Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Edellisinä päivän toimi hyvin mutta aamulla kun yritin käynnistää niin ei edes meinaa lähteä.
Bensa haisee ja suodattimeen tulee bensaa eli bensapuolella ei vikaa.
Otin sitten 1 pytyntulpan pois ja katsoin tuleeko kipinää niin meinas lähteä käyntiin
laitoin tulpan takas ja starttasin niin lähti nätisti käyntiin. auto kävi tyhjäkäynnillä jonkun 5min ja lähdin sitten ajamaan niin rupes nykimään ja paukkamaan putkessa. kaikki valot rupes vilkkamaan ja sammu. Ihan kun olisi jokin oikosulussa.Elikkä missä voisi olla vikaa?
Olen ottanut tyhjäkäynti moottorinjohdon pois, koska auto toimii paremmin ilman sitä.
Kaasari ja 89 vuosmalli. Nyt ei anna kipinää ja virranajakajan pyörittäjän keskellä pieni monttu
Voisko olla joku virta piikki tullut? Voi oisko puola rikki
Akun johdot ja maat hyvin, tuleekos puolalta kipinää virranjakajalle, senkin voi testaa tulpalla tai panee sinne ruuvarin ja sen lähelle runkoa, millon vaihettu/putsattu liitokset virranjakajan kannesta, pyörijästä ja kaikista sytkäpiuhoista, myös puolan..
Virrranjakajankansi uusi sekä puolalta virranjakajalle tuleva johto. Kokeilin äsken tulpalla antaako puola kipinää niin ei anna. Ja virrat kun laittaa avaimella ekaan asentoon niin alkaa soittimen valot vilkkua ja kuuluu jotain sen takaa naputusta eli kuin jokin olisi oikosulussa ?
voiko pyörittäjän ja puolan mitata mittarilla jotenkin?
puolan voi mitata yleismittarilla. ensiökäämin vastus pitäs olla 0,72-0,88 ja toisiokäämin 4500-8600 ohmia. ensiökäämin vastus mitataan puolan matalajännitenaopojen väliltä ja toisiokäämin vasus toisen matalajännitenavan ja korkeajännitenavan väliltä. muutempa sitä ei oikein voi tarkastaa kotikonstein.. jos mahollista ni kokeile vaihtaa puolaa jostain toimivasta autosta. ja mittaa että toimiiko + ja - navat. itellä kävi kerran niin että + napaan tuli 2.5 volttia ja kun korjasin liitokset ni alko pelittää
_Kesämies_ kirjoitti:Virrranjakajankansi uusi sekä puolalta virranjakajalle tuleva johto. Kokeilin äsken tulpalla antaako puola kipinää niin ei anna. Ja virrat kun laittaa avaimella ekaan asentoon niin alkaa soittimen valot vilkkua ja kuuluu jotain sen takaa naputusta eli kuin jokin olisi oikosulussa ?
voiko pyörittäjän ja puolan mitata mittarilla jotenkin?
Eikös toi nyt viittaa sinne virtalukon pohjan häikkään, en oo kyllä siihen ikinä Sierrassa koskenu...
mittailin puolaa ja sain lukeman 7,45 mutta tuota toista lukemaa en saa mitenkään
mittariston valojen vilkkuminen ja napse loppu kun otin ryypylle menevän johdon pois, mutta oisko tämä oikosulku kerennyt hajottaa sytytystä
Pyörittäjää yritin mittailla mutta mitään lukemaa en saanut.
Taisi vika löytyä.
Koko illan tutkin ja lopulta olin lähdössä pois. Ja laittamassa ovia lukkoon vaan eipä keskuslukitus toiminut ja samalla kun yritti laittaa lukkoon sitten mittaristoon kaikki valot palamaan
Otin sitten "tietokoneen" irti vai mikä ohjauslaatikko onkaan niin kiintolevyssä oli kaksi mustaa jälkeä että paskana taitaa olla. Vois olla että johtuu siitä että joku aika sitten kun hitsasin unohdin ottaa miinusnavan irti ja hitsasin putkea.
_Kesämies_ kirjoitti:Taisi vika löytyä.
Koko illan tutkin ja lopulta olin lähdössä pois. Ja laittamassa ovia lukkoon vaan eipä keskuslukitus toiminut ja samalla kun yritti laittaa lukkoon sitten mittaristoon kaikki valot palamaan
Otin sitten "tietokoneen" irti vai mikä ohjauslaatikko onkaan niin kiintolevyssä oli kaksi mustaa jälkeä että pökäleenä taitaa olla. Vois olla että johtuu siitä että joku aika sitten kun hitsasin unohdin ottaa miinusnavan irti ja hitsasin putkea.
Sielä on nyt jossain muuallakin oikkareita, yhdistys- tai maadoitus häikkää.. Jos tarkoitat tietokoneella sitä konetilas olevaa boxia niin se ohjaa vain syttyä, tyhjäkäyntiä, imusarjanlämmitystä ja kierroslukumittaria. Ryyppystä menee suoraan laturin perään sini/valkoinen johto, eikä keskuslukko ja mittarin valotkaan mun mielestä oo kytköksis toisiinsa.
Vähän tummuneita kohtia sielä boxis voi olla vaikka olis ehjäkin, mutta jos on selvästi palanut niin hajallahan se sitten on.
Jep eli ei olekkaan vika pelkästään ohjainboxissa. Nyt kun laittaa virrat päälle alkaa sulakerasian musta rele ääntämään ja tärisee. ja mittariston valot välkkää. Eli kuinka irrotan sulakerasian??
Mustanreleen kannoissa on mustaa hieman
Uuden boxin jo kerkesin hankkia mutta en uskalla kylä paikalleen laittaa ennenkun tuo vika selviää
Tuli taas selviteltyä.
Elikkä laturilta lähti tosiaan se ryypyn sini/valko johto mutta ei ollut käytössä ja oli ottanut imusarjaan ja sulanut kiinni tyhjäkäynti moottorille tuleviin johtoihin elikkä oikosta siitä taitaa ottaa.
Mikää sulake ei ole palanut. Mutta häikkää ottaa peräkontin valokin että aika pahasti menee sähköt yhteen.
Taitaa vika kumminkin olla vaan Maadoituksessa. Kuulemma aiheuttaa todella ihmeellisiä vikoja.
Tarkastin jo akun - moottorin välisen ja on nyt kunnossa, muttta mitäs muita ja mistä tarkastaa?