Focus 1,8 tdi hyytyi
Mulla sammu kans focus ajosta. Kotona tutkin ei tuu suuttimille naftaa luin sitten koodit oli p1664 ja 1564. Selvittelin asiaa ja tulin siihen tulokseen että uusin sen ohjain yksikön ei ollut paha vaihtaa ite tuli aikahyvä säästö
mittarissa 308tkm
uusi pumppu alennuksilla n.950e
yksikön uusinta tammer diiselissä n.1000e
uusi yksikkö n.250e
pumpun ajo tammer diiselissä 200e
ajoneston koodaus vemixillä 100e
mittarissa 308tkm
uusi pumppu alennuksilla n.950e
yksikön uusinta tammer diiselissä n.1000e
uusi yksikkö n.250e
pumpun ajo tammer diiselissä 200e
ajoneston koodaus vemixillä 100e
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Uuppeli miesten puolelta löytyy juttua noista VP44 pumpuista ilmeisesti VP30 pumpulla on aivan samat ongelmat. Ja taitaapa noi audistitkin tuntea ton VP sarja pumpun rahapussissaan. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 89dc76a7dbjamppevaan kirjoitti:Käsittääkseni noissa boschin vp30/44 pumpuissa yleensä se pumpun ecu(lämpötilanvaihtelut/tärinä/jne) ottaa nokkiinsa vaikka pumppu sinällään onkin kunnossa.
Kannattaa kysellä diesel-korjaamoilta, heiltä varmaan löytyy lisätietoa noista pumpuista että onko ainoa vaihtoehto koko pumpun uusiminen...
Citroen Xsara Break HDi -00
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Alkaa hirvittämäään kun lukee näitä juttuja. Itelleni ostin pari viikkoa takaperin tommosen 1.8TDci focuksen vm.01 167tkm mittarissa, varmaan sama pumppu tossakin.
Mikäköhän edesauttaa tota pumpun hajoamista?
Lämpö? jäätyminen? vajaalla tankilla ajo? huonolaatunen diiseli? ajotapa?
Ylämäessä on ainakin tuntuneet porukalla pumput menevän.
Meikäläisen tuurilla kun se on se pari kolmisen viikkoa kaupoista kunnes auto leviää..
Vika on siis 50snt transistorissa joka hajoaa/kärähtää.
Korjaus maksaa siis 1000-2000eur
Jossain välissä on oltava melkonen rahareikä.
Mikäköhän edesauttaa tota pumpun hajoamista?
Lämpö? jäätyminen? vajaalla tankilla ajo? huonolaatunen diiseli? ajotapa?
Ylämäessä on ainakin tuntuneet porukalla pumput menevän.
Meikäläisen tuurilla kun se on se pari kolmisen viikkoa kaupoista kunnes auto leviää..

Vika on siis 50snt transistorissa joka hajoaa/kärähtää.
Korjaus maksaa siis 1000-2000eur
Jossain välissä on oltava melkonen rahareikä.

OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Jahas, -00 Focus TCI 195 tkm uupui tänään, liikennevaloihin katkesi lento, ilman ennakkovaroituksia. Startti pyörittää, mutta ei merkkiäkään käynnistymisestä.
Huollon tuomiota odotellaan...
Jos nyt on pumppuvika kyseessä, niin onko kenelläkään tuoreita havaintoja hyvistä korjaamoista (pääkaupunkiseutu)? Vai AsdHäkkinen? Onko aika tuonut pumppujen hintoja alas, missä nykyisin mennään?
Huollon tuomiota odotellaan...
Jos nyt on pumppuvika kyseessä, niin onko kenelläkään tuoreita havaintoja hyvistä korjaamoista (pääkaupunkiseutu)? Vai AsdHäkkinen? Onko aika tuonut pumppujen hintoja alas, missä nykyisin mennään?
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Juu......
Tänään ajoin auton parkkiruutuun ja kävin asioilla n.3min.
Tulin takaisin autolle ja käynnistyi normaalisti. Peruutin pois ruudusta ja auto kait oli vielä hiljaa valumassa taaksepäin kun laitoin ykköstä silmään ja......... tilanteessa oli ehkä liian vähän kaasua ja auto sitten lyssähti siihen, koitin uudelleen käyntiin. Pyörittää iloisesti, mut ei käynnisty.
Niin.
Monia kertoja on auto samunut kun yrittää laiskasti lähteä liikkeelle esim. liikennevaloista.
Mielestäni näiden -00 focusten vaihdelaatikot ovat kyllä hyvin epäsopivia noin laiskalle koneelle.
2 vaihteella liikkeelle lähtöä ei voi kuvitellakaan. Tuntuu ihan siltä että kone lähtee maata kiertävälle radalle. Autollani ajettu 234tkm.
Juuri 230 vaihdoin öljyt ja suodattimet. Myös polttoaineen suodattimen. Jos pumput ovat juuri auton tässä iässä herkkiä menemään niin saattaa olla minun kohdalla tuolle pumpulle ollut se viimeinen tikki tuo toisiksi viimeinen tankkaus.
Rankan päivän jälkeen menin tankille. Normaalit toimenpiteet. Aloitin tankkaamisen meni hetki ja katsoin olkani yli että paljonkos se oli litra tänään. Piru että on kallista kun 1,37€ litra..........samalla ote irtosi kahvasta. Ei kele, vihree kahva.
no hetken mietin. tankki oli ihan kuiva, kun tulin tankkaamaan. 7 litraa kerkesin bensaa tankata pohjalle. Päätin laskea päälle diiseliä, mahtui noin 47 litraa. Ajoin kotiin n. 1km ja sitten laitoin kotona vielä loron 2-tahtiöljyä tankkiin lisukkeeksi.
Tuon bensasotkun jälkeen olen jo ajanut yhden koko tankillisen ja tästä toisesta jäljellä 1/4 osa.
Kun nyt sitten kilahti.
Minkälaista vekotinta pitäis olla noiden vikakoodien lukuun jos meinais ite ottaa selvää moisista?
"Ehä mie nyt sillälailla valita, mut kyrsiihän se tietenkin joskus"

Tänään ajoin auton parkkiruutuun ja kävin asioilla n.3min.
Tulin takaisin autolle ja käynnistyi normaalisti. Peruutin pois ruudusta ja auto kait oli vielä hiljaa valumassa taaksepäin kun laitoin ykköstä silmään ja......... tilanteessa oli ehkä liian vähän kaasua ja auto sitten lyssähti siihen, koitin uudelleen käyntiin. Pyörittää iloisesti, mut ei käynnisty.
Niin.
Monia kertoja on auto samunut kun yrittää laiskasti lähteä liikkeelle esim. liikennevaloista.
Mielestäni näiden -00 focusten vaihdelaatikot ovat kyllä hyvin epäsopivia noin laiskalle koneelle.
2 vaihteella liikkeelle lähtöä ei voi kuvitellakaan. Tuntuu ihan siltä että kone lähtee maata kiertävälle radalle. Autollani ajettu 234tkm.
Juuri 230 vaihdoin öljyt ja suodattimet. Myös polttoaineen suodattimen. Jos pumput ovat juuri auton tässä iässä herkkiä menemään niin saattaa olla minun kohdalla tuolle pumpulle ollut se viimeinen tikki tuo toisiksi viimeinen tankkaus.
Rankan päivän jälkeen menin tankille. Normaalit toimenpiteet. Aloitin tankkaamisen meni hetki ja katsoin olkani yli että paljonkos se oli litra tänään. Piru että on kallista kun 1,37€ litra..........samalla ote irtosi kahvasta. Ei kele, vihree kahva.
no hetken mietin. tankki oli ihan kuiva, kun tulin tankkaamaan. 7 litraa kerkesin bensaa tankata pohjalle. Päätin laskea päälle diiseliä, mahtui noin 47 litraa. Ajoin kotiin n. 1km ja sitten laitoin kotona vielä loron 2-tahtiöljyä tankkiin lisukkeeksi.
Tuon bensasotkun jälkeen olen jo ajanut yhden koko tankillisen ja tästä toisesta jäljellä 1/4 osa.
Kun nyt sitten kilahti.
Minkälaista vekotinta pitäis olla noiden vikakoodien lukuun jos meinais ite ottaa selvää moisista?
"Ehä mie nyt sillälailla valita, mut kyrsiihän se tietenkin joskus"
Focus 1.8 TCI Ghia Stw -00
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Vikakoodit, ei niin yllättäen: P1564, P1664.isk kirjoitti:Huollon tuomiota odotellaan...
Mutta - vaikka selkeästi viittaa samoihin oireisiin kuin muillakin - miten voi erottaa varmuudella siirtopumpun häiriön jakajapumpun häiriöistä? Siirtopumpulle ei pääse käsiksi ja testaamaan muuten kuin tiputtamalla tankin.
Saamieni tietojen mukaan polttoainesuodatin olisi ollut tyhjä, mikä viittaisi, että jakajapumppu on kuitenkin toiminut siihen asti, että suodatin on tyhjentynyt - eikö jakajapumpun viassa suodatin pitäisi kuitenkin olla täynnä?
Miten siirtopumpun ohjaus toimii, tuleeko ECUlta? Saako ECU vikatiedon jakajapumpulta ja katkaisee siirtopumpun toiminnan?
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Vaikka omasta koslastani ei ole vielä tullut korjaamolta tietoa viasta, kyselin Tero Anttila Oy:stä
hintatietoa polttoainesyöttöpumpusta.
Vastaus oli sanasta sanaan:
"1170e, josta likainen pumppu saatava takaisin"
Oletan että haluavat tuon vanhan sitten vaihdokiksi.
Joku jos tietää vahvistaa tuon ilmauksen likainen pumppu saatava takaisin.
hintatietoa polttoainesyöttöpumpusta.
Vastaus oli sanasta sanaan:
"1170e, josta likainen pumppu saatava takaisin"
Oletan että haluavat tuon vanhan sitten vaihdokiksi.
Joku jos tietää vahvistaa tuon ilmauksen likainen pumppu saatava takaisin.
Focus 1.8 TCI Ghia Stw -00
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Bensa dieselin joukossa on vanha kikka esimerkiksi pakkasenkestoon, 50/50 suhteeseen asti voinut perinteisesti lisätä ongelmitta. Bensiinimoottorissa dieseliä bensan joukossa on ongelmallisempi juttu, mutta ei toisin päin.decator kirjoitti:7 litraa kerkesin bensaa tankata pohjalle. Päätin laskea päälle diiseliä, mahtui noin 47 litraa. Ajoin kotiin n. 1km ja sitten laitoin kotona vielä loron 2-tahtiöljyä tankkiin lisukkeeksi.
Kaksitahtiöljyn vaikutuksista en osaa sanoa. Oletettavasti tuonkin suhde jäänyt pieneksi, kun kuitenkaan litratolkulla sitä liene tankkiin laitettu? Olisiko nyt vain yhteensattumasta kyse.
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Kertokaa nyt joku viisas sitten oikea vastaus kysymykseen.
Paljonko voi dieselin seassa olla bensaa, jotta ei aiheudu haittaa?
Kuuleman ja oman käsityksen mukaan dieselöljy nimenomaan voitelee itsestään mm. tuota tuhottoman kallista syöttöpumppua. Ja jos sitä bensaa on liikaa, voitelullista ominaisuutta ei enää ole.
Yhden kuuleman mukaan esim. Taksikuskit (jotkut) lurauttavat aina tankkauksen yhteydessä korkillisen 2-tahtiöljyä tankkiin sekaan. Nimeomaan parantamaan tätä voitelua ja siten pienentääkseen pumpun/pumppujen kulumista.
Sitä en kyllä tiedä miten tuo syöttöpumppu fyysisesti toimii. Onko minkälaiset liikkuvat osat?
Paljonko voi dieselin seassa olla bensaa, jotta ei aiheudu haittaa?
Kuuleman ja oman käsityksen mukaan dieselöljy nimenomaan voitelee itsestään mm. tuota tuhottoman kallista syöttöpumppua. Ja jos sitä bensaa on liikaa, voitelullista ominaisuutta ei enää ole.
Yhden kuuleman mukaan esim. Taksikuskit (jotkut) lurauttavat aina tankkauksen yhteydessä korkillisen 2-tahtiöljyä tankkiin sekaan. Nimeomaan parantamaan tätä voitelua ja siten pienentääkseen pumpun/pumppujen kulumista.
Sitä en kyllä tiedä miten tuo syöttöpumppu fyysisesti toimii. Onko minkälaiset liikkuvat osat?
Focus 1.8 TCI Ghia Stw -00
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
No nyt tuli sitten tuomio tuolta Fordin huollosta.
Vikakoodit olivat P0167 sekä P1564
Mitä mahtaa P0167 tarkoittaa.. (koodit luettu siis moottorinohjausboksista)
Tuo jälkeisempi koodi kuulemma tarkoittaa jotain seuraavaa: Käynnistyslupaa moottorille ei voida antaa. Syy polttoaineen syötöstä johtuvan vian takia. Saattaa aiheuttaa rikkoontumisriskin.
Ei nyt mennyt ihan sanatarkasti, mutta sinnepäin.
Kysyin sitten voisiko olla vika polttoainepumpussa. Ei kuulemma voi kun se on integroitu samaiseen syöttöpumppuun. Toimii siipipumpun tavoin.
Olivat koittaneet myös ilmata järjestelmää jos olisi ollut siitä kiinni, mut ei ollu auttanu.
Uusi pumppu maksaa 1400€ ja sitten kun siihen päälle laittaa jakohihnan + työt.
Niin hintaa tulee merkkiliikkeen kautta n.2200€ (Ihanan kallista)
Pitänee vissiin miettiä nyt vähän noita vaihtoehtoja. Ja laitoinkin jo tiedustelu pumpun korjauksesta Häkkisellä.
Onko kenelläkään tiedossa Itä-suomen suunnalla varteenotettavaa korjausliikettä.
Akselilla Joensuu Savonlinna Lappeenranta
Vikakoodit olivat P0167 sekä P1564
Mitä mahtaa P0167 tarkoittaa.. (koodit luettu siis moottorinohjausboksista)
Tuo jälkeisempi koodi kuulemma tarkoittaa jotain seuraavaa: Käynnistyslupaa moottorille ei voida antaa. Syy polttoaineen syötöstä johtuvan vian takia. Saattaa aiheuttaa rikkoontumisriskin.
Ei nyt mennyt ihan sanatarkasti, mutta sinnepäin.
Kysyin sitten voisiko olla vika polttoainepumpussa. Ei kuulemma voi kun se on integroitu samaiseen syöttöpumppuun. Toimii siipipumpun tavoin.
Olivat koittaneet myös ilmata järjestelmää jos olisi ollut siitä kiinni, mut ei ollu auttanu.
Uusi pumppu maksaa 1400€ ja sitten kun siihen päälle laittaa jakohihnan + työt.
Niin hintaa tulee merkkiliikkeen kautta n.2200€ (Ihanan kallista)
Pitänee vissiin miettiä nyt vähän noita vaihtoehtoja. Ja laitoinkin jo tiedustelu pumpun korjauksesta Häkkisellä.
Onko kenelläkään tiedossa Itä-suomen suunnalla varteenotettavaa korjausliikettä.
Akselilla Joensuu Savonlinna Lappeenranta
Focus 1.8 TCI Ghia Stw -00
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
paljonkos kullakin on ollut kilometrejä kun syöttöpumppu on naksahtanut ?
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Entisessä vm. 2000 1.8tddi:ä poiki syöttöpumppu 130thkmfiiikus kirjoitti:paljonkos kullakin on ollut kilometrejä kun syöttöpumppu on naksahtanut ?
Ford Mondeo ST220 Wagon vm.2005
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
tais olla mittarissa n.280tkm
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Ajettu oli 232tkm kun laukes.
Sanoivat huollossa että suurin osa näistä vioista tulee vasta yli 300:n jälkeen. No kaikki autot on yksilöitä.
Sanoivat huollossa että suurin osa näistä vioista tulee vasta yli 300:n jälkeen. No kaikki autot on yksilöitä.
Focus 1.8 TCI Ghia Stw -00
Re:
Kuten myös Valtra ja CAT miehetmkh kirjoitti: Uuppeli miesten puolelta löytyy juttua noista VP44 pumpuista ilmeisesti VP30 pumpulla on aivan samat ongelmat. Ja taitaapa noi audistitkin tuntea ton VP sarja pumpun rahapussissaan. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 89dc76a7db

j.h
Yllätykseksi huomasin, että jossain CATin koneessa on käytetty VP-pumppuja.
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Täällä kokeillaan nyt tuota Zipartin (http://www.vp44diesel.de) palvelua. Katsotaan kuinka käy, löytääkö posti perille ja mitä tulee takaisin, jos tulee.
Ohjainta takaisin odotellessa kysytään seuraavaa: tarvitseeko mitään muita toimenpiteitä takaisin asennettaessa kuin kiinniruuvaaminen, suodatin täyteen ja käynnistystä? Koodaamista tarvitaan käsittääkseni silloin, kun pumppu vaihdetaan uuteen, jolloin komponenttien tunnistetietoja vaihtuu, mutta kun takaisin asennetaan sama, alkuperäinen ohjain? Eli tarvitseeko muuta kuin asentaa ja ilmata?
Ohjainta takaisin odotellessa kysytään seuraavaa: tarvitseeko mitään muita toimenpiteitä takaisin asennettaessa kuin kiinniruuvaaminen, suodatin täyteen ja käynnistystä? Koodaamista tarvitaan käsittääkseni silloin, kun pumppu vaihdetaan uuteen, jolloin komponenttien tunnistetietoja vaihtuu, mutta kun takaisin asennetaan sama, alkuperäinen ohjain? Eli tarvitseeko muuta kuin asentaa ja ilmata?
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
juu lähetikkö korjaukseen koko pumpun vai pelkän yksikön. itse uusin yksikön omaan joutu kolvaan laatta kaapelin kiinni ja solenoidit liittään apikoilla ja koodaan ruiskutus määrät tammer diiselissä ja ajon eston vemixillä. sit pumppu kiinni ja ilmaus ja taas toimi
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Pelkkä yksikkö lähti. Pointti kysymyksessä oli juuri tuo, että - jos olen oikein ymmärtänyt - yksikkö vaihdettaessa uuteen se joudutaan koodaamaan toimivaksi, mutta vanha yksikkö korjattaessa ei mitään ylimääräistä tarvitse tehdä?juhve kirjoitti:juu lähetikkö korjaukseen koko pumpun vai pelkän yksikön. itse uusin yksikön omaan joutu kolvaan laatta kaapelin kiinni ja solenoidit liittään apikoilla ja koodaan ruiskutus määrät tammer diiselissä ja ajon eston vemixillä. sit pumppu kiinni ja ilmaus ja taas toimi
Vikakoodit (P1564 ja P1664) varmaan kannattaa nollata ennen kuin yrittää käyntiin - onko kuitenkaan pakko?
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Eka pumppu kuulemma n. 320000, vaihdettu koko kone 170000 ajetusta kolaripelistä ja päästy 1,5v ja kolmisenkymmentätuhatta, eli noin 200000. Sitten ostin auton siihen lopen kyllästyneeltä ja nyt yksikkö lähti Zipartille Puolaan, saapi nähdä milloin tulee takaisin ja auttaako...
Jyrki
Jyrki
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Päivitystä tähän tapaukseen. Ohjausyksikkö lähti Zipartille lauantaina 10.10. ja posti lupasi toimittaa 3-4 arkipäivän
sisällä perille.
Torstaina 15.10. tuli sähköpostia Zipartilta terveisin, että korjattu on ja lähetetty paluumatkalle:
"We would like to inform you that we have finished the repair and testing
of your pump driver no. 0 281 001 827 from Ford Focus 1.8 TDDI Today,
i.e. 15.10.2009, we sent you a parcel through the EMS courier service. The
parcel s number is EE165063682PL and, after writing the number, you can
check its way to you on the website http://www.pocztex.pl. The parcel includes
the repaired pump driver, 18-month guarantee for the repair, bill for
299EUR and instruction of assembly. Thank you for putting the order and
welcome to further cooperation."
Tänään ma 19.10. tuli paketti perille. Tähänastisesta sanoisin, että prosessi on vaikuttanut hyvin sujuvalta ja ammattitaitoiselta. Lähettämiskuluja tuli 12 eur ja paluukuriirin 30 eur on lisätty listahinnan 269 eur päälle.
Vannomatta paras: edessä vielä asennus - pitäisihän tämä käyntiinkin saada!

Torstaina 15.10. tuli sähköpostia Zipartilta terveisin, että korjattu on ja lähetetty paluumatkalle:
"We would like to inform you that we have finished the repair and testing
of your pump driver no. 0 281 001 827 from Ford Focus 1.8 TDDI Today,
i.e. 15.10.2009, we sent you a parcel through the EMS courier service. The
parcel s number is EE165063682PL and, after writing the number, you can
check its way to you on the website http://www.pocztex.pl. The parcel includes
the repaired pump driver, 18-month guarantee for the repair, bill for
299EUR and instruction of assembly. Thank you for putting the order and
welcome to further cooperation."
Tänään ma 19.10. tuli paketti perille. Tähänastisesta sanoisin, että prosessi on vaikuttanut hyvin sujuvalta ja ammattitaitoiselta. Lähettämiskuluja tuli 12 eur ja paluukuriirin 30 eur on lisätty listahinnan 269 eur päälle.
Vannomatta paras: edessä vielä asennus - pitäisihän tämä käyntiinkin saada!
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Kovasti kiinnostaa miten korjaus onnistui, sattuneesta syystä
. Päivitystä toivotaan pikana
.
Kyselee nimimerkki
Lähetinkö boxin turhaan Puolaan...


Kyselee nimimerkki
Lähetinkö boxin turhaan Puolaan...
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Loppuviikosta ollaan viisaampia tämän kanssa. En asenna itse, kun asennushallissa on katto niin korkealla ja lämmityskin menee harakoille. Toivotaan parasta ettei käy niin, että "leikkaus onnistui mutta potilas kuoli". 8)
Ai niin, muistinko mainita, että antavat muuten 18 kk:n takuun korjaukselleen, asennusohjeiden ohessa tuli takuutodistus ao. ohjaimen numerolle.
Ai niin, muistinko mainita, että antavat muuten 18 kk:n takuun korjaukselleen, asennusohjeiden ohessa tuli takuutodistus ao. ohjaimen numerolle.
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
No niin, kuulemma käynnissä on.isk kirjoitti:Loppuviikosta ollaan viisaampia tämän kanssa.
Nimim. "Kiinnostaako ketään farkku-Focus, tuulilasi juuri vaihdettu"
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Re: Focus 1,8 tdi hyytyi
Hienoa. Nyt sillä sitten taas pääsee mutkaista tietä näkymättömiin. Oma yksikkö lähti maanantaina Suomesta ja torstaina jo korjattuna takaisinpäin Puolasta. Maanantaina saavat sen luullakseni toimitettua ja illalla kasaan ja kokeilemaan.isk kirjoitti: No niin, kuulemma käynnissä on.
Nimim. "Kiinnostaako ketään farkku-Focus, tuulilasi juuri vaihdettu"
-Jyrki
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10