Sylinterin hoonaus.
Sylinterin hoonaus.
Oisko kellään vinkkejä/ohjeita hoonaukseen.
Helppo hommahan tuo on, edelleen haet sieltä biltemasta tai mistä vaan varaosaliikkeestä hoonausjutun ja otat porakoneen käteen ja pistät sen siihen kiinni. Sopivilla kierroksilla ylös-alas liikettä niin kauan että pinta on täysin tasainen ja näin edespäin, sitten tietysti uudet männänrenkaat yms.
Ei sitä oikeen voi saada vituiksi, mutta siihen liittyy jonkin verran hyödyllisiä niksejä
Tosin samahan se on viedä koneistamollekkin, ei vissiin kovin hurjasti maksa kun pyöräyttävät läpi. Eivät vaan huoli likaisia/öljyisiä osia
Ei sitä oikeen voi saada vituiksi, mutta siihen liittyy jonkin verran hyödyllisiä niksejä
Tosin samahan se on viedä koneistamollekkin, ei vissiin kovin hurjasti maksa kun pyöräyttävät läpi. Eivät vaan huoli likaisia/öljyisiä osia

Noita tee se itse hooneja on myös monenlaisia myynnissä. Biltema malli ei nyt välttämättä se paras niistä ole.
Pylväsporakoneella tulee huomattavasti parempi ja huomattavasti helpommalla kuin käsikoneella. Saa kierrokset kohdalleen ja rajoittimet säädettyä ääriarvoihin. Kas kun hoonauslaite tuppaa hajoamaan osuessaan runkolaakeripukkeihin ja käsikoneella ei tahdo millään saada riittävän hitaita kierroksia. Jälki pitäisi olla 45 kulmassa sylinteriin nähden ja 90 kulmassa toisiinsa.
Lohkohan luonnollisesti pestään ja puhdistetaan huolellisesti operaation jälkeen kauttaaltaan, myös kaikki öljy ym. kanavat joten yksi ja sama mihinkä sitä voiteluainetta sattuu operaatin aikana menemään.
Jos pykälää on yläreunassa paljon kannattaa se poistaa hiomakivellä ennen hoonausta. Toki poraus olisi silloin parempi vaihtoehto.
Pylväsporakoneella tulee huomattavasti parempi ja huomattavasti helpommalla kuin käsikoneella. Saa kierrokset kohdalleen ja rajoittimet säädettyä ääriarvoihin. Kas kun hoonauslaite tuppaa hajoamaan osuessaan runkolaakeripukkeihin ja käsikoneella ei tahdo millään saada riittävän hitaita kierroksia. Jälki pitäisi olla 45 kulmassa sylinteriin nähden ja 90 kulmassa toisiinsa.
Lohkohan luonnollisesti pestään ja puhdistetaan huolellisesti operaation jälkeen kauttaaltaan, myös kaikki öljy ym. kanavat joten yksi ja sama mihinkä sitä voiteluainetta sattuu operaatin aikana menemään.
Jos pykälää on yläreunassa paljon kannattaa se poistaa hiomakivellä ennen hoonausta. Toki poraus olisi silloin parempi vaihtoehto.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45