun paikalle.
tlundkvi

Viesti Kirjoittaja tlundkvi »

Yleensä ei tarvitse kun korkeintaan tiellä olevat muovisuojat tai muita pikkujuttuja, työskentelytilaa on aina rajoitetusti, ja saattaa olla että alhaalta saa parhaimman tilan, se riippuu tietty paljon mihin proppuun se menee. Lisäksi on tyhjennettävä jäähdytysneste, mutta kun on noin uusi auto, kaada ne vaan takaisin (puhtaasta astiasta).

Itse suosittelen pikkupajaa, kun rutiinitoimenpiteestä on kyse. Ellei löydy rintapellistä valmista proppua läpivientiä varten, on porattava siihen reikä sisäpistoketta varten. Jos haluat että joku vastaa vahingoista (esim. poraa auton johtosarjoja rikki vahingossa) asennuta sisäpistoke suosiolla korjaamolla.
Vastaa Viestiin