ei mitää virinokkaa ku pelkkä kannen lasku!consuli-72 kirjoitti:Hetkinen.......siis virinokka+kannen lasku????
sierran viritys
Re: sierran viritys
Re: sierran viritys
Kannen lasku ei muuta moottorin iskutilavuutta. Sillä saadaan lisättyä puristussuhdetta joka puolestaan lisää moottorin hyötysuhdetta ja saadaan lisätehoa. Kannen lasku ei vaikuta mitenkään siihen miten paljon ilmabensaseosta sinne sylinteriin joutuu. On totta että isommalla palotilalla sinne mahtuisi enemmän mutta silti sinne joutuu ainoastaan se määrä seosta jonka mäntä sinne imee, elikkä maksimissaan noin iskutilavuuden verran.
Asiaa voi kokeilla imemällä vaikka injektioruiskulla vettä kulhosta. Laita i.ruiskun mäntä puoleen väliin asteikkoa ja ime vettä sinne. Täyttyykö koko ruisku vedellä? Ei. Sinne menee vain puolet vettä ruiskun tilavuudesta. Eli sen verran mikä männän iskutilavuus on. Tämä tyhjä puolikas jäi siis hyödyntämättä. Jos asia jää kaivelemaan niin ratkaisuna siihen on paineistettu imusarja elikkä ahdin.
Asiaa voi kokeilla imemällä vaikka injektioruiskulla vettä kulhosta. Laita i.ruiskun mäntä puoleen väliin asteikkoa ja ime vettä sinne. Täyttyykö koko ruisku vedellä? Ei. Sinne menee vain puolet vettä ruiskun tilavuudesta. Eli sen verran mikä männän iskutilavuus on. Tämä tyhjä puolikas jäi siis hyödyntämättä. Jos asia jää kaivelemaan niin ratkaisuna siihen on paineistettu imusarja elikkä ahdin.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: sierran viritys
Dochissa on aika korkea puristus jo vakionakin (reilu 10:1) ja kannen lämpökestävyyskin on mitä on. Omasta en laskisi ollenkaan, mutta jos ihan pakko on niin ehdottomana maximina pitäisin milliä, ja vain 98E:tä tai shellin v-poweria tankiin sen jälkeen. Niihin pariin heppaan ja newtoniin nähden luotettavuus kärsii paljon enemmän. En suosittele.fast-man kirjoitti: ei mitää virinokkaa ku pelkkä kannen lasku!
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: sierran viritys
Mistähän sais 2.0 kaasari sierraan sen adapterin että voi laittaa vaparin?
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 27 Loka 2005 19:33
- Paikkakunta: Imatra
Re: sierran viritys
Vois laittaa toho omaan sierraanki huviksee vaparisuodattimen 
Täytyy vaan leikata konepeltiin joku pieni skuuppi että saa kylmää ilmaa tuo suodatin. Muutoin moottori voi olla hyvin laiska kuumana..

Täytyy vaan leikata konepeltiin joku pieni skuuppi että saa kylmää ilmaa tuo suodatin. Muutoin moottori voi olla hyvin laiska kuumana..
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: sierran viritys
Mites tommonen homma kun etuvetosen kone takavetoseen. onko kukaa koskaa kuullu et ois tehty?
Eli RS 2000 mk5 escon kone (2.0i 16v Dohc) dockkilaiseen sierraan.... Vaihteiston kans vissiin tulis
vähä onkelmata. mut ihankun jostain oisin kuullu että noissa ois lohkot samat...
Niin onko mitään toivoo saada tommosta yleensäkkään onnistumaan/toimimaan?

Eli RS 2000 mk5 escon kone (2.0i 16v Dohc) dockkilaiseen sierraan.... Vaihteiston kans vissiin tulis
vähä onkelmata. mut ihankun jostain oisin kuullu että noissa ois lohkot samat...
Niin onko mitään toivoo saada tommosta yleensäkkään onnistumaan/toimimaan?


Re: sierran viritys
Kyllähän se sinne menee mut muutamat ongelmat tulee vastaan.Dogi kirjoitti:Mites tommonen homma kun etuvetosen kone takavetoseen. onko kukaa koskaa kuullu et ois tehty?
Eli RS 2000 mk5 escon kone (2.0i 16v Dohc) dockkilaiseen sierraan.... Vaihteiston kans vissiin tulis
vähä onkelmata. mut ihankun jostain oisin kuullu että noissa ois lohkot samat...
Niin onko mitään toivoo saada tommosta yleensäkkään onnistumaan/toimimaan?![]()
-imusarja
- vedenkierto kanteen
noi ensimmäiset jotka taas muistu mieleen. Tuost on aikaisemmin turistu vaik kuin paljon.
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Mitkä kaikki alustan osat pitäs vaihtaa 2.0 ohc ruisku sierraan jos ottais sen 200hp irti ja katsastais sen? Jos oletetaan että on abs jarrut ja takanakin levyjarrut. Kestääkö vakio perä/sopiiko cossun perä suoraan kiinni? Vai tuleeko menemään ikinä noista luontohippimittauksista läpi?
Re: sierran viritys
Luultavasti huomasti helpompaa voisi olla laittaa vain se RS2000 kansi dohcin lohkon kaveriksi.Dogi kirjoitti:Mites tommonen homma kun etuvetosen kone takavetoseen. onko kukaa koskaa kuullu et ois tehty?
Eli RS 2000 mk5 escon kone (2.0i 16v Dohc) dockkilaiseen sierraan.... Vaihteiston kans vissiin tulis
vähä onkelmata. mut ihankun jostain oisin kuullu että noissa ois lohkot samat...
Niin onko mitään toivoo saada tommosta yleensäkkään onnistumaan/toimimaan?![]()
Eikös 2.0 16V scorpiossa ole juuri tuollainen kokoonpano, eli periaatteessa dohcin lohko mutta RS2000:n kansi.
Onkos sulla muuten punainen RS2000 ? Yks päivä näin tuolla Lahdessa, urheilutalon parkkiksel.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: sierran viritys
Tiputa teho "tavoitetta" 20hv niin ei tarvitse mitään vaihtaa.juppeli kirjoitti:Mitkä kaikki alustan osat pitäs vaihtaa 2.0 ohc ruisku sierraan jos ottais sen 200hp irti ja katsastais sen? Jos oletetaan että on abs jarrut ja takanakin levyjarrut. Kestääkö vakio perä/sopiiko cossun perä suoraan kiinni? Vai tuleeko menemään ikinä noista luontohippimittauksista läpi?
Toisulla perä kestää toisilla niitä menee useita.
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Takaveto-cossun perä ei käy normi Sierran apurunkoon, vaan vaati 7,5" länkiraudan ja 2wd cosan tukivarret, eli koko akseli menee vaihtoon. Puolestaan nelikko-cossun perä ja vetarit sopivat tavalliseen 7" apurunkoon, ja tukivarsiinkin kunhan vaihtaa laakeripukit. Molemmissa tapauksissa suosittelen kyllä akselin vaihtoa, koska sen joutuu kuitenkin pudottamaan alas kun tukivarsia irroittaa.. Vakioperän kestoa epäilen, itsellä ei kestänyt kunnolla edes vakio OHC:n perässäjuppeli kirjoitti:Mitkä kaikki alustan osat pitäs vaihtaa 2.0 ohc ruisku sierraan jos ottais sen 200hp irti ja katsastais sen? Jos oletetaan että on abs jarrut ja takanakin levyjarrut. Kestääkö vakio perä/sopiiko cossun perä suoraan kiinni?

Ei paljoa vaikuta VTT- hipit, kun OHC ei ole vähäpäästöinenjuppeli kirjoitti: Vai tuleeko menemään ikinä noista luontohippimittauksista läpi?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierran viritys
Kiitoksia vastauksista. Pitää vissiin tilata ulkomailta joskus ku saa tarpeeks halvalla cossun akseliston. Kelpaakos cossun kytkin suoraa vai pitääkö vaihtaa laatikko/vauhtipyörä? Voi olla tosiaan että pidän siinä 180 hp jos ei kerran tartte päivittää alustaa, joku piraattiturbokin riittää sit hyvin.
Re: sierran viritys
Ei sovi ohc:n vauhtipyörään(ollenkaan)/kytkin koppaan ilman muokkausta.juppeli kirjoitti: Kelpaakos cossun kytkin suoraa vai pitääkö vaihtaa laatikko/vauhtipyörä?
Mut siihen ohc:n vp:n löytyy kyllä vaihtoehtoja monia.
Tätä just meinasin. Mulla on yksi perä levinnyt totaalisesti vuoden 2003 jälkeen kun aloin turboja tekemään. Teho lukemat olleet 285-350 (385-490Nm).duckworth kirjoitti:Vakioperän kestoa epäilen, itsellä ei kestänyt kunnolla edes vakio OHC:n perässä![]()
Ekas oli 285hv/490Nm ja siitä ei perä räjähtänyt palasiksi. Se vaan 4kk aikana alkoi pikku hiljaa ääntämään vaan enemmän ja enemmän. Sit tuli 4wn:n murikka tilalle.
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Joskus sovittelin Rs2000 escortin kantta Dohc-sierraan ja ongelmaksi tuli virranjakaja ja venakopan kansi, ne kun ei sopinut keskenään. Ja sitten imusarja osoitti väärään suuntaan. Mutta jos ottaisi 16v scorpion kannen, imusarjan yms, niin niillä voisi onnistua.
Mutta olisiko Zetec kuitenkin luotettavampi kuin tuo Rs2000 16v?
Mutta olisiko Zetec kuitenkin luotettavampi kuin tuo Rs2000 16v?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: sierran viritys
Eiköhän yhtä varmoja ole.ohc205 kirjoitti: Mutta olisiko Zetec kuitenkin luotettavampi kuin tuo Rs2000 16v?
Ainut mikä zetekeissä ollut vaivana on se nostajien "jumittuminen" kun pienen ajan käyttää ja nostajat jää kantamaan=ei lähde käymään.
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Onko noissa hydrauli nostajissa muka niin paljon säätövaraa, ettei lähde käyntiin, jos nostaja ei saa öljynpainetta?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: sierran viritys
Ei kun sinne jää ilmeisesti yli paine ja venttiilit jää kantamaan.ohc205 kirjoitti:Onko noissa hydrauli nostajissa muka niin paljon säätövaraa, ettei lähde käyntiin, jos nostaja ei saa öljynpainetta?
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Aika erikoista. En ole koskaan kuullut moisesta. Miten sinne voi jäädä ylipaine?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: sierran viritys
viewtopic.php?f=3&t=24535&p=135600#p135600 tossa aiheesta hieman.ohc205 kirjoitti:Aika erikoista. En ole koskaan kuullut moisesta. Miten sinne voi jäädä ylipaine?
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Mielenkiintosta, mutta tuo oli hieman tynkä topikki..
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: sierran viritys
viewtopic.php?f=3&t=23937&p=133299&hili ... ty#p133299ohc205 kirjoitti:Mielenkiintosta, mutta tuo oli hieman tynkä topikki..
Hakuun sanat "zetec" "käynnisty"

gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Siinähän oli infoa. Pitäisi pikkuhiljaa rueta tuota 2,0 zeteciä mallailemaan sierran keulille, koska tuo dohc-kone taitaa vedellä viimisiään. Tuossa mun koneessa on muovinen imusarja, ja onhan se kevyt, mutta en ole vakuuttunut sen muista ominaisuuksista, niin mikähän olisi paras imusarja zeteciin?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: sierran viritys
Tuossa olismistä ottaa mallia. Tai sit läppärungoilla jos vaparina teet.
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Hieno toteutus. Mutta hakusessa ois fordin valmistama kuitenkin, koska tämä motti ois tulossa vähäpäästöiseen autoon.
1,6CVH Sierran koneenkorvat eivät näköjään sopineetkaan 2,0 zetecin lohkoon. Täytynee metsästää 1,8CVH korvat jostain ja öljypohja.
1,6CVH Sierran koneenkorvat eivät näköjään sopineetkaan 2,0 zetecin lohkoon. Täytynee metsästää 1,8CVH korvat jostain ja öljypohja.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm