Focus ja kolina
Focus ja kolina
Eli liikkeelle lähdettäessä ja usein käännyttäessä oikealle kuuluu etupäästä pelottava klonksahdus. Vasemmalle käännyttäessä ei ole mitään ongelmia. Vaihdoin koiranluut molemmille puolille ja se hiljeni hetkeksi mutta taas kuuluu. Olisko jotain muuta tietoa tarjota?
Viimeksi muokannut sixhill, 04 Touko 2005 13:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
joo kannataa vaihtaa kummatkii kerralla, mut sit jos ei parane ni kannataa kattoo alatukivarren puslat ku niitäkii on joskus menny ja niitä ei muistaakseni saa irrallaan eli menee koko tukivarsi vaihtoonKessi kirjoitti:Vakaajatangon ja rungon välinen pusla?? Kannattais vaihtaa nuo "koiranluut" pareittain
ainiin ja sit kannataa zekata toi iskarin yläpään kiinnitys niitä on menny esim c-max :ssa
Juuri viikko sitten hain autoni. Ja kyllä olen laittanut merkille tuota samaa ongelmaa oikealle käännyttäessä. Tosin ääni on tuossa pirssissä tosi pieni tarkkaan kun kuuntelee niin sen saattaa kuulla.
Mites siitä nyt sitte pääsis eroon??
Onko vastaus tuo vakaajatangon ja rungon väliset kumit?
Mites siitä nyt sitte pääsis eroon??
Onko vastaus tuo vakaajatangon ja rungon väliset kumit?
Focus 1.8 TCI Ghia Stw -00
Itse olen vaihtanut koiranluut molemmille puolille kahdesti puolen vuoden sisällä. Ja kolina ei ole lakannut. Ekan kerran kun vaihdoin, johtui se siitä kauheasta natinasta, jonka kuluneet koiranluut saivat aikaan.Eli sillon oli se koiranluun kumi niin huonossa kunnossa.ZyaS kirjoitti:ei kumit vaan "koiranluut" niitä saa nykysin olla vaihtelemassa jokaiseen autoon helvetisti..
Joko kolinan syy on selvinnyt jollekin?
Itsellä on ollut vuoden verran samaa vikaa. Oikealle kääntäessä kuuluu joskus kolahdus vasemmalta edestä. Lisäksi ratti on kääntynyt keskilinjasta hieman vasemmalle, eli aurauksissa on jotain pielessä.
Joku puhui tukivarren kumeista. Paljonkohan moiset maksavat, ja montako tuntia niitä vaihdetaan osaavassa korjaamossa?
Koiranluut tarkistettiin viime huollossa, ja sieltä ei pitäisi kolista.
Itsellä on ollut vuoden verran samaa vikaa. Oikealle kääntäessä kuuluu joskus kolahdus vasemmalta edestä. Lisäksi ratti on kääntynyt keskilinjasta hieman vasemmalle, eli aurauksissa on jotain pielessä.
Joku puhui tukivarren kumeista. Paljonkohan moiset maksavat, ja montako tuntia niitä vaihdetaan osaavassa korjaamossa?
Koiranluut tarkistettiin viime huollossa, ja sieltä ei pitäisi kolista.
Nyt kun on kiinnittänyt asiaan huomiota, niin kytkin on aina painettuna enemmän tai vähemmän alas kun kolahtaa.tumakirj kirjoitti:Ainahan niitä kiinnityksiä voi tsekkailla et oisko siel jotain löysää. Erityisesti myös ohjauksen kiinnitykset runkoon kannattaa tsekata. On jännä ominaisuus kyllä. Aina oman kolauksensa aiheuttaa myös noi koiranluut mut jos ne on katottu et ne on ok, ni sit ei oo ku toi vaihtoehto.
Vieläkös porukoilla on näitä kolinoita? Onko löytynyt ratkaisua? Itellä on -96 1.6 STW eskossa just samaa ongelmaa.
Ostin sen just, joten en tiedä kuin pitkään on jatkunut. Liikkelle lähdössä kolahtaa yhdesti tai useammin
ja joskus muulloinkin, myös oikealle käännyttäessä.
Tutkin tuossa eilen vetonivelien kuntoja, ainakin oikeanpuoleisessa ulommassa vetonivelessä on pari milliä väljää.
En vielä tiedä onko se kolahdusten syy, kun ajaessa ei saa selvää miltä puolen se kuuluu.
Ostin sen just, joten en tiedä kuin pitkään on jatkunut. Liikkelle lähdössä kolahtaa yhdesti tai useammin
ja joskus muulloinkin, myös oikealle käännyttäessä.
Tutkin tuossa eilen vetonivelien kuntoja, ainakin oikeanpuoleisessa ulommassa vetonivelessä on pari milliä väljää.
En vielä tiedä onko se kolahdusten syy, kun ajaessa ei saa selvää miltä puolen se kuuluu.
Pitääkö tehdä 4-pyöräsuuntaus, jos vaihtaa raidetangon ja/tai sisänivelen?urpo kirjoitti:En tiedä Focuksesta mutta kolahduksen liikkeellelähdössä, kääntäessä ja peruuttaessa aiheutti ainakin Escortissa oikea raidetangon sisänivel.
Voiko muuten pelkkää tankoa vaihtaa, eli meneekö myös sisänivel vaihtoon, eli onko nivel integroitu tankoon?
Mun Mondeossa (-02) voi olla raidetanko vaihdon tarpeessa, kun viat juuri samanlaiset.
Klonksahdusta ei tosin kuulu (tai sitä ei huomaa) ajossa, vain liikkeelle lähdettäessä ja varsinkin käännettäessä (suunnalla ei väliä).
Jos ajaa hitaasti ei kuulu klonksahdusta, mutta heti kun laittaa kaasua, klonksahtaa apukuskin puolelta.
Olen käyttänyt autoa merkkihuollossa ja sieltä sanottiin, että raidetangossa on hieman väljää ja vaihtoa ei kannattane vielä tehdä.
Raidetangon pää on kuulemma ok (varmaankin renkaan puolella oleva nivel?)