Ostin Focus STW 1.8TCi:n
Ostin Focus STW 1.8TCi:n
Tervehdys pitkästä aikaa.
Ostin vaimoni kanssa Focus 1.8 TCi 90hv STW Ambienten eilen ja pitihän siittä päästä kertomaan heti täällä. Nyt ajoa takana vasta 300km ja kulutus on ollut siinä 5,7l paikkeilla naftaa. Hiukan totuttelemista kun on auto jolla on oikeasti hyvä ajaa ja koneessa vääntöä kohtalaisesti. Ensimmäinen diesel.
Siitä tulikin mieleeni että onko mahdollisesti syöttöä ja ahtoja ruuvattu kun polkaisee lämän tiskiin niin mustaa tulee aika reippaasti? Ja sateella uudet kesärenkaat lyö joutavaa vielä kakkosellakin huolimattomasta kaasun käytöstä johtuen? Kone vääntää mittarin mukaan 1300-4000rpm todella reippaasti... Tyhjäkäynti on n.880rpm.
No on aika erillainen laatuvaikutelma ja ajettavuus kun vertaa edelliseen bensajuoppoon Peugeot 406 STW 2.0:n Toivottavasti saan hyvän matkakumppanin tästä Focuksesta.
Jos jollain on negatiivisia tai muita kokemuksia ko. mallista niin olisi ystävällinen ja kertoisi sen mulle ja kaikelle kansalle.
T: Joonas
Ostin vaimoni kanssa Focus 1.8 TCi 90hv STW Ambienten eilen ja pitihän siittä päästä kertomaan heti täällä. Nyt ajoa takana vasta 300km ja kulutus on ollut siinä 5,7l paikkeilla naftaa. Hiukan totuttelemista kun on auto jolla on oikeasti hyvä ajaa ja koneessa vääntöä kohtalaisesti. Ensimmäinen diesel.
Siitä tulikin mieleeni että onko mahdollisesti syöttöä ja ahtoja ruuvattu kun polkaisee lämän tiskiin niin mustaa tulee aika reippaasti? Ja sateella uudet kesärenkaat lyö joutavaa vielä kakkosellakin huolimattomasta kaasun käytöstä johtuen? Kone vääntää mittarin mukaan 1300-4000rpm todella reippaasti... Tyhjäkäynti on n.880rpm.
No on aika erillainen laatuvaikutelma ja ajettavuus kun vertaa edelliseen bensajuoppoon Peugeot 406 STW 2.0:n Toivottavasti saan hyvän matkakumppanin tästä Focuksesta.
Jos jollain on negatiivisia tai muita kokemuksia ko. mallista niin olisi ystävällinen ja kertoisi sen mulle ja kaikelle kansalle.
T: Joonas
Re: Ostin Focus STW 1.8TCi:n
Kuuluu tommosen tiisselin luonteeseen semmonen musta savu kun voima puhuu.
Ihan oikeesti
. Sitten kun se savuttaa kokoajan on syytä huoleen.
Ihan oikeesti

Re: Ostin Focus STW 1.8TCi:n
Vaikuttaisi siltä, että autolla on ajettu lyhyttä matkaa, jolloin moottori nokeentuu. Savutus vähenee, kun antaa autolle "kenkää" motarilla. Tämä savutusilmiö tuli myös esille ostaessani Focukseni. Kun savun väri on mustaa, ei tarvitse huolestua, kunhan moottori ei lämmettyään enää savuta.
Ilmanpuhdistin kannattaa vaihtaa, sillä on merkitystä savutukseen ja polttoainekulutukseen. Auton moottori kestää, kunhan huollot siihen tekee ajoissa. (hihnan ja vesipumpun vaihto 300 tkm)
Laturi näyttää kestävän kahden autoyksilön kokemuksen mukaan 300 tkm. Korihan kestää, jos siihen on varsinkin tehty takuukorjauksena luukkujen ja ovien vaihto saumavian takia. Ajettavuushan on mallillaan ja auto on helppo katsastaa. Takajarrut ja erityisesti jarrujen laahaus jumittavien käsijarruvaijerien takia tuntuu olevan tyyppivikana useissa yksilöissä.
Ilmanpuhdistin kannattaa vaihtaa, sillä on merkitystä savutukseen ja polttoainekulutukseen. Auton moottori kestää, kunhan huollot siihen tekee ajoissa. (hihnan ja vesipumpun vaihto 300 tkm)
Laturi näyttää kestävän kahden autoyksilön kokemuksen mukaan 300 tkm. Korihan kestää, jos siihen on varsinkin tehty takuukorjauksena luukkujen ja ovien vaihto saumavian takia. Ajettavuushan on mallillaan ja auto on helppo katsastaa. Takajarrut ja erityisesti jarrujen laahaus jumittavien käsijarruvaijerien takia tuntuu olevan tyyppivikana useissa yksilöissä.
-Matti-
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Re: Ostin Focus STW 1.8TCi:n
Aihetta sivuten... Jäähdytysneste joka on punaista on täynnä murusia ja jotain paskaa... Eli kannattaa vaihtaa nesteet, mutta kannattaisko tehdä Forte käsittely nesteisiin? Öljyihin myös. Onko moisista toimenpiteistä mitään hyötyä, vai onko se nykyajan Motor uppia? 

Re: Ostin Focus STW 1.8TCi:n
[quote="Juutas"] Aihetta sivuten... Jäähdytysneste joka on punaista on täynnä murusia ja jotain ulostetta... Eli kannattaa vaihtaa nesteet, mutta kannattaisko tehdä Forte käsittely nesteisiin? Öljyihin myös. Onko moisista toimenpiteistä mitään hyötyä, vai onko se nykyajan Motor uppia?
[/quote]
Mitä hemmetin ULOSTETTA? Kunnon kakkasuodin täällä...

Mitä hemmetin ULOSTETTA? Kunnon kakkasuodin täällä...

Re: Ostin Focus STW 1.8TCi:n
Mitä luulet, käyttääkö/suositteleeko tehtaat (siis sekä auto- että moottoritehtaat), maahantuojat ja merkkikorjaamot Motor Uppia?Juutas kirjoitti:Aihetta sivuten... Jäähdytysneste joka on punaista on täynnä murusia ja jotain ulostetta... Eli kannattaa vaihtaa nesteet, mutta kannattaisko tehdä Forte käsittely nesteisiin? Öljyihin myös. Onko moisista toimenpiteistä mitään hyötyä, vai onko se nykyajan Motor uppia?

Vaemon saappi (92tkm) pitäs käsitellä seuraavilla aineilla parin viikon sisällä: 2xMF, TET, ATT ja PST sekä tietysti uudet öljyt moottoriin, tomaattiin ja suodattimet joka puolelle. Meillä käytetään dieselföördissä DFC:tä ja bensasaapissa FSC:tä ja GT:tä säännöllisesti. Saapista katsastusmies sanoi toukokuussa, ettei muista nähneensä niin hyviä pakokaasupäästöjä vuosikausiin - varsinkaan saapeissa.
Nykyinen: Ford Focus 2.0TDCi Ghia Wagon Autom. '08
Exät: Ford S-Max 2.0TDCi '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Exät: Ford S-Max 2.0TDCi '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Re: Ostin Focus STW 1.8TCi:n
No sen verran oli termiä ja lyhennelmiä tekstissä että ihan ohi meni...
Mut kai sitä samalla Fortet pyöräyttää läpi kun nesteitä alkaa vaihtamaan.
Kiitos kaikille vastanneille.

Mut kai sitä samalla Fortet pyöräyttää läpi kun nesteitä alkaa vaihtamaan.
Kiitos kaikille vastanneille.
Re: Ostin Focus STW 1.8TCi:n
Asensin Auto Gaugen ahtopainemittarin Focucseen aikani kuluksi. 1-3 vaihteella ahdot nousee nopeasti 1 bariin, mutta 4-5 vaihteella ahdot nousee verrattain hitaasti, mutta nousee kyllä jämptiin yhteen. Mustaa tulee kun kenkäsee ja ihan iloisesti liikkuu.
Mieleeni tuli vaan että miten vm-2000 1.8 Endurasta saisi nostettua ahtoja vaikka 1.2bariin? Saisi hiukan potkua lisää? Onnistuuko ihan ruuvaamalla, vai pitäisikö lastuttaa?
Kiitos!
Mieleeni tuli vaan että miten vm-2000 1.8 Endurasta saisi nostettua ahtoja vaikka 1.2bariin? Saisi hiukan potkua lisää? Onnistuuko ihan ruuvaamalla, vai pitäisikö lastuttaa?
Kiitos!