ongelmia madalluksessa

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
pärti
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2009 22:14

ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja pärti »

hommasin mondeooni (Farkku vm. 04)tuossa madallus jouset ja ongelmaksi koitui se että keula laski enemmän mitä luvattiin ja perä ei yhtään!!!!! missä vika!!! tuntuu kuin kallistuksen vakaaja kanittais vastaan. onko mahdollista??
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja Tekno »

oliko jousisarja varmasti farmarille?
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
pärti
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2009 22:14

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja pärti »

kyllä on. tarkistin asian. huomasin myös että ns. linnun luut on jälleen ruvennut pitämään ääntä (kolinaa) madalluksen myötä vaikka se perä ei laskenutkaan. ja tuli myös katsottua että kun pomppii vetokoukun päällä kallistuksen vakaaja taipuu oudosti mutkalle keskeltä että kanittaisko se vastaan ????
tlundkvi
Viestit: 96
Liittynyt: 02 Maalis 2009 18:31

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja tlundkvi »

Ettei vaan ole tasonsäätö? Oireilu ainakin viittaisi siihen suuntaan.
pärti
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2009 22:14

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja pärti »

mitä asialle voi sitte tehdä vai voiko tehdä mitään????
AssTee
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Tammi 2008 11:50

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja AssTee »

Vaihtaa takaiskarit normaaleihin. Ei tasosäätyviin.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
pärti
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2009 22:14

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja pärti »

olis meinaa myynnissä tollaset tasosäätyvät iskarit!!!! tarjouksia otetaan vastaan! ja on meinaa just tänään leimatut ja läpi meni katsasusmiehellä ei mitään valittamista.
pärti
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2009 22:14

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja pärti »

ai niin kiitos kaikille vaivan näöstä olen taas vähän tietoisempi. :lol:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja Aksu »

AssTee kirjoitti:Vaihtaa takaiskarit normaaleihin. Ei tasosäätyviin.
Tai sit kiinnitys pistettä sen verran alemmas kun haluaa perän tippuvan.
gti golo palloilija
pärti
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2009 22:14

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja pärti »

no mitenkäs tämä kiinnitys pisteiden muutos oikein sitte onnistuu??? oma kohtaista kokemusta?? kyse on kumminkin viidestä sentistä...
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Eiköhän tuo madaltaminen onnistu st220:n osilla?
Eli hommaa semmosen novomatit...tai hommaa kunnolliset sportti-iskarit!
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
tlundkvi
Viestit: 96
Liittynyt: 02 Maalis 2009 18:31

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja tlundkvi »

hoopee kirjoitti:Eiköhän tuo madaltaminen onnistu st220:n osilla?
Eli hommaa semmosen novomatit...tai hommaa kunnolliset sportti-iskarit!
Voi olla että taka-akselissa on muita eroja. Voi sekin olla mahdollista että nuo tasonsäädettävät iskarit on jotenkin säädettävissä. Ovat näet aika marginaalituotteita. Jos ei ole pakko vetää vaunua tai paljon kuormaa jatkuvasti, luulen että normaalit iskarit on paras ratkaisu. Uudet hyvät iskarit pitäisi saada toimivien tasonsäätöiskarien "myyntituloilla".
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

tlundkvi kirjoitti:Voi olla että taka-akselissa on muita eroja.
Pitää paikkaansa. Takana vinotukivarsisto, etu on erilainen. Oiskos vähän lyhyempi. Saadaa rengaat oikeeseen asentoon kun kerran on matalampi. Tuotakin osaa uudempaa ja vanhempaa ;) Voi olla ettei ole kuin järeämmät puslat. Mene ja tiedä kun microcat ei eroista kerro mitään.
tlundkvi kirjoitti:Voi sekin olla mahdollista että nuo tasonsäädettävät iskarit on jotenkin säädettävissä.
Enpä tuota kyllä usko. Vanhemman mondeon kohdalla pikamittauksella st200:sen takaiskari on 1 cm lyhyempi kuin normimallin.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
juhve
Viestit: 496
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja juhve »

volvossa on ainakin takavakaaja ja jouset löysempiä jos on nivot et luulen et mondeossakin on sama homma kun on sama akselistokin . ei niitä nivoja voi millään säätää ite
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
tlundkvi
Viestit: 96
Liittynyt: 02 Maalis 2009 18:31

Re: ongelmia madalluksessa

Viesti Kirjoittaja tlundkvi »

Scorpio sedanissa (sekä mk1 & mk2) on paineilmalla toimiva automattinen tasonsäätö (joka on sitten täysin eri systeemi kuin Sach/Bogen Nivomat). Tietenkin harvinaisena lisävarusteena. Siinä on ventiili johon puhalletaan ilmaa (ja poistetaan) kuormituksen mukaan. Kuormitusta ohjaa mekaaninen anturi joka on linkitetty vakaajaan erillisellä linkillä. Siinä linkissä on taas pallonivelet molemmissa päissä, mutta ne on taas sitten kierteillä kiinni, eli linkkiä voi tarvittaessa lyhentää tai pidentää. Vastaavasti voi halvalla madaltaa tai korottaa ilman jousien taikka iskarien vaihdolla.
Vastaa Viestiin