ongelmia madalluksessa
ongelmia madalluksessa
hommasin mondeooni (Farkku vm. 04)tuossa madallus jouset ja ongelmaksi koitui se että keula laski enemmän mitä luvattiin ja perä ei yhtään!!!!! missä vika!!! tuntuu kuin kallistuksen vakaaja kanittais vastaan. onko mahdollista??
Re: ongelmia madalluksessa
oliko jousisarja varmasti farmarille?
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: ongelmia madalluksessa
kyllä on. tarkistin asian. huomasin myös että ns. linnun luut on jälleen ruvennut pitämään ääntä (kolinaa) madalluksen myötä vaikka se perä ei laskenutkaan. ja tuli myös katsottua että kun pomppii vetokoukun päällä kallistuksen vakaaja taipuu oudosti mutkalle keskeltä että kanittaisko se vastaan ????
Re: ongelmia madalluksessa
Ettei vaan ole tasonsäätö? Oireilu ainakin viittaisi siihen suuntaan.
Re: ongelmia madalluksessa
mitä asialle voi sitte tehdä vai voiko tehdä mitään????
Re: ongelmia madalluksessa
Vaihtaa takaiskarit normaaleihin. Ei tasosäätyviin.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Re: ongelmia madalluksessa
olis meinaa myynnissä tollaset tasosäätyvät iskarit!!!! tarjouksia otetaan vastaan! ja on meinaa just tänään leimatut ja läpi meni katsasusmiehellä ei mitään valittamista.
Re: ongelmia madalluksessa
ai niin kiitos kaikille vaivan näöstä olen taas vähän tietoisempi. 

Re: ongelmia madalluksessa
Tai sit kiinnitys pistettä sen verran alemmas kun haluaa perän tippuvan.AssTee kirjoitti:Vaihtaa takaiskarit normaaleihin. Ei tasosäätyviin.
gti golo palloilija
Re: ongelmia madalluksessa
no mitenkäs tämä kiinnitys pisteiden muutos oikein sitte onnistuu??? oma kohtaista kokemusta?? kyse on kumminkin viidestä sentistä...
Re: ongelmia madalluksessa
Eiköhän tuo madaltaminen onnistu st220:n osilla?
Eli hommaa semmosen novomatit...tai hommaa kunnolliset sportti-iskarit!
Eli hommaa semmosen novomatit...tai hommaa kunnolliset sportti-iskarit!
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: ongelmia madalluksessa
Voi olla että taka-akselissa on muita eroja. Voi sekin olla mahdollista että nuo tasonsäädettävät iskarit on jotenkin säädettävissä. Ovat näet aika marginaalituotteita. Jos ei ole pakko vetää vaunua tai paljon kuormaa jatkuvasti, luulen että normaalit iskarit on paras ratkaisu. Uudet hyvät iskarit pitäisi saada toimivien tasonsäätöiskarien "myyntituloilla".hoopee kirjoitti:Eiköhän tuo madaltaminen onnistu st220:n osilla?
Eli hommaa semmosen novomatit...tai hommaa kunnolliset sportti-iskarit!
Re: ongelmia madalluksessa
Pitää paikkaansa. Takana vinotukivarsisto, etu on erilainen. Oiskos vähän lyhyempi. Saadaa rengaat oikeeseen asentoon kun kerran on matalampi. Tuotakin osaa uudempaa ja vanhempaatlundkvi kirjoitti:Voi olla että taka-akselissa on muita eroja.

Enpä tuota kyllä usko. Vanhemman mondeon kohdalla pikamittauksella st200:sen takaiskari on 1 cm lyhyempi kuin normimallin.tlundkvi kirjoitti:Voi sekin olla mahdollista että nuo tasonsäädettävät iskarit on jotenkin säädettävissä.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: ongelmia madalluksessa
volvossa on ainakin takavakaaja ja jouset löysempiä jos on nivot et luulen et mondeossakin on sama homma kun on sama akselistokin . ei niitä nivoja voi millään säätää ite
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: ongelmia madalluksessa
Scorpio sedanissa (sekä mk1 & mk2) on paineilmalla toimiva automattinen tasonsäätö (joka on sitten täysin eri systeemi kuin Sach/Bogen Nivomat). Tietenkin harvinaisena lisävarusteena. Siinä on ventiili johon puhalletaan ilmaa (ja poistetaan) kuormituksen mukaan. Kuormitusta ohjaa mekaaninen anturi joka on linkitetty vakaajaan erillisellä linkillä. Siinä linkissä on taas pallonivelet molemmissa päissä, mutta ne on taas sitten kierteillä kiinni, eli linkkiä voi tarvittaessa lyhentää tai pidentää. Vastaavasti voi halvalla madaltaa tai korottaa ilman jousien taikka iskarien vaihdolla.