MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Mondeosta kuuluu melkoinen rolkatus kun ei paina kytkintä pohjaan, kun kytkintä painaa jonkin verran niin ääni voimistuu, kun kytkimen painaa pohjaan niin ääni loppuu. Kuuluukohan ääni kytkimen painelaakeristä/työsylinteristä, vai onkohan ääni lähtöisin vaihdelaatikosta. Sen verran kallis remontti kytkin homma on että.... Onkohan jollakin tietoa.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Mulla on samanlainen auto ja samanlaiset oireet. Vika on todennäköisesti sullakin siinä kaksoismassavauhtipyörässa. Auto menossa ylihuomenna pajalle. Vaihdetaan nyt aluks vaikka vauhtipyörä ja kytkin niin josko se siitä loppuis, siis se kolina/helinä ja muutkin ylimääräiset äänet. Hinnoista sen verran että Kaksoismassa vauhtipyörä vähän reilun 400, kytkinpaketin voi saada suurinpiirtein samaan hintaan, työsylinteri/painelaakeri n.100€. Sit vielä tietysti laatikkoöljyt jne,jne... Nää hinnat on siis suomalaiselta tiskiltä ja sieltä halvimmasta päästä. Englannista Ebayn kautta tilattuna vauhtis ja kytkinpaketti sylintereineen 427€!!! Kotiin tuotuna tietysti. Osat siis yli puolet halvemmalla netistä. Työt sit maksaa mitä maksaa, mun tapauksessa varmaan 19,90 tai mitä laatikollinen "asennusöljyä" mahtaa maksaa. Asentaja on vielä niin eko-henkinen että laatikossa pitää olla tietyn petoeläimen kuva, ei kelpaa mikä tahansa kuravesi
Aikaa remonttiin menee varmaan päivä. Ekalla kerralla meni kaks päivää. Luit oikein, toista kertaa kytkin auki. Edellisestä kerrasta aikaa puoli vuotta, silloin suuressa viisaudessa säästin useita satasia kun jätin kalliin vauhtipyörän ostamatta. Silloin ostin osat suomesta ja hintaa tuli öljyineen n.500€. Eli olis kannattanu jo silloin vaihtaa se vauhtipyöräkin
No vahingosta viisastuneena vaihdetaan nyt sitten koko hoito!! Jos se kytkin levy/asetelma on jonkinlaisessa kunnossa vielä niin voisin siitä sopu hintaan luopua. Maaliskuussa kun ne sinne vaihdettiin niin silloinkin vanha levy ja asetelma oli suht. ok kunnossa mut se työsylinteri/painelaakeri oli aivan soseena ja alkoi vuotaa kytkin/jarrunesteet pihalle. Nyt veikkaan että siellä on taas samaa vaivaa kun ei mee enää vaihteet kunnolla päälle. Nesteet on tosin vielä pysynyt sisällä.
Jos joku osaa kertoo mihin noi suomen varaosien hinnat perustuu niin olis kiva kuulla. Tuskin ne osat niille maksaa sen enempää kun muillekaan? Kuljetuskustannukset tänne Länsi-Neuvostoliittoon? Tuskinpa jos yksittäinen paketti tulee 60€:lla niin kai kontillinen tulee suhteessa halvemmalla?
Että sellanen sekava tarina tällä kertaa...
Eikä tää Mondeo ollu mun eka Ford, eikä varmaan edes viimeinen!!


No vahingosta viisastuneena vaihdetaan nyt sitten koko hoito!! Jos se kytkin levy/asetelma on jonkinlaisessa kunnossa vielä niin voisin siitä sopu hintaan luopua. Maaliskuussa kun ne sinne vaihdettiin niin silloinkin vanha levy ja asetelma oli suht. ok kunnossa mut se työsylinteri/painelaakeri oli aivan soseena ja alkoi vuotaa kytkin/jarrunesteet pihalle. Nyt veikkaan että siellä on taas samaa vaivaa kun ei mee enää vaihteet kunnolla päälle. Nesteet on tosin vielä pysynyt sisällä.
Jos joku osaa kertoo mihin noi suomen varaosien hinnat perustuu niin olis kiva kuulla. Tuskin ne osat niille maksaa sen enempää kun muillekaan? Kuljetuskustannukset tänne Länsi-Neuvostoliittoon? Tuskinpa jos yksittäinen paketti tulee 60€:lla niin kai kontillinen tulee suhteessa halvemmalla?
Että sellanen sekava tarina tällä kertaa...
Eikä tää Mondeo ollu mun eka Ford, eikä varmaan edes viimeinen!!

Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Terve
Varmaankin sama vaiva minunkin autossa on, laitatko vaikka linkin sivuille mistä osat saa 427e. On tosiaankin suomessa hurjat hinnat verrattuna Enkkujen hintaan.
Varmaankin sama vaiva minunkin autossa on, laitatko vaikka linkin sivuille mistä osat saa 427e. On tosiaankin suomessa hurjat hinnat verrattuna Enkkujen hintaan.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Eiköhän ne perustu yksinkertaisesti siihen markkinatalouden hienouteen, että kun kunnollista kilpailua ei ole ja tuote on vielä jossain määrin sellainen että kuluttajan on pakko se jostain ostaa, niin siitä voidaan pyytää niin paljon kuin asiakas pystyy maksamaan.mikmak kirjoitti: Jos joku osaa kertoo mihin noi suomen varaosien hinnat perustuu niin olis kiva kuulla.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Niin kai ne hinnat määräytyy, kysynnän ja tarjonnan suhteessa. Huomasin surffaillessa että oli ilmestynyt jo Motonettiinkin listoille toi vauhtis. Hinta oli sielläkin sen 400 ja rapiat.
Jätin tarkoituksella tosta ekasta viestistä sen firman nimen pois koska en uskalla sitä vielä hirveästi kehua koska osat ovat vasta matkalla. Mut omalla vastuullaan kaikki näitä tietty tilailee että tolla osoitteella löytyy... Firma on siis Midland Car Spares. Ei taida olla muuta kuin Ebayn kautta olemassa?? Suht. nopeasti ne ainakin vastaili s-posteihin ja vakuutteli että osat löytyy, toimitusaika suomeen 3-5 työpäivää ja postitushinta 45 puntaa. Tilauksen tein viime keskiviikkona illalla eli nyt on neljäs päivä. Onhan näissä aina omat hankaluutensa varsinkin jos osa ei jostain syystä olekaan sopiva. Rahojen takia en oikein osaa olla huolissani koska maksun suoritin Paypalin kautta. Sen pitäis kai olla jokseenkin turvallinen. Siis siinä tapauksessa jos tavaraa ei ala kuulua. Toivottavasti sieltä tulee sopivat osat ja sovitussa ajassa. Kyllä ne ainakin halus tietää moottorin koodin (D6BA) ja auton alusta numeron. Tai ainakin ne sinne s-postilla lähetin. Voin laittaa väliaika tietoja huomenna että tuliko palikat perille. Jos ei tuu ennen keskiviikkoa niin sit se Mondeo on levällään kaverin autotallissa viikonloppuun asti. Talli on siellä Himoksen lähellä että tulkaahan vilkaisemaan rikkinäistä kaksoismassa vauhtipyörää livenä jos ette VIELÄ oo sellasta nähnyt
Vauhtipyörään palatakseni, joihinkin moottorimalleihin/versioihin on mahdollista vaihtaa kuulemma tavallinen kiinteä vauhtipyörä. Omaani se ei olisi ollut edes mahdollista enkä varmaan olis sellaista sinne laittanutkaan.
Se linkki:
http://cgi.ebay.co.uk/Mondeo-2-0TDCi-TD ... m332.l1262
Jätin tarkoituksella tosta ekasta viestistä sen firman nimen pois koska en uskalla sitä vielä hirveästi kehua koska osat ovat vasta matkalla. Mut omalla vastuullaan kaikki näitä tietty tilailee että tolla osoitteella löytyy... Firma on siis Midland Car Spares. Ei taida olla muuta kuin Ebayn kautta olemassa?? Suht. nopeasti ne ainakin vastaili s-posteihin ja vakuutteli että osat löytyy, toimitusaika suomeen 3-5 työpäivää ja postitushinta 45 puntaa. Tilauksen tein viime keskiviikkona illalla eli nyt on neljäs päivä. Onhan näissä aina omat hankaluutensa varsinkin jos osa ei jostain syystä olekaan sopiva. Rahojen takia en oikein osaa olla huolissani koska maksun suoritin Paypalin kautta. Sen pitäis kai olla jokseenkin turvallinen. Siis siinä tapauksessa jos tavaraa ei ala kuulua. Toivottavasti sieltä tulee sopivat osat ja sovitussa ajassa. Kyllä ne ainakin halus tietää moottorin koodin (D6BA) ja auton alusta numeron. Tai ainakin ne sinne s-postilla lähetin. Voin laittaa väliaika tietoja huomenna että tuliko palikat perille. Jos ei tuu ennen keskiviikkoa niin sit se Mondeo on levällään kaverin autotallissa viikonloppuun asti. Talli on siellä Himoksen lähellä että tulkaahan vilkaisemaan rikkinäistä kaksoismassa vauhtipyörää livenä jos ette VIELÄ oo sellasta nähnyt

Vauhtipyörään palatakseni, joihinkin moottorimalleihin/versioihin on mahdollista vaihtaa kuulemma tavallinen kiinteä vauhtipyörä. Omaani se ei olisi ollut edes mahdollista enkä varmaan olis sellaista sinne laittanutkaan.
Se linkki:
http://cgi.ebay.co.uk/Mondeo-2-0TDCi-TD ... m332.l1262
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Ai niin sellanenkin juttu jäi kertomatta että siitä vauhtipyörästä irtoava pöly ei tee hyvää starttimoottorille. Sen vaihdosta ei oo aikaa vielä ihan kuukautta. Hinta suomessa 300 € josta sai 135 € takaisin kun vei rikkinäisen startin tilalle. Jos olis silloin puolivuotta sitten tehny sen ekan remontin oikein niin... no tyhmyydestä sakotetaan
Startti samasta firmasta Englannista näyttäis olevan n.75 puntaa eli pyöreesti 90 € ja siihen toimitus kulut. Suomessa siis 165 €. Ei hirveen iso ero. Suomesta ostettu tosin oli tehdaskunnostettu, tosta brittien startista en tiedä. Enkä osaa sanoo sitäkään onko se kunnostettu sen huonompi kun ihan brand new?? Kuulemma niihin vaihdetaan suurinpiirtein kaikki.

Startti samasta firmasta Englannista näyttäis olevan n.75 puntaa eli pyöreesti 90 € ja siihen toimitus kulut. Suomessa siis 165 €. Ei hirveen iso ero. Suomesta ostettu tosin oli tehdaskunnostettu, tosta brittien startista en tiedä. Enkä osaa sanoo sitäkään onko se kunnostettu sen huonompi kun ihan brand new?? Kuulemma niihin vaihdetaan suurinpiirtein kaikki.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Minkä vuosimallin mondeo sulla mikmak on? Onko moottori 2.0tddi vai 2.0tdci, näyttäis tuossa antamassasi linkissä osat olevan 2.0tdci mallin mondeoon. Passaakohan osat myös 2.0tddi moottorilla varustettuun autoon. Itselläni on moottori 2.0tddi ja rek 04.200 66kw.
Onko tuossa linkissä olevassa paketissa kaikki tarvittavat osa vauhtipyörä,levy painelaakeri jne?
Onko tuossa linkissä olevassa paketissa kaikki tarvittavat osa vauhtipyörä,levy painelaakeri jne?
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Mun auto on 2001, TDDI ja se 85kw malli. Siinä ilmoituksessa oli muistaakseni molemmat, TDDI ja TDCI.
Pakettiin kuuluu:
- Kaksoismassa vauhtipyörä
- kytkinpaketti (levy+asetelma)
- painelaakeri/työsylinteri
Ainakin tollasen paketin oon omasta mielestäni tilannut
Jollain toisella firmalla oli sivuillaan moottorikoodeittain noi vauhtipyörät esillä. Siellä oli vaan kalliimmat hinnat eikä ollut valmista pakettia niinkun tolla midlandilla. Tulikohan siellä kokonais hinnaks jotain 500 puntaa.
Tosin vielä en voi tuota Midland Car Sparea kehua kun en oo pakettia saanut mutta ainakin vielä oon ihan luottavaisella kannalla. Oli se ainakin saanu hyvää palautetta Ebayn käyttäjiltä. Onko ne sit kuinka luotettavia niin siitä voi joku viisaampi kommentoida. Itellä eka kerta kun tilaan Ebaystä itse mitään.
Pakettiin kuuluu:
- Kaksoismassa vauhtipyörä
- kytkinpaketti (levy+asetelma)
- painelaakeri/työsylinteri
Ainakin tollasen paketin oon omasta mielestäni tilannut

Jollain toisella firmalla oli sivuillaan moottorikoodeittain noi vauhtipyörät esillä. Siellä oli vaan kalliimmat hinnat eikä ollut valmista pakettia niinkun tolla midlandilla. Tulikohan siellä kokonais hinnaks jotain 500 puntaa.
Tosin vielä en voi tuota Midland Car Sparea kehua kun en oo pakettia saanut mutta ainakin vielä oon ihan luottavaisella kannalla. Oli se ainakin saanu hyvää palautetta Ebayn käyttäjiltä. Onko ne sit kuinka luotettavia niin siitä voi joku viisaampi kommentoida. Itellä eka kerta kun tilaan Ebaystä itse mitään.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
mikmak,joko on osat tulleet? Ilmoittele kun tulevat, en ole vielä tilannut itselle osia. Mondeo toimii vielä hyvin, vaihteet menevät päälle eikä ole minkäänlaisia öljyvuotoja. Ainoastaan ääni on häiritsevä..
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
No niin, osat tuli keskiviikkona niinkun oli luvattukin. Ainakin näyttivät olevan oikeanlaisia. Vanha vauhtipyörä on irti ja kasaamaan päästään varmaan vasta sunnuntaina kun noi työt haittaa näitä harrastuksia.
Otin kännykällä videoo molemmista vauhtipyöristä. Vanhan vauhtiksen videossa näkyy että ei siinä ainakaan mitään jousia/joustavaa materiaalia ollu jäljellä missään välissä käytännössä yhtään.
metalli metallia vasten siis. Sit siinä pöydällä näkyy sellasta mustaa pölyä jota oli siellä kytkinkopassa, startissa ja vauhtipyörän välissä varmaan useampi desi. Uudemman vauhtiksen filmissä näkyy matka jonka se sais liikkua edestakaisin ja liikettä rajoittaa jonkinlainen joustava systeemi. Lisäks siinä näkyy väli joka on niiden "massalevyjen" välissä, jota vanhassa ei siis ollut ollenkaan vaan kiekot hankas toisiinsa. Sit siinä näkyy vielä toistaseks ainut negatiivinen palaute sille lähettäjälle. Kaikki kolme pakettia oli pakattu yhteen isompaan pahvilaatikkoon jossa oli siis reilusti tilaa!? Vaikee varmaan arvata miten käy kun sitä laatikko heittelee neljän päivän aikana jokunen Sprintteri-kuski. Ei siis ollu pakattu hirmu fiksusti. Onneks noi palikat ei ihan pienistä välitä. Videot yritän laitta yuotubeen, linkitän vaikka tänne niin löytää jota kiinnostaa.
Ainoo ero osissa jonka huomasin heti oli siinä työsylinterissä. Se oli erilainen (eri valmistaja), jotenkin tukevamman oloinen kun edellinen. Toivottavasti on vielä sopivakin.
Nyt voin siis suositella sitä Midland Car Spare nimistä firmaa. Hinnaks jäi koko paketille sen päivän kurssilla 427.46€. Suomesta pelkkä vauhtipyörä oli halvimmillaan 400 Euron yläpuolella.
Otin kännykällä videoo molemmista vauhtipyöristä. Vanhan vauhtiksen videossa näkyy että ei siinä ainakaan mitään jousia/joustavaa materiaalia ollu jäljellä missään välissä käytännössä yhtään.
metalli metallia vasten siis. Sit siinä pöydällä näkyy sellasta mustaa pölyä jota oli siellä kytkinkopassa, startissa ja vauhtipyörän välissä varmaan useampi desi. Uudemman vauhtiksen filmissä näkyy matka jonka se sais liikkua edestakaisin ja liikettä rajoittaa jonkinlainen joustava systeemi. Lisäks siinä näkyy väli joka on niiden "massalevyjen" välissä, jota vanhassa ei siis ollut ollenkaan vaan kiekot hankas toisiinsa. Sit siinä näkyy vielä toistaseks ainut negatiivinen palaute sille lähettäjälle. Kaikki kolme pakettia oli pakattu yhteen isompaan pahvilaatikkoon jossa oli siis reilusti tilaa!? Vaikee varmaan arvata miten käy kun sitä laatikko heittelee neljän päivän aikana jokunen Sprintteri-kuski. Ei siis ollu pakattu hirmu fiksusti. Onneks noi palikat ei ihan pienistä välitä. Videot yritän laitta yuotubeen, linkitän vaikka tänne niin löytää jota kiinnostaa.
Ainoo ero osissa jonka huomasin heti oli siinä työsylinterissä. Se oli erilainen (eri valmistaja), jotenkin tukevamman oloinen kun edellinen. Toivottavasti on vielä sopivakin.
Nyt voin siis suositella sitä Midland Car Spare nimistä firmaa. Hinnaks jäi koko paketille sen päivän kurssilla 427.46€. Suomesta pelkkä vauhtipyörä oli halvimmillaan 400 Euron yläpuolella.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
kiitoksia tiedoista mikmak, meikä ei osaa englantia pätkän vertaa joten tilasin osat Tero Anttila oy:stä. Osat ovat Fordin alkuperäisiä osia ja hintaa tuli 721e. Olis sitä tietenki säästänyt jonkun satasen jos olis tilannu enkuista, mutta jos olis tullu ongelmia niin melkoisen hankalaksi olis menny.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Tässä on ne linkit niihin mahtaviin videoteoksiin
vanha:
http://www.youtube.com/watch?v=HdKiL4eM ... re=related
uusi:
http://www.youtube.com/watch?v=uNLnZ0-E ... re=related
Ei toi Anttilan hintakaan ihan älyttömältä kuulosta.
vanha:
http://www.youtube.com/watch?v=HdKiL4eM ... re=related
uusi:
http://www.youtube.com/watch?v=uNLnZ0-E ... re=related
Ei toi Anttilan hintakaan ihan älyttömältä kuulosta.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Maanantaina saatiin (kaveri sen kyllä kasas) auto nippuun. Osat oli oikeat ja auto toimii kuin...öö.. 260 tkm ajettu Mondeo!!! Eli Remontti meni nappiin.
Aika paljon muuttui moottori hiljaisemmaks, ei kolise eikä kilise turhia. Kaverin sanoja lainatakseni "kuulostaa ihan perus Transitilta"
Aika paljon muuttui moottori hiljaisemmaks, ei kolise eikä kilise turhia. Kaverin sanoja lainatakseni "kuulostaa ihan perus Transitilta"

-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Kiitos "mikmak" videoista!
Oliko teillä on huomattavissa mitään metallista paukahdusta/kolahdusta nopeammassa kytkimennostossa tai kierrosluvun pieni hyppeleminen tyhjäkäynnillä kun kytkin ylhäällä
Minulla kun alla 290tkm ajettu mondeo ja ei rallata millään lailla, mutta paikallaan kytkintä nopeasti nostettaessa kuuluu metallinen paukahdus/kolahdus. Samaten vaihteenvaihdoissa aina paukahtaa/kolahtaa. Ja kytkin ylhäällä tyhjäkäynnillä tuo kierroslukumittari on alkanut hypähdellä epätasaisesti.
Fordilta kyselin asiaa ja heidän veikkauksensa oli että massapyörä siellä alkaa loppua. Hieman vaan ihmetyttää se, että autoon on vaihdettu koko paketti 3v sitten jolloin oli 207tkm mittarissa. Itse ostin auton 235tkm paikkeilla ja samainen kolahdus kuului silloin jo, mutta vaimeampana. Aluksi epäilin vetoakseleita, joista toinen kyllä olikin huonona, muttei auttanut ääneen. Autolla on muuten ajeltu todella hissukseen, kun tuo ääni on tosiaan kuulunut enemmän tai vähemmän koko ajan. Pitäisihän massapyörän nyt kestää enemmän kuin 80tkm, ainakin 200tkm.
No, viikon päästä auto lähteen Fordille diagnosointiin, että mistä ääni oikein kuuluu.
Oliko teillä on huomattavissa mitään metallista paukahdusta/kolahdusta nopeammassa kytkimennostossa tai kierrosluvun pieni hyppeleminen tyhjäkäynnillä kun kytkin ylhäällä

Minulla kun alla 290tkm ajettu mondeo ja ei rallata millään lailla, mutta paikallaan kytkintä nopeasti nostettaessa kuuluu metallinen paukahdus/kolahdus. Samaten vaihteenvaihdoissa aina paukahtaa/kolahtaa. Ja kytkin ylhäällä tyhjäkäynnillä tuo kierroslukumittari on alkanut hypähdellä epätasaisesti.
Fordilta kyselin asiaa ja heidän veikkauksensa oli että massapyörä siellä alkaa loppua. Hieman vaan ihmetyttää se, että autoon on vaihdettu koko paketti 3v sitten jolloin oli 207tkm mittarissa. Itse ostin auton 235tkm paikkeilla ja samainen kolahdus kuului silloin jo, mutta vaimeampana. Aluksi epäilin vetoakseleita, joista toinen kyllä olikin huonona, muttei auttanut ääneen. Autolla on muuten ajeltu todella hissukseen, kun tuo ääni on tosiaan kuulunut enemmän tai vähemmän koko ajan. Pitäisihän massapyörän nyt kestää enemmän kuin 80tkm, ainakin 200tkm.
No, viikon päästä auto lähteen Fordille diagnosointiin, että mistä ääni oikein kuuluu.
Viimeksi muokannut jamppevaan, 11 Syys 2009 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Niin ja olikos tuo vaihteiston irtiottaminen/kytkimen vaihto kuinka vaikea operaatio?
Tätäkö rataa?
-auto ylös
-öljyt pois laatikosta
-vetarit pois
-apurunko irti(miten saitte kohdistettua oikeaan kohtaan takaisin ja tipautitteko koko apurungon pois)?
-vaihteensiirtäjän johdot + muut irti + moottorin tuenta ylhäältä(?) ja vaihteiston kannake irti?
-sitten ruuvaamaan laatikkoa irti?
Tätäkö rataa?
-auto ylös
-öljyt pois laatikosta
-vetarit pois
-apurunko irti(miten saitte kohdistettua oikeaan kohtaan takaisin ja tipautitteko koko apurungon pois)?
-vaihteensiirtäjän johdot + muut irti + moottorin tuenta ylhäältä(?) ja vaihteiston kannake irti?
-sitten ruuvaamaan laatikkoa irti?
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Nopealla kytkimen nostolla kuului sellanen "vinkaisu" jota epäilin aluks moottorin tukikumin/kumien loppuunkulumiseks. Tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä kuului metallista kolinaa/helinää, eikä mikään ihme kun kattoo sitä vauhtipyörää!!! Tyhjäkäynti sinällään oli normaalia. Ensimmäisen kytkinremontin alulle laittanut vika oli se että se työsylinteri hajos totaalisesti. Sietä vuoti nesteet pihalle ja kuulat oli kytkinkopanpohjalla. Silloin ei vaihdettu vauhtipyörää.
Remontti menee jokseenkin just noin kun kuvailit. Yläpuolelta kaikki pois tieltä että pääsee laatikonpultteihin, sterttiin ja moottorin kannakkeeseen käsiks. Alapuolelta etukelkka tai mikä apurunko nyt onkaan viralliselta nimeltään. Siinä kelkassa on kiinni jäähdytin, hammastanko ja tietty alatukivarret. Siinä oot oikeessa että se kelkka pitää merkitä et sais takaisin samalle paikalle. Mut tarvittaessa remontin jälkeen kannattaa käyttää pyörät suunnattavana.
Sit ku on tarpeeks purettu niin moottori kannatukseen ja laatikko irti. Me laskettiin konetta alas ja samalla otettiin tunkilla laatikosta koppia alapuolelta. Ainakin montulla se onnistui suht "kivuttomasti"
Kyllähän siinä hommaa riittää mutta säästöö tuli työnosuuden verran.
Remontti menee jokseenkin just noin kun kuvailit. Yläpuolelta kaikki pois tieltä että pääsee laatikonpultteihin, sterttiin ja moottorin kannakkeeseen käsiks. Alapuolelta etukelkka tai mikä apurunko nyt onkaan viralliselta nimeltään. Siinä kelkassa on kiinni jäähdytin, hammastanko ja tietty alatukivarret. Siinä oot oikeessa että se kelkka pitää merkitä et sais takaisin samalle paikalle. Mut tarvittaessa remontin jälkeen kannattaa käyttää pyörät suunnattavana.
Sit ku on tarpeeks purettu niin moottori kannatukseen ja laatikko irti. Me laskettiin konetta alas ja samalla otettiin tunkilla laatikosta koppia alapuolelta. Ainakin montulla se onnistui suht "kivuttomasti"
Kyllähän siinä hommaa riittää mutta säästöö tuli työnosuuden verran.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Terve,
Omassa 2.0 TDCI 6-vaihteisessa kytkin vinkuu ja massapyörä täristää.
Tämmöisen paketin tuolta mainitusta ebay liikkeestä löysin:
http://cgi.ebay.co.uk/Mondeo-2-0-TDCi-6 ... .m14.l1262
Halpaa kun mikä mutta kertokaa viisaammat onko mieltä vaihtaa kiinteä vauhtipyörä? Ainakin tuolla toisen automerkin diesel virityspuolella sitä suosittavat.
Melkein jo suomesta ostin mutta pitää huomenna perua.
Omassa 2.0 TDCI 6-vaihteisessa kytkin vinkuu ja massapyörä täristää.
Tämmöisen paketin tuolta mainitusta ebay liikkeestä löysin:
http://cgi.ebay.co.uk/Mondeo-2-0-TDCi-6 ... .m14.l1262
Halpaa kun mikä mutta kertokaa viisaammat onko mieltä vaihtaa kiinteä vauhtipyörä? Ainakin tuolla toisen automerkin diesel virityspuolella sitä suosittavat.
Melkein jo suomesta ostin mutta pitää huomenna perua.
2.0 TDCI Mondeo
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Osat tulivat ja soittelin mielenkiinnosta wetterille että mites ois heillä vaihtotyö. Eivät anna työlle takuuta jos ei osia ole heiltä ostettu
Eli eivät halunneet että ostan työn heiltä. 550€ oli työn hinta kytkin remonttiin.
No ei ne onneksi jää vaihtamatta

No ei ne onneksi jää vaihtamatta

2.0 TDCI Mondeo
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Nyt on kytkin remontti tehty ja ebaystä hommatut osat oli vielä oikeat. Nyt on sitten kiinteä vauhtipyörä ja eipä tuota oikein osaa sanoa että onko eroa toimivaan kaksoismassapyörään käytössä.
Noin 900€ tuli sitten koko remontin hinnaksi, siinä on kytkin, paineasetelma, laakeri, vauhtipyörä, kampiakselin takapään stefa, vauhtipyörän uudet pultit ja vaihteistoöljyt sekä työt.
Noin 900€ tuli sitten koko remontin hinnaksi, siinä on kytkin, paineasetelma, laakeri, vauhtipyörä, kampiakselin takapään stefa, vauhtipyörän uudet pultit ja vaihteistoöljyt sekä työt.
2.0 TDCI Mondeo
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Mä tilasin kans osat englannist töineen 800e 90tddi, mulle laitettiin kans yksmassa vauhtis.
Ainoan eron mitä olen huomannut 2massa vauhtipyörään on ku esim 5 ajelee 100 ja nostaa kaasun ja painaa uudelleen kaasua niin nykässee kovemmin.
Ainoan eron mitä olen huomannut 2massa vauhtipyörään on ku esim 5 ajelee 100 ja nostaa kaasun ja painaa uudelleen kaasua niin nykässee kovemmin.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Kiinteän vauhtipyörän vaihtajille kysymys: onko tullut ongelmia asentotunnistimen kanssa? Mulla uusi vauhtipyörä ei keskustelekaan anturin kanssa ja konehan ei käynnisty. Itse tunnistin on kyllä testattu ja on kunnossa.
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Oliko nuo Ebaysta tilatut osat alkuperäisiä vai jotain tarvike valmistajien tekeleitä?
Ja jos oli "tarvike" niin oliko minkä valmistajien tekemiä?
Ei vaan keha tuohon työmäärään nähden työntää siihen väliin mitään kiinalaista paskaa...
Ja jos oli "tarvike" niin oliko minkä valmistajien tekemiä?
Ei vaan keha tuohon työmäärään nähden työntää siihen väliin mitään kiinalaista paskaa...
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Ei ollut mitään Kiinan kamaa. LUK merkkinen kytkin/vauhtipyörä paketti sieltä tuli. Tai mistäs minä tiedän vaikka olis Kiinassa tehty
Ja muistaakseni se lukee siellä ebayssäkin mitä ne myy, ettei ihan sikaa säkissä sentään

Ja muistaakseni se lukee siellä ebayssäkin mitä ne myy, ettei ihan sikaa säkissä sentään
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
Minä tilasin viime kesänä Mondeo 96 kW Tdci- 02:een Englannista nuo kaikki dmf- ja kytkinpaketin LUK-merkkiset laatuosat ( eräs asiantuntija ainakin kertoi niiden olevan laatutavaraa) ja hyvin ovat jo 35 000 km toimineet. Hintaa oli koko hoidolla 450 € kotiin tuotuna. Myyjän nimeä Englannissa en enää muista, mutta ebay:sta se löytyi.
Työ oli "merkkihuollossa" 540 €. Suomessa osien hinnaksi sanottiin muistaakseni 1050 €.Eli koko hoito tehtiin alle täältä ostettujen "merkkiosien" hinnalla.Kilpailu EI toimi täällä tosiaankaan.
Startti olisi heti pitänyt samalla uusia ja asennontunnistin ainakin nokka-akseliin, koska ne rikkinäinen dmf oli metallipölyllä pilannut.Ne piti vaihtaa sitten myöhemmin erikseen.
Työ oli "merkkihuollossa" 540 €. Suomessa osien hinnaksi sanottiin muistaakseni 1050 €.Eli koko hoito tehtiin alle täältä ostettujen "merkkiosien" hinnalla.Kilpailu EI toimi täällä tosiaankaan.
Startti olisi heti pitänyt samalla uusia ja asennontunnistin ainakin nokka-akseliin, koska ne rikkinäinen dmf oli metallipölyllä pilannut.Ne piti vaihtaa sitten myöhemmin erikseen.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 28 Syys 2010 21:38
Re: MONDEO vm 01 2,0TD KYTKIMEN/VAIHTEISTON ÄÄNI??
m2k, Saitko toimimaan?Kiinteän vauhtipyörän vaihtajille kysymys: onko tullut ongelmia asentotunnistimen kanssa? Mulla uusi vauhtipyörä ei keskustelekaan anturin kanssa ja konehan ei käynnisty. Itse tunnistin on kyllä testattu ja on kunnossa.