Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ajattelin pistää uuden otsakkeen kun harva jaksaa ilmeisesti enään selaa tuota projektiviestiä (tahtoo olla pituutta ).
Elikkäs onko cosanderin Weber-Marelli (keltaiset 2WD) 311 cm³/min (3 bar) suuttimet kuinka ylimitoitetut noin 200 heppaseen 2,1l ohc-projektiin? (tarkemmat moottorin tiedot -> viewtopic.php?t=1111 )
Eli mikä säätötoleranssi noilla suuttimilla on, eli onko 30cm3/min ylimääräistä kovinkin ratkaiseva? Käsittääkseni jos aukioloajat menee liian pieneksi, tuppaa olemaan ongelmia säätämisessä. Entä voiko bensanpaineita laskemalla esim 2,5 baarin kikkailla vähän isommatkin suuttimet toimimaan? Suuttimia tulee ohjaamaan megaruutta.
Noihan on jotakuinkin täydellisen kokoiset. Ei se ylimitoittaminen tunnu missään ellei sitten mennä rajusti yli. Itsellä 1600cc pata ja 380cc suuttimet megaruutessa ja toimii nätisti tyhjäkäynnillä ja päästöt on pienet.
Kiitoksia oikein paljon vastauksesta! Pistin suuttimet tilaukseen 8) Seuraavaksi metsästämään sitä IS:n imusarjaa ja muita hilppeitä. Tuntuvat olevan aika haluttua tavaraa No eipä tässä mikään pakottava kiire ole, hiljaa hyvä tulee
Suuttimien kokonaisvirtausta
FI=SFxNxM
Jossa FI=suuttimien kokonaisvirtaus (cm3/min)
SF=suuttimien staattinen virtaus (cm3/min)
N=suuttimien lukumäärä
M=suuttimien käyttösuhde
Mikäli suutin on koko ajan auki on sen käyttösuhde 100% ja vastaavasti kiinni 0%.
Jos suuttimien käyttösuhde 85% tarkoittaa tämä sitä,että esimerkiksi sadan sekunnin kuluessa suutin on auki 85 sekunnin ajan ja kiinni 15 sekunnin ajan.Suuttimien mitotuksen tulisi olla sellanen,etteivät ne suurimmallakaan käyntinopeuksilla ja kuormituksilla joudu olemaan koko ajan avoimina,koska siitä on seurauksena suuttimien ylikuumeneminen ja ainakin suihkutus määrän vääristyminen,ellei koko suuttimien palaminen.
Eli laskukaavassa kerrotaan käyttösuhde prosentissa.