Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3734
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Highway25 kirjoitti:joo noista nopeuksista aiemmi kiistelitte :p oman sierran MITTARISSA on käyny toista kymmentä kertaa 180 ja pari kertaa hiuka yli 190. en siis todellista nopeutta tiedä mutta jooo...
Nopeuden ja sen arvioinnin otin tosiaan pöydälle ihan tuodakseni asiat takaisin maan pinnalle. Ketjun kirjoittajan tarkoitushan oli selvittää vain miksi hänen peltoauto ei käynyt kunnolla, mikä on sinänsä normaalia. Täällä tunnutaan muutenkin kyselevän paljon neuvoja pellolla ajossa olevien Sierrojen ongelmiin, eikä senkään kulttuurin toki tarvitse loppua, koska ajaahan sitä erilailla 18-vuotiaana autoa jos harjoittelun aloittaa jo mopo iässä. Lähinnä silloin alkaa huvittaa, kun siitä "rassista" päätetään aloittaa projekti, avataan päiväkirja tälle foorumille ja pidetään suuret puheet tulevaisuuden tuning- vehkeestä. Tulee nyt mieleen ensimmäisenä eräs eekkeri projekti, johon piti tulla huippu hifit, tehokkaat jarrut, turbotekniikka, aluksi combat- korisarja, mutta lopulta päädyttiinkin sitten race- henkeen, olikohan vielä NOS- setti kermana kupissa :roll: Kyseisen auton laitto oli muutenkin niin ympäripyöreää, projelti edistyi viestein "hitsasin joustopalan pakoputkeen", "purin sisustaa", liekö sitten tarkoitti saaneensa vaihdekepinnupin irti..?

Totta kai hienoilla suurpiirteisillä termeillä puhuttaessa saadan pidettyä mielenkiintoa yllä, mutta kuka todella autoista ymmärtävä lämpenee puulle ja heinälle? Jokainen vähääkään autolehtiä selaillut osaa kerskua että "pyöree peränen civicci ois hieno, pitää kattoa minkä tekniikan siihen laittais", vaan kaikkihan sen tietää ettei vähäpäästöiseen autoon mitään Turbo+SC+NOS- tekniikkaa vaihdella vaikka siihen heittäisi ne kevlar-hiilikuitu levyt muutoskatsastukseen mentäessä.

Projektit- palstalle mahtuu varmasti monenlaista pirssiä, eikä siinä mitään jos tekee selväksi mihinkä pyritään, eikä liioittele rakentavansa kulkinetta jota ei ikinä omasta pihasta/tallista ulos tule. Siellä ATK- luokassa, mopopaikoilla tai bussipysäkillä on sama mitä puhuu kromin kimalluksesta ja dumpin suhinoista, jos vain kuullostaa "viisaalta", mutta foorumilla ei paina paljoa se; lyödään pellin alle lisää hevosia- meininki, vaan täytyy esittää faktaa mitä oikeasti aikoo tehdä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

duckworth kirjoitti:Lähinnä silloin alkaa huvittaa, kun siitä "rassista" päätetään aloittaa projekti, avataan päiväkirja tälle foorumille ja pidetään suuret puheet tulevaisuuden tuning- vehkeestä. Tulee nyt mieleen ensimmäisenä eräs eekkeri projekti, johon piti tulla huippu hifit, tehokkaat jarrut, turbotekniikka, aluksi combat- korisarja, mutta lopulta päädyttiinkin sitten race- henkeen, olikohan vielä NOS- setti kermana kupissa :roll: Kyseisen auton laitto oli muutenkin niin ympäripyöreää, projelti edistyi viestein "hitsasin joustopalan pakoputkeen", "purin sisustaa", liekö sitten tarkoitti saaneensa vaihdekepinnupin irti..?

Totta kai hienoilla suurpiirteisillä termeillä puhuttaessa saadan pidettyä mielenkiintoa yllä, mutta kuka todella autoista ymmärtävä lämpenee puulle ja heinälle? Jokainen vähääkään autolehtiä selaillut osaa kerskua että "pyöree peränen civicci ois hieno, pitää kattoa minkä tekniikan siihen laittais", vaan kaikkihan sen tietää ettei vähäpäästöiseen autoon mitään Turbo+SC+NOS- tekniikkaa vaihdella vaikka siihen heittäisi ne kevlar-hiilikuitu levyt muutoskatsastukseen mentäessä.

Projektit- palstalle mahtuu varmasti monenlaista pirssiä, eikä siinä mitään jos tekee selväksi mihinkä pyritään, eikä liioittele rakentavansa kulkinetta jota ei ikinä omasta pihasta/tallista ulos tule. Siellä ATK- luokassa, mopopaikoilla tai bussipysäkillä on sama mitä puhuu kromin kimalluksesta ja dumpin suhinoista, jos vain kuullostaa "viisaalta", mutta foorumilla ei paina paljoa se; lyödään pellin alle lisää hevosia- meininki, vaan täytyy esittää faktaa mitä oikeasti aikoo tehdä.
Kiitos, pelastit mun päivän :D Jollain muullakin selvästi pientä krapulanpoikasta eikä jaksa ollenkaan lueskella mitään mopopoikien tarinoita ja sitten on pakko avautua :D
Itsekin täytyi avautua gti:n foorumille kun lueskelin uusia viestejä ja taas tuli vastaan näitä viestejä: "juu, kaverin pv kulki 145km/h, ohjaustanko meni vinoon kun keuli kolmosella 90km/h ja kaatu"
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
duckworth
Viestit: 3734
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Beornegar kirjoitti:Kiitos, pelastit mun päivän :D Jollain muullakin selvästi pientä krapulanpoikasta eikä jaksa ollenkaan lueskella mitään mopopoikien tarinoita ja sitten on pakko avautua :D
Juu eipä kestä, pitäähän tätä porukkaa vähän herätellä.. Sinällään tuo "mopopoikien" liioittelu ei itseäni paljoa hetkauta, mitä lie sitten huhueilevatkaan, ketkä uskoo, ketkä ei :roll: Helposti vaan lipsutaan siihen käsitykseen että; yksi tuning- harrastaja puhuu puuta/heinää = kaikki tuning- harrastajat puhuu puuta/heinää. Yksi yleisimpiä käsitteitä on vääntö, eli kiertoilmaus epäonnistuneelle virityskokeilulle. Toisin sanottuna kun koneesta ei saada lisää kierroksia tai huippunopeus ei kasva todetaan viileästi, että "ainakin vääntöö tuli lisää" :lol: Totta kai vääntöä ja sen tuomia ominaisuuksia voi todeta oikeastikin, vaikka dynossa tai katsomalla paraniko edes kiihtyvyys sillä itse dremelillä jyrsityllä kannella. Listaa voi jatkaa loputtomiin, ja edellä oli muutamia esimerkkejä kuten nopeudet ja viritysten onnistumiset :)
Beornegar kirjoitti:Itsekin täytyi avautua gti:n foorumille kun lueskelin uusia viestejä ja taas tuli vastaan näitä viestejä: "juu, kaverin pv kulki 145km/h, ohjaustanko meni vinoon kun keuli kolmosella 90km/h ja kaatu"
Getari, onko se joku autofoorumi vai? :lol:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

duckworth kirjoitti:Getari, onko se joku autofoorumi vai? :lol:
Taitaa siellä jonkinlaisia keskusteluja autoista olla :D
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja emax »

Beornegar kirjoitti: Kiitos, pelastit mun päivän :D Jollain muullakin selvästi pientä krapulanpoikasta eikä jaksa ollenkaan lueskella mitään mopopoikien tarinoita ja sitten on pakko avautua :D
Itsekin täytyi avautua gti:n foorumille kun lueskelin uusia viestejä ja taas tuli vastaan näitä viestejä: "juu, kaverin pv kulki 145km/h, ohjaustanko meni vinoon kun keuli kolmosella 90km/h ja kaatu"
Täytynee täs ny kertoa että itte sain kerran jauhot suuhuni kun puolituttu väitti pv:n kulkevan ainaki 140km/h ku ei oo kukaa viä uskaltanu lujempaa ajaa. Väitin tietysti vastaan mutta kävin sitte piruuttani ja skeptisesti hymyillen kattomas että onko se edes 80cc niin siinä oliki rm suizan 250 moottori :twisted: En sitte viittiny 190cm pitkänä sitä edes kokeilla

Toinen oli yks civikki äijä joka kerskuu niin ärsyttävän kaikkitietävänä kun sen moottoris on vaikka mitä ja kaikenmailman kromisia vitkuttimia ja sitte se kiertääki ainaski 12000, kysyin että mikkähän siinä on seetipaineet kun noinki kovaa sitä kierrätät, niin se vastas että "takana 2,5 ja edes vähä vähemmän että saa paremmin pitoa" :lol: piti muutaman kerran yskäästä :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

emax kirjoitti:Toinen oli yks civikki äijä joka kerskuu niin ärsyttävän kaikkitietävänä kun sen moottoris on vaikka mitä ja kaikenmailman kromisia vitkuttimia ja sitte se kiertääki ainaski 12000, kysyin että mikkähän siinä on seetipaineet kun noinki kovaa sitä kierrätät, niin se vastas että "takana 2,5 ja edes vähä vähemmän että saa paremmin pitoa" :lol: piti muutaman kerran yskäästä :)

:lol:
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja mamu »

hei, oikeesti.

onko kaasarisierran bensaromuihin kuuluva "välisäiliö" kuinka tarpeellinen? mun jutussa vikana?

eli sain ton kaasarioharin käymään bensapumppuja vaihtamalla (tuskin oli ees rikki) ja kun otin sen välisäiliön pois. (iskaritolpan vieressä).

pari päivää toimi, mutta 2-3 päivän seisonnan jälkeen ei lähde käyntiin... vettä sataa, enkä ole edes jaksanut tutkia.. tietääkö fordjällit täällä vikaa..?

maanantaina tulee romu-ukko, noinkohan pistän puristimeen koko paskan.
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja mamu »

anyone? :?
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
tursas
Viestit: 4020
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja tursas »

Siitä purkista on ollu puhetta
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=%2Bhoyrynerotin++
, mutta pitäis tietää tuleeko tulpille kipinää, että vois miettiä sitä bensapuolta... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja mamu »

puolan toimivuutta testattiin ja toimi. samoten jakajankannen vaihdoin varuiks.

jos kipinä on tosissaan hukkunnu, onse hävinnyt tossa seisotusaikana.

koitan kyl vaihtaa viel yhen pensapumpun siihen..

kattelen tota, ku kelit paranee,, ja jaksan..

mut nyt selvisi tääkin, että pierupurkki ei ole pakollinen..
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
tursas
Viestit: 4020
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja tursas »

Ei ole pakollinen se välipönttö, mutta ei vaikuta siihen, että kone ei lähe käyntiin tai hyytyy...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran käyntiongelma.RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja mamu »

prkele, nyt toimii!

pastaa pääsuutin ja kaasari täynnä :D

joku laittanu kaasarinkannen väliin tiivistemassaa.. :shock: :lol:
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Vastaa Viestiin