Kytkimen työsylinteri on alko vuotaa ja jarruneste kuivatti painelaakerin ja se alko ääntää.
Jonkun tuhannen kilometriä kytkin ja sylinteri pelas vielä ihan OK mutta nyt ei enää irrota kun ei saa painetta päälle... nesteet tulee läpi.
Onko joku vaihtanu ko. malliin kytkintä tai onko jollain joutilasta korjausopsasta?
Nyt kaipaisin muutamaa ohjetta / otetta korjausoppaasta, että sais rempan tehtyä helpommin.
Samalla vaihdelootan avauksella vaihdettava kaikki mitä kuluvaa esiin tulee....
On niin pirun suolaiset pelkät osahinnat että jos siihen laittais reilun tonnin työt päälle niin on puolet auton hinnasta kulutettu.
Kiitän vastauksista.
Maililla voi laittaa oppaan sivuja skannattuina; herva78@hotmail.com
Mondeo -01 TDi kytkinremppa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21 Joulu 2007 10:08
- Paikkakunta: EePee
Mondeo -01 TDi kytkinremppa
Vanhoissa vara parempi
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21 Joulu 2007 10:08
- Paikkakunta: EePee
Re: Mondeo -01 TDi kytkinremppa
Kun nyt ei kellään ollu apuja niin jaetaan nyt sitä mitä itte saanu selville....
Selvis tuos Ford-huoltoon soittelun jälkeen että moottorin alla oleva apurunko on otettava alas että saa tarpeeksi tilaa laatikon liikutteluun.
Vetareista on ensin irrotettava apukuskin puolen vetari tukilaakerista ja suoralla varrella pukattava kuskin puolen vetari irti lukituksesta. Apparin puolen vetari ei siis ole lukittu.
Voi olla että apurungon irrotus ei anna niin paljoa liikkumavaraa vetareille että ne saa irti laatikosta, silloin on irrotettava alapallonivel ja kannattaa kuulemma ottaa koko vetarit pois tieltä kuleksimasta. Myös ohjausakselin kanssa on jotain tehtävä... irrotettava muistaakseni apurungosta.
Oli muuten yllättävän näppärät kiinnitykset vaihteensiirtäjissä. Nappia painamalla ja muovikrenulaa kiertämällä, ilman työkaluja, vaihdevivut irti.
Selvis tuos Ford-huoltoon soittelun jälkeen että moottorin alla oleva apurunko on otettava alas että saa tarpeeksi tilaa laatikon liikutteluun.
Vetareista on ensin irrotettava apukuskin puolen vetari tukilaakerista ja suoralla varrella pukattava kuskin puolen vetari irti lukituksesta. Apparin puolen vetari ei siis ole lukittu.
Voi olla että apurungon irrotus ei anna niin paljoa liikkumavaraa vetareille että ne saa irti laatikosta, silloin on irrotettava alapallonivel ja kannattaa kuulemma ottaa koko vetarit pois tieltä kuleksimasta. Myös ohjausakselin kanssa on jotain tehtävä... irrotettava muistaakseni apurungosta.
Oli muuten yllättävän näppärät kiinnitykset vaihteensiirtäjissä. Nappia painamalla ja muovikrenulaa kiertämällä, ilman työkaluja, vaihdevivut irti.
Vanhoissa vara parempi