sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
Eli olis 2.0 ohc sierra mistä on kansi portattu ja laitettu kireempi nokka 285 , 11.81 nostolla , tupla kaasarit , löytyy vähän kovemmat keinuvivut yms. Mutta ongelmana on se että nokka syö keinuvivut puhki. Öljynä käytetty 10w40 castrol täyssynteettinen eli kyllä pitäis voidella kunnolla ja kanteen tulee öljyä hyvin ja oikeilla paineilla myös venttiili välykset tarkastettu ja on kunnossa. Osaako joku fiksu ihminen kertoa mistä tämä johtuu ?
Re: sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
Joo ne keinut pitäs kohistaa sille nokale! Ventiilin puoleisesta päästä pitäs koneistaa siivu pois siltä kohalta mikä painaa venttiiliä et keinut ois suorassa nokkaan nähden. Viri nokkien yhteydessä ko käytetään pitempi liukusia keinuja ni ne jää väärään asentoon nokkaan nähden! pellaa kyllä vakio keinuilaki ja istuu paremmin ko ne pitempi liukuset jos ei kehtaa ruveta askarteleen niien kans.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Re: sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
Onko katsottu että suihku osuu nokalle varmasti oljyputkesta. On tullut vastaan muutamia(itsellä tiedossa 2) joissa on suihku mennyt ohi nokasta.
Jos kovapalanostajan syö puhki niin on jotain kyllä vialla.vähän kovemmat keinuvivut
gti golo palloilija
Re: sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
JOS olen oikeassa niin Pipercamssin BP285 vaatii venoihin n.2mm jatkot eli "lash capsit". Muuten nokat ei pysy keinuvipujen liukupinnoilla. Näin ainakin itse tein ja ainakin vielä toimii
Muistaakseni 1,5mm riittää, mutta en siihen hätään löytänyt muita kuin 2mm. Venttiilin jatkaminenhan syö nokasta nostoa mutta kun oli kiire saada kiesi toissa keväänä ajoon niin sai kelvata. Keinuvipuja joutuu työstään siitä mihin venan varsi(8mm) tulee, että leveämpi lash caps(12mm muistaakseni) mahtuu hahloon.
Öljyasiassa minun on annettu ymmärtää että ei synteettisiä ohariin. Itse käytän Valvolinen 20w-50 Racing kilpurissa ja kesäautossa (molemmat varustettu OHC-myllyllä).

Muistaakseni 1,5mm riittää, mutta en siihen hätään löytänyt muita kuin 2mm. Venttiilin jatkaminenhan syö nokasta nostoa mutta kun oli kiire saada kiesi toissa keväänä ajoon niin sai kelvata. Keinuvipuja joutuu työstään siitä mihin venan varsi(8mm) tulee, että leveämpi lash caps(12mm muistaakseni) mahtuu hahloon.
Öljyasiassa minun on annettu ymmärtää että ei synteettisiä ohariin. Itse käytän Valvolinen 20w-50 Racing kilpurissa ja kesäautossa (molemmat varustettu OHC-myllyllä).
Escort mk2 "RS2000"
Fiesta mk2 "RS1800"
Fiesta mk2 "RS1800"
Re: sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
Voi johtua myös liian jäykistä venttiilinjousista.. Ei kai oo tuplajousia?
Jos ei niin mitkä jouset
Jos ei niin mitkä jouset

Re: sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
Ei ole tuplajousia jotkut piperin jäykemmät jouset ja katsotaan selviääkö ongelma , ens kuussa kannen kanssa rallyracelle käymään jos sieltä osattaisi auttaa.
Re: sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
Ei ole tupla jousetkaan ongelma jos eivät ole liian tiukat.mk1sierra kirjoitti:Voi johtua myös liian jäykistä venttiilinjousista.. Ei kai oo tuplajousia?
Jos ei niin mitkä jouset
Itsellä tupla jouset ja 100kg täydellä nostolla. Alkuun oli 130kg ja kannen tekijä ei tehnyt niilllä vaan vaihdatti ne "kevyempiin".
gti golo palloilija
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: sierra 2.0 ohc keinuvipu ongelma.
Venttiilit on varmaa orkkis pituiset?
Kun nokan perusympyrä pienenee, pitkillä kiikuilla tulee yleensä geometria kohilleen ilman kikkailuja.
Kun nokan perusympyrä pienenee, pitkillä kiikuilla tulee yleensä geometria kohilleen ilman kikkailuja.