Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Suuttimet joutuu koodaamaan fordilla, muuten vaihto onnistuu. Omaan olen vaihtanut kaikki neljä, ja mittarissa oli tuolloin 150000km. Tarvitsee tuohon sellaisen pitkän 21mm hylsyn, jota ei ihan joka paikasta löydy. Fordilla sanoivat, että ilman koodausta ei auto käynnisty, mutta mulla toimi ihan normaalisti. Varmuudeksi kävin kuitenkin koodit koneeseen laittamassa. Noita suuttimia saa varmaan halvimmalla Tero Anttilalta, dieselkorjaamoista saa myös vaihtosuuttimia...
Kyllä tuo koodaus vaaditaan jos haluaa että moottori toimii kunnolla. Käyntiin pitäisi lähteä ilman koodaustakin.
Noita hylsyjä ei taida löytyä suoraan hyllystä, mutta ulkomailta voi tilailla ja kaipa tuollaisen voi itsekin väsäillä jostain sopivasta hylsystä.
Suuttimia vaihdettaessa kannattaisi vaihdella myös uudet tiivisteet, eli suuttimen pohjassa oleva metallinen, o-rengas ja ehkä myös kansikopan tiiviste. Oikeoppisesti kuuluisi kai vaihtaa myös suutinputket, mutta harvempi kai noita vaihtelee.
Sitten kiristys oikeaan asentoon siten että suutinkuvio suuntautuu oikein. Tämänkin "erikoistyövälineen" voi tehdä esim. lattaraudasta jos ei halua ihan silmämääräisesti väännellä.