Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Eli muutamia kertoja hirnahtanu kierrokset tappiin ja hirveet savut tulleet autosta. Tämän jälkeen kuitenki taas käy ja toimii hyvin. Tätä tehny viimeaikoina ja tuntuu että tihenee vaan kerrat. Pari kuukautta sitten eka kerran tapahtu.
Oma diaknoosi on se että jostaki pääsee öljyä menemään palotilaan mutta mistä se vois päästä? Kannentiiviste? Venttiilikopantiiviste? Apuja kiitos.
Oma diaknoosi on se että jostaki pääsee öljyä menemään palotilaan mutta mistä se vois päästä? Kannentiiviste? Venttiilikopantiiviste? Apuja kiitos.
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Olisiko pumpussa oleva ahtopainekellon kalvo puhki. Suht yleinen vika kun tata foorumia on lueskellu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Turbon tiivisteet ehkä. Jos imusarja on sisältä öljyinen niin varmaan turbo vuotaa öljyä. En tosin tiedä meneekö noissa vielä venttiilinkopasta huohotinputki imusarjaan, sieltäkin voi öljysumua tulla, mutta en usko että se tällaisia oireita aiheuttaa. Pumppuun ahdonalaisen syötön säätimelle menevä putki kannattaa myös kokeilla ottaa irti pumpun puolelta, jos se on täynnä naftaa niin säätimen kalvo vuotaa. Nämä lienee todennäköisimmät vaihtoehdot.
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
onko minkälainen operaatio tuo ahtopaine kellen kalvo vaihtaa?
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Ei saa pelkkää kalvoa, joutuu vaihtamaan koko säätimen. Kallis palikka mutta ei ole vaikea vaihtaa; vanha ruuvataan irti ja uusi tilalle. Jotain 250€ kieppeillä sanoivat dieselhuollossa hinnaksi kun kysyin. Jos haluaa säästää niin uuden kalvon voi kokeilla tehdä itse jostain sopivasta kalvonpalasta.rontti10 kirjoitti:onko minkälainen operaatio tuo ahtopaine kellen kalvo vaihtaa?
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Haulla loytyy jotain juttua aiheesta. Esim. viewtopic.php?f=3&t=20802
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Huohotin letku menee turbon imusarjaan kiinni. Löin siihen letkun ja limsa pullon perään ja tossa ajelin niin ei näyttäny öljyä keräävän, tosin öljy höyryähän sieltä saattaa tulla. Mut silti se muutaman kerran taas "haukkasi" öljyä ja pukkas sinistä savua. Varsinkin kaupunki ajossa tekee useasti, mut selvästi matka-ajossa harvemmin. Onko turbon tiivisteiden vaihtaminen minkälainen operaatio? Pitäs jotenkin saaha paikallistettua vika ettei koko autoa uusi 

Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Turbon tiivisteiden vaihto kannattaa teettää turbohuollossa tai sitten hommata toimiva tilalle.
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
eikö vika voisi olla männänrenkaissa myös..?
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Minun autooni (escort farmari td vm.-97) tuli aivan sama vika ja huollossa nyt miettivät, mitä pitää tehdä. Onko aloittajan auton vika saatu korjattua, ja jos on, niin mikä siinä oli ja tuliko miten kalliiksi?
Tämän hetkinen diagnoosi on, että käy moottoriöljyllä. Eilen huollossa todettiin, että on liikaa öljyä, ja epäilivät, että olen itse lisännyt öljyä. Vaihtoivat öljyt ja sanottiin, että nyt toimii. Mutta jo samana iltana auto kimmastui sinisen savun kera
Tänään soittelin huoltoon ja yksi ehdotus oli, että vaihtavat jäykemmän öljyn, mutta eihän se vikaa poistaisi. Toinen epäilys oli että turbo olisi menossa rikki (kuten tällä foorumillakin puhuttiin turbosta), olisi aika kallis juttu, vähintään 600 euroa.
Vika ilmenee vain kaupunkiajossa, matka-ajossa toimii ok. Onneksi vika asettuu aika nopeaan.
Anteeksi, jos en osaa oikeita teknisiä termejä, auto on yksin minun vastuulla, enkä ole mikään tekniikkanero :S Nyt pelottaa että jos saan juoksuttaa autoa huollossa jatkuvasti, eikä vika korjaannu, ja tietenkin maksan joka käynnistä.
Tämän hetkinen diagnoosi on, että käy moottoriöljyllä. Eilen huollossa todettiin, että on liikaa öljyä, ja epäilivät, että olen itse lisännyt öljyä. Vaihtoivat öljyt ja sanottiin, että nyt toimii. Mutta jo samana iltana auto kimmastui sinisen savun kera

Tänään soittelin huoltoon ja yksi ehdotus oli, että vaihtavat jäykemmän öljyn, mutta eihän se vikaa poistaisi. Toinen epäilys oli että turbo olisi menossa rikki (kuten tällä foorumillakin puhuttiin turbosta), olisi aika kallis juttu, vähintään 600 euroa.
Vika ilmenee vain kaupunkiajossa, matka-ajossa toimii ok. Onneksi vika asettuu aika nopeaan.
Anteeksi, jos en osaa oikeita teknisiä termejä, auto on yksin minun vastuulla, enkä ole mikään tekniikkanero :S Nyt pelottaa että jos saan juoksuttaa autoa huollossa jatkuvasti, eikä vika korjaannu, ja tietenkin maksan joka käynnistä.
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Jos vika on turbossa, niin pahimmillaan voi käydä niin, että alkaa käydä öljyllä eikä sammu ennen kuin moottoriöljy loppuu. Ja sen jälkeen koko moottori on entinen.
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Auton saa sammumaan vaihteella. 

Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Astra Caravan '93
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Astra Caravan '93
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Kokeiltu on, vaihteisto hajos. Automaatilla ei onnistu tuokaan.Jape105 kirjoitti:Auton saa sammumaan vaihteella.
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Omassa TD:ssä oli samaa vikaa, kansipahvi oli mennyt. Katsopa paisuntasäiliötä kun moottori käy, onko siellä ylimääräistä "vellontaa"? Viittaa siihen että sylinterin paineita pääsee vesitilaan. Voit varovasti kokeilla avata myös korkkia. Normaalisti nesteen pitäisi käyttäytyä säiliössä melko rauhallisesti.rontti10 kirjoitti:Eli muutamia kertoja hirnahtanu kierrokset tappiin ja hirveet savut tulleet autosta. Tämän jälkeen kuitenki taas käy ja toimii hyvin. Tätä tehny viimeaikoina ja tuntuu että tihenee vaan kerrat. Pari kuukautta sitten eka kerran tapahtu.
Oma diaknoosi on se että jostaki pääsee öljyä menemään palotilaan mutta mistä se vois päästä? Kannentiiviste? Venttiilikopantiiviste? Apuja kiitos.
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
EGR on yksi vaihtoehto, se kerryttää öljykuraa imusarjaan varsinkin vanhuuttaan ja tekee myös tuonkaltaisia oireita. samoin se huohotinsysteemi, yleensä pidetään varmana vanhuuden merkkinä koneelle jos alkaa käymään öljyllä.
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Vika korjattu. Dieseliä pääsi moottoriöljyn sekaan, siitä savut.
Muistaakseni syynä oli joku pumppu ja sen kansi.
(älkää kysykö mikä pumppu kun en muista)
Muistaakseni syynä oli joku pumppu ja sen kansi.
(älkää kysykö mikä pumppu kun en muista)
Re: Mistä pääsee öljyä palotilaan? Ford Escort 1.8 TD -97
Miten voi dieseliä päästä moottoriöljyyn?