kireempää nokkaa ohc sierraan
kireempää nokkaa ohc sierraan
eli löysin tuossa myynnis olevan kannen ohc:hen jossa olisi 300 asteinen nokka uudet seuraajat, venttiilin jouset ja ohjurin kumit jotka ovat samaa sarjaa nokan kanssa. niin sanokaahan onko tuo nokka liian raju kun en mainannnut tuon lisäks muuta viritystä tehdä kuin peltipakosarja vaihtaa... ja pitäisikö ostaa säädettävä nokka pyörä?
sitte toinen juttu että pitäisikö ruiskuun asentaa jonkin näköinen lastu tai jokin muu mikä muuttaa seoksia kun kyseessä siis on is malli eli on ruiskulla. vai haisteleeko ruisku itse tarvittavan bensan määrä?
sitte toinen juttu että pitäisikö ruiskuun asentaa jonkin näköinen lastu tai jokin muu mikä muuttaa seoksia kun kyseessä siis on is malli eli on ruiskulla. vai haisteleeko ruisku itse tarvittavan bensan määrä?
Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
Ilmeisesti tarkoitus laittaa ohc is:ään. Ei tuolla ruiskulla tule toimimaan kunnolla,edes lastulla jos sellaisen löytää edes.
gti golo palloilija
Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
45 mm tuplakaasarit tai paras vaihtoehto läppärungot ja säädettävä moottorinohjausjärjestelmä mut niihin tarviit ison tupon euroja..
Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
300 astetta kyllä melko raju jos aikoo kadulla ajella. Säädettävä nokkapyörä tuollaisella aivan *must*.
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
siis onko tuossa tässä nyt ongelma tuo että nokka on liian jyrkkä vai siitä että tuo ruisku ei toimi jos konetta vähänkii virittää? ja mitä ongelmia tuo liian kiree nokka sitte tuottaa?
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
IS:n mekaaninen ilmamäärämittari sekoaa-> häviää tyhjäkäynti ja muutenkin tolkku pois alakierroksilta.
Sinänsä toi nokan '300º' ei vielä paljon kerro, esim. vanha KC:n FR1 toimi yllättävänkin hyvin matalapuristeisessa turbo koneessa ollakseen 300º/300º.
Sinänsä toi nokan '300º' ei vielä paljon kerro, esim. vanha KC:n FR1 toimi yllättävänkin hyvin matalapuristeisessa turbo koneessa ollakseen 300º/300º.
Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
myynti ilmotuksessa siis sanotaan näin :Myydään Kent Cams FR33K virinokka-akseli.
-Asteet imu 300, pako 297
-Nosto imu 11,76, pako 11.43
Hyväkuntoinen,ei ajettu kuin muutama hassu kilometri.
Tällä hetkellä kiinni "neitseellisessä" kannessa eli venat ja kanavat ovat alkuperäiset. Kyseisestä kannesta löytyvät myös saman sarjan seuraajat,venttiilinjouset,ohjurinkumit
siis on nyt iha suosiolla unohettava tuo is:n viritys ja vaihettava auto kun haluaa virittää koska kovin mielelläni en kaasari vehkeeks tuota muuttas kun ei niin paljoo yli määrästä rahaa ole...
-Asteet imu 300, pako 297
-Nosto imu 11,76, pako 11.43
Hyväkuntoinen,ei ajettu kuin muutama hassu kilometri.
Tällä hetkellä kiinni "neitseellisessä" kannessa eli venat ja kanavat ovat alkuperäiset. Kyseisestä kannesta löytyvät myös saman sarjan seuraajat,venttiilinjouset,ohjurinkumit
siis on nyt iha suosiolla unohettava tuo is:n viritys ja vaihettava auto kun haluaa virittää koska kovin mielelläni en kaasari vehkeeks tuota muuttas kun ei niin paljoo yli määrästä rahaa ole...
Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
Se on melkein ihan sama vaihatko autoo vai et. Jos rahan menoa pelkäät niin alä viritä ollenkaan mitään autoo.. 

Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
Kyllä ohc Sierrojen viritykseen paras keino on turbotus. Halvan ja suhtkoht kestävän turbopaketin kasaa käytetyistä osista ~1000€ (jos tekee työt itse), ja paukkua tulee suhteellisen helposti 2x vakioon nähden. Vaparina tehonkeruu on kallista, ja suuria tehoja haettaessa koneesta tulee kelvoton katukäyttöön (suuri bensankulutus, korkealta vetävä luonne)zozua kirjoitti:myynti ilmotuksessa siis sanotaan näin :Myydään Kent Cams FR33K virinokka-akseli.
-Asteet imu 300, pako 297
-Nosto imu 11,76, pako 11.43
Hyväkuntoinen,ei ajettu kuin muutama hassu kilometri.
Tällä hetkellä kiinni "neitseellisessä" kannessa eli venat ja kanavat ovat alkuperäiset. Kyseisestä kannesta löytyvät myös saman sarjan seuraajat,venttiilinjouset,ohjurinkumit
siis on nyt iha suosiolla unohettava tuo is:n viritys ja vaihettava auto kun haluaa virittää koska kovin mielelläni en kaasari vehkeeks tuota muuttas kun ei niin paljoo yli määrästä rahaa ole...
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
Re: kireempää nokkaa ohc sierraan
300-350hv tulee helposti ja silloin pysyy viellä helposti kulutus kurissa(~10L/100km). Ja ajettavuus saattaa olla kadulla jopa liiankin kiukkuinen jos kaikki sattuu kerrasta kohdalleen.Posmo kirjoitti:Kyllä ohc Sierrojen viritykseen paras keino on turbotus. Halvan ja suhtkoht kestävän turbopaketin kasaa käytetyistä osista ~1000€ (jos tekee työt itse), ja paukkua tulee suhteellisen helposti 2x vakioon nähden. Vaparina tehonkeruu on kallista, ja suuria tehoja haettaessa koneesta tulee kelvoton katukäyttöön (suuri bensankulutus, korkealta vetävä luonne)
gti golo palloilija