Koskaan en ole Japanilaista autoa omistanut, mutta kerta se on ensimmäinenkin

Riihikallion auto laittoi mulle lokakuun alusta 2007 vakkarin ,autoni on perus stw 2007 tuli uusi alkuperäinen ratti ghiasta,nappulat siinä.kagoni kirjoitti: Riihikallion auto (http://www.riihikallionauto.fi/) lupaili tuon asennuksen 370e:hen.
Mikä on "meidän liike"?Krisse kirjoitti: Maksaa ainakin meidän liikkeessä 300 euroa.
Eipäs nyt liioitella...eskomk4 kirjoitti: Mitäs tuo nyt meinaa??
En itse ole ajanut kun vanhempaa focusta ja noin "ajajan autona" mersut jäävät aika selkeästi
No yritän vastata, olenhan ollut jo uuden fiikuksen (onnellinen?) omistaja hukean viikon ajan.Major kirjoitti: Muutama seikka kiinnostaa...
En tiedä. Tarkoituksena on vaihtaa 3-4 vuoden pidon jälkeen uuteen, joten ei edes ehdi kuulua kiinnostavien aiheiden piiriin. Focus voitti äskettäin luotettavuustutkimuksen 4 vuoden ikäisissä autoissa, joten ei se ihan silkkaa ruostettakaan voine olla. Tutkimusotos oli neljännesmiljoona autoa, joten kyllä tuohon tulokseen voi jollain tasolla luottaakin.Major kirjoitti:- II -koppaisessa, onko enää ruostevaivaa?
Minä olen 192 senttinen ja meillä on lastenistuin myös kuskin takana. Hyvin ovat mahtuneet. Meiltä löytyy tosin farkku, mutta eiköhän tuossa viistoperässäkin ole samat takatilat.Major kirjoitti:- Mahtuuko lastenistuin kasvot menosuuntaan vänkärin taa viistoperäisessä hyvin?
Aivan riittävästi on perheellisen käyttöautoksi liikkunut. Ensimmäisen tuhannen kilometrin matkalla ajotietokone väittää keskikulutukseksi melko vähäiset 4,7 ltr/100 km. En ole vielä tuota tankkauksella varmistanut. Sanottava on myös, että olen minä tuota taloudellista ajoa hieman harjoitellut aiemmillakin autoilla, ja mukana on siis tässäkin lukemassa hieman "yritystä".Major kirjoitti:- 1.6 tdci, piisaako liikuttamaan kohtuullisesti? Ja mitkä ovat kulutuslukemat?
Ollos hjyva!Major kirjoitti:Kiitos
Hyvät on hinnat eri automerkeillä... Mun vanhaan 2004 Opel Astraan tais maksaa viiksi ja ohjelmointi yhteensä joku 160€veeto kirjoitti: Riihikallion auto laittoi mulle lokakuun alusta 2007 vakkarin ,autoni on perus stw 2007 tuli uusi alkuperäinen ratti ghiasta,nappulat siinä.
Siisti homma ja toimii. Hinta 406€. "veeto"
...ja tuoreisiin Pösöihin ei voi jälkeenpäin asentaa kuin tarvike vakkarin.... ;-(Ristovee kirjoitti: Hyvät on hinnat eri automerkeillä... Mun vanhaan 2004 Opel Astraan tais maksaa viiksi ja ohjelmointi yhteensä joku 160€![]()
Merkkiliikkeessä!
eikös oikeaat Mersut ala E-sarjasta? lelujahan noi C-sarjan Mersut onFord1 kirjoitti: Eipäs nyt liioitella...
Olen ajanut molempia (farkku Focus, farkku MB) ja jos saisin vapaasti valita (ilman omaa rahaa) niin kyllähän se olisi esim. uusi C-sarjan 320CDI A T(eli farkku) huomattavasti ennen yhtäkään Fordia.
Vaikka tämä maa onkin kateellisten asuttama niin en usko, että kukaan täysjärkinen voi väittää jonkin Focuksen olevan parempi ajettava kuin Mercedes...
Niin meinaatko että merkkiliikkeen uus puskuri on tullu tehtaalta maalattuna? Kyllä se taitaa kuitenkin olla ihan joku paikallinen maalari jolla se merkkiliike käyttää sen maalattavanaRookkus kirjoitti:Ford merkkihuolto vaihtoi ja maalasi puskurin mut siihen jäi sävy ero.Olen kuullu muiltaki et sävyeroa on vaikka tehtaalta tulee oli merkki mikätahansa.
Meikäläinen osti tuossa kuukausi sitten 05` sport wagon focuksen ja tuossa joku pimeä ilta huomasin itekkin että eihän se pakkivalo toimi! Joko on syy löytynyt pakkivalolle? oliko kytkimessä? Ja etupyörän laakeri vollottaa kuin viimestä päivää. Pitää vaihtaa ite kun ei yllättäen liikkeessä enää oteta mitään kantaa asiaan ellei heiluta rahatukkua kädessä.HMS77 kirjoitti:Pannaas tänne vähän omiakin kokemuksia kun auto on ollu perheessä nyt 9 kuukautta.
Eli, viime maaliskuussa ostettiin autoliikkeestä -05 Focus Trend Wagon 1.6 Ti-VCT, ajettu oli sillon 72tkm.
Nyt on mittarissa 79tkm ja seuraavia huomioita tullu eteen matkan varrella:
Huonoa:
- rengasmelu aluksi kauhea, nyt siihen on melkein jo tottunu
- kuskin penkin reisituki naurettava, kaasujalka väsyy nopeasti matka-ajossa
- kaupunkikulutus on järkyttävä, meillä n. 9 litran luokkaa.
- kesällä korkkasi vänkärin puoleinen pyöränlaakeri, mittarissa sillon vasta n. 75tkm (240e)
- takaluukun lukko jäässä jo pikkupakkasilla, ei tosin rasvattu ennen pakkasia
- pakkivalo ei kytkeydy aina (tutkitaan kun jaksetaan)
- takajousituksen pintakovuus (turha mainita että mun autoon ei koskaan tule mitään teinix-amismadalluksia)
- keskikyynärnojan puute
Hyvää:
- moottori
- vaihdelaatikon toiminta
- ohjaus
- ajomukavuus pois lukien tuo olematon reisituki
Suht tyytyväisiä ollaan oltu, mutta tuskin pidetään 4 vuotta pidempään..
Eli kun auto on maksettu niin todennäköisesti vaihtuu.
Entinen Omega oli paljon mukavampi auto ajaa. Toki se on luokkaa suurempi, mutta myös 9 vuotta Focusta vanhempi ja 90-luvun tekniikkaa.
Missäs tollanen tutkimus on julkaistu? Kiinnostaisi tietää kun yleensä "laatutestit" voittaa saksalaiset, jos testi on tehty Saksassa, ruotsalaiset jos Ruostissa jne...Rakennusmetsuri kirjoitti: En tiedä. Tarkoituksena on vaihtaa 3-4 vuoden pidon jälkeen uuteen, joten ei edes ehdi kuulua kiinnostavien aiheiden piiriin. Focus voitti äskettäin luotettavuustutkimuksen 4 vuoden ikäisissä autoissa, joten ei se ihan silkkaa ruostettakaan voine olla. Tutkimusotos oli neljännesmiljoona autoa, joten kyllä tuohon tulokseen voi jollain tasolla luottaakin.
Kyse ilmeiseti tästä testistä, joka julkaistiin Iltalehdessä 16.07.2009. Mulla on tallessa tuo kirjoitus ja siinä 4-vuotta vanhoissa Focuksissa oli kaikista vähiten vikojaTee-seitseFocusmies kirjoitti: Missäs tollanen tutkimus on julkaistu? Kiinnostaisi tietää kun yleensä "laatutestit" voittaa saksalaiset, jos testi on tehty Saksassa, ruotsalaiset jos Ruostissa jne...