Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Elikäs vikaa tuli ilmeisesti samassa yhteydessä kun vaihdoin raitisilmasuodattimen Motonetin korvaavaan (ensiasennusmalli) malliin, joka ei muuten sopinut suoraan paikoilleen. Ilmastointi puhaltaa kuumaa, ja se vian diagnosointi (auto käy, sisätila yli 10 astetta ja nostetaan puhalluslämpö 21 asteeseen ja suunnataan ikkunalle puhallus ja automaatti asentoon teho, sitten punainen nappi ja A/C nappi yhtaikaa pohjaan jonka jälkeen vapautetaan ja välittömästi sinistä) antaa koodiksi 62, joka on " Fault in interior temperature sensor blower circuit " elikäs vikaa sisätilan lämpötila anturin puhaltimen piirissä. Tämä sisätilan lämpöanturin sijainti sekä tietysti se blower kiinnostaa. Niin, ja siis auto on -97 V6 2.5 Ghia mondeo
Eli missä sijaitsee ilmastoinnin sisätilan lämpöanturi?
Eli missä sijaitsee ilmastoinnin sisätilan lämpöanturi?
Re: Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Eikös tuo sisätilan anturi ole siinä ratin vieressä oikealla puolella kojelaudassa.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Onkos se siinä ajotietokoneen ja ratin välissä, sellanen ritilä, about kahen euron kolikon kokonen? Pitää varmaan repiä vähän kojelautaa irti että siihen pääsee käsiksi. Ilmastointi puhkuu kuumaa, ei oikeen kiva...
Re: Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Mä oon kuvitellu, että siinä on se kajari mistä tulee varotusäänet ku jättää valot päälle ja avaa oven, noh voin toki olla väärässäkin..
Keulasta keskikohdilta löytyy ulkolämpötila-anturi, tuokin vois olla yks vaihtoehto josta vikaa hakea.

Re: Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Korjailin sen vesipuolta, vaihdoin vesipumpun metallisiipiseksi, sitten meinasin vaihtaa Motonetin matalammalla lämpötila-arvolla olevan termarin, ei sopinu, vaihdoin myös raitisilmasuodattimen joka motonetin hyllystä ei mahtunutkaan orkkiksen tilalle, piti viillellä palasia pois. Ilmansuodatin meni kanssa vaihtoon, ropelsin akun maapiuhaa kun oli korroosiota, akun alla kolme maadotuspistettä sekä tietysti kaikki johtosarjat sai kipeää matkalla. Epäilen ettei itse anturissa ole vikaa, koska virhekoodi oli tuo "sensor blower circuit", sensorille on omat koodit oikosululle, rikkoontumiselle yms. Ja kyseessä siis nimenomaan Interior. Koitan repiä kojetaulun irti ja kattella josko löydän sähkökuvia jotka täsmäis tuohon.
Re: Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Ainakin -01 vm:n 2.5l:n ghiassa mulla on se anturi siinä oikean polven kohilla, pääsee käsiksi ottamalla verhoilu muovin pois ratin alta, anturiin on ympätty ropeli imemään ilmaa niistä ritilöistä ainakin -01 mallissa, olen itsekkin taistellut huonosti käyttäytyvän sisälämpötilan kanssa kun ei ole lämpötila ollut lähelläkään sitä mitä pitäisi, ekakerran vein auton autosähköliikkeeseen vaihtoivat sisäanturin ja johan pelasi lämpötilansäätö melkein vuoden, kunnes alkoi taas vittuilla en viitsinyt enää maksaa pariasataa mokoman osanvaihdosta joten hain voortilta itse osan, n:40e ja vaihdoin paikalleen, no eipä auttanut yhtään, mittasin vanhanan vastusarvot ja totesin vanhankin osan olevan ehjän, kokeilin vielä "resetoida" säätimen ottamalla akun irti yli puoleksi tunniksi joka myös nollaa moottorinohjauksen, no sehän auttoi, nyt lämpötila säätyy "lähes" oikein, vain muutaman asteen näyttää lämpömittari enemmän kuin asetus autossa.
Yhteenveto: kokeilen ensikerran lämpötilan vittuillessa ensin resettiä, jos rupeaa tulemaan tavaksi pitää kyllä miettiä resettikytkintä säätimeen, niin ei tartte aina opettaa tuota moottorinohjausta uudelleen, kun ottaa akunkengän irti.
Yhteenveto: kokeilen ensikerran lämpötilan vittuillessa ensin resettiä, jos rupeaa tulemaan tavaksi pitää kyllä miettiä resettikytkintä säätimeen, niin ei tartte aina opettaa tuota moottorinohjausta uudelleen, kun ottaa akunkengän irti.
Re: Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Mikä virtapiiri pitää tarkasti ottaen saada sähköttömäksi että ilmastoinnin säädin resetoituu? Ohjaamon sulakerasiassa on se puhaltimen 30A sulake, riittäisikö sen irroitus? Ainakin ilmastoinnin paneeli on silloin sähkötön. Mitä tarkoitti tuo moottorinohjaus ja sen uudelleen opetus? Pidin nimittäin akkua irti aikasta pitkän tovin ja jännitin että mitä kaikkea sekoaa, ei muualle vaikuttanut kuin tosiaan tuo ilmastointi mykistyi. Nyt kun laitan ilmastoinnin kylmimmälle asetukselle, tulee hetken kuumaa ja sitten samaa lämpöä kuin ilman A/C:ta, eli ulkoilmaa... Välillä diagnostiikka väittää 88, eli ookoo, ja ainoa virhe minkä olen saanut sieltä ulos liittyy siis juuri tuohon sisälämmön mittauspiiriin.
Re: Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
Moottorinohjaus alkaa opetella moottorin oikeita säätöjä kun olet laittanut akunkengän kiinni, ohjekirjan mukaan, muistaakseni 8km:n vaihtelevan ajon jälkeen pitäisi tietokoneen olla oppinut säädöt, no eipä toteutunut mulla, meni lähes 100km ennenkuin alkoi pysymään moottori edes kunnolla käynnissä.
Siitä sulakkeesta, varmaahan ei ole nollautuuko lämpötilan säädin kys. sulakkeesta, voi olla muisti johto vedetty jonkun muun sulakkeen takaa, kuka tietää?
Siitä sulakkeesta, varmaahan ei ole nollautuuko lämpötilan säädin kys. sulakkeesta, voi olla muisti johto vedetty jonkun muun sulakkeen takaa, kuka tietää?
Re: Mondeo V6 -97 Sisätilan lämpö anturi Interior temperature ..
62: Lämmitetty happitunnistin 3, rivi2, lämmittimen ohjaus - virtapiirin toimintahäiriö.
Mahd. syyt: Johdinsarja, Lämmitetty happitunnistin, moottorin ohjausmoduuli.
Siinä yksi suomenkielinen näkemys vikakoodista nro 62. Onko varmasti kaikki piuhat kiinni akussa, sulakkeet ehjät jne? Koska kylmäaineet on katottu?
Mahd. syyt: Johdinsarja, Lämmitetty happitunnistin, moottorin ohjausmoduuli.
Siinä yksi suomenkielinen näkemys vikakoodista nro 62. Onko varmasti kaikki piuhat kiinni akussa, sulakkeet ehjät jne? Koska kylmäaineet on katottu?