elikkäs autossa on ollut ongelmana että öljyvalo syttyy palamaan kun kone lämpeää.
auto oli 18.9. öljynpaine mittauksessa ja painetta oli n.2kiloa..
nyt tänään auto jäi pihaan kun rupesi kuulumaan kolinaa moottorista??
startti pyörittää konetta kyllä että ei ainakaan voi olla leikannut??
mikähän mahtaisi olla nyt vikana. jakohihna on kunnossa.
Ford Focus 1.8turbo D endura kolina
Re: Ford Focus 1.8turbo D endura kolina
Omassa P100:ssa samaa ongelmaa. Moottori on kolissut kuumana jo pidemmän aikaa ja toisinaan öljynpainevalo vilkkuu. En ole vielä päässyt tutkimaan mikä on vikana. Tiivistesarja on hankittuna, että jossakin vaiheessa pitää kone avata.
Mikähän mahtaa olla normaali öljynpaine tuossa moottorissa?
Mikähän mahtaa olla normaali öljynpaine tuossa moottorissa?
minulla selvisi vika!! elikkäs eilen kun laitoin auton käyntiin niin rupesi kolina käymään, ja jakohihnan hampaat melkein kaikki kuluneet pois.. eli jakomeni siinä sitten sekaisin..
eli mitä kaikkia hajoaa tästä konemallista jos hihnahajoaa?? joku ford insinööri väitti että ei hajoa mitään että tulee kuntoon kun laittaa uuden hihnan ja jaon kohdalleen???
kummallista että hihnameni kun vaihtoväliin oli 35tkm matkaa ja 3vuotta..,???
Elikkäs elikkäs vastaajankin kannaattaa tarkistaa hihna veikkaan nyt samaa ongelmaa kuin minulla...
eli mitä kaikkia hajoaa tästä konemallista jos hihnahajoaa?? joku ford insinööri väitti että ei hajoa mitään että tulee kuntoon kun laittaa uuden hihnan ja jaon kohdalleen???
kummallista että hihnameni kun vaihtoväliin oli 35tkm matkaa ja 3vuotta..,???
Elikkäs elikkäs vastaajankin kannaattaa tarkistaa hihna veikkaan nyt samaa ongelmaa kuin minulla...
jos se jakoremmi oli löysällä muttei hypänny yli niin saatat selvitä uuden remmin laitolla tuosta, se ei selitä toki öljynpainevaloa.. jos on hypänny niin pussillinen venttiileitä kierona jne..