Avo escon turvakaaren kestävyys?
Avo escon turvakaaren kestävyys?
Onko joku ajanut tuollaista esim. neloskoppaista avoeskoa "katolleen"? Onko se turvakaari kestänyt? Henkihän lähtee takuuvarmasti avossa jossa ei turvakaarta ole mutta miten on tuollaisessa?
hidas mutta ruma
En tiedä sen turvallisuudesta mutta jos ajattelee esim näin :
Oletetaan että se kaari siinä penkkien takana pysyy täysin muodossaan, ja tuulilasi ja a-pilarit taittuu alas, niin seuraava kova kohta on keula. Jos laittaa vaikka kakkosnelosen keulan etunurkasta sen turvakaaren päälle ja menee autoon istumaan ja miettii että kun auto on katollaan niin maa on vähintään sen puun kohdalla ja kun siihen lisätään vielä epätasainen maasto, kiviä kantoja yms ja kun matkustajat vielä "roikkuvat" vöiden varassa vaikkapa 10cm normaali istuma-asennosta "ylempänä/alempana" niin ei sinne kyllä paljoa tilaa jää, joten näin pikaisesti ajateltuna en lähtisi kokeilemaan ihan heti
Oletetaan että se kaari siinä penkkien takana pysyy täysin muodossaan, ja tuulilasi ja a-pilarit taittuu alas, niin seuraava kova kohta on keula. Jos laittaa vaikka kakkosnelosen keulan etunurkasta sen turvakaaren päälle ja menee autoon istumaan ja miettii että kun auto on katollaan niin maa on vähintään sen puun kohdalla ja kun siihen lisätään vielä epätasainen maasto, kiviä kantoja yms ja kun matkustajat vielä "roikkuvat" vöiden varassa vaikkapa 10cm normaali istuma-asennosta "ylempänä/alempana" niin ei sinne kyllä paljoa tilaa jää, joten näin pikaisesti ajateltuna en lähtisi kokeilemaan ihan heti
Eiköhän tuollaisessa avossa ole a pilari/tuulilasin kehys jotenkin vahvistettu moista silmälläpitäen?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/