Kaasuttimien seosputkien erot

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
WRC Fifi
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Syys 2007 18:27

Kaasuttimien seosputkien erot

Viesti Kirjoittaja WRC Fifi »

Eli oisko kellään tietoa noista weberin seosputkista mitäeroa on niillä. Eli omassa kaasarissa TLDM on f 105 ja f 71. XR3 on kaasuttimessa ollut molemmissa kurkuissa F30 seosputket. Ilma ja polttoaine suuttimet ovat suunnilleen samat molemmissa koneissa. Vaikuttaako seosputket millätavalla auton toimintaan?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kaasuttimien seosputkien erot

Viesti Kirjoittaja emax »

Seosputket vaikuttaa seoksen muutoksiin pienillä ja suurilla kierroksilla ja niiden välissä. Ne numerot ei ainakaan tupla weberiissä kulje seoksen kannalta mitenkään loogisessa järjestyksessä. Se että mikä seosputki on hyvä riippuu täysin moottorista, sisäkurkuista/hajottimista, nokasta, kannen virtauksista ja vähän välityksistäkin, ja jos oikein pilkkua viilataan niin säästä ja korkeudestakin, eli kaikesta.
Yleensä niitä vaihdellaan vasta sitten jos ei suuttimia vaihtelemalla pysty pitämään seosta aisoissa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin